Nazomeren in de herfst.

IMG-20141012-WA0005

Het was een heerlijke dag in de bossen op Dijk en Duin, het voormalige Duin en Bosch. We waren allemaal niet zo rijk deze week, dus we besloten te picknicken. Nico had voor de koffie, thee en koek gezorgd. Het was zalig daar onder de bomen. We hebben zo gelachen en genoten van de grote koe die achter het hek  liep. De bladluizen, de vlinder, de hond van Annemiek en al die samendingen die we delen.

Dat ons dit nog gegund is, na al die moeizame zware jaren is een wonder, waar we op de terugweg nooit over uitgepraat raken. Natuurlijk, we hadden Nico een ander, beter leven toegewenst, een super begaafde jongen, hij had alles kunnen worden wat hij wilde. Meer verstand heeft hij dan wij allemaal bij elkaar. Maar het liep anders. Maar bij hoe ziek hij is geweest, mogen we blij zijn, dat we nu weer zo gezellig dingen met elkaar kunnen doen.

Niet kijken naar wat had kunnen zijn, maar genieten van wat we nog hebben en dat koesteren, ik denk dat dit het verstandigste is, dat we allemaal kunnen doen. Nico is mijn oudste kind, mijn kanjer, mijn reus en trots, mijn lieve wonderkind.

Dankjewel Nico voor de fijne middag.

Mama.

IMG-20141012-WA0007

Foto: Dijk en Duin 2014

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Dijk en Duin, geluk, liefde, nico en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Nazomeren in de herfst.

  1. logbankje zegt:

    Wat fijn om zo samen te kunnen zijn, dat is rijkdom.
    Rijkdom zit in de kleine dingen, die maken je verbonden. Hans

    • Zilvertje zegt:

      He Hans daar ben je weer, ik hoop dat het goed met je gaat.

      Ja, pure rijkdom is dit. Ik heb nog steeds dat super blije gevoel.

      Houd je haaks, ik duim voor je, al weer ik bij God niet wat er allemaal aan de hand is.

  2. Dirk zegt:

    Een gezellig onderonsje geniet er maar zo veel mogenlijk van.

  3. Fijn wat jullie ervan maken
    en ik zie hoe rijk je met hem bent
    maar ik zal het nooit echt kunnen verdragen
    hoe weinig we over hebben voor de Nico’s
    geen mooie kleren, kapsels, juwelen, zwembaden,
    een fraai eigen huis, vakantiestemming de hele dag
    alles er kunnen doen dat je altijd had willen doen
    kortom, het recht op rijkdom horen zij te hebben
    als je in een instituut opgesloten bent
    terwijl de echte rijken totaal niet naar ze omkijken

  4. Zilvertje zegt:

    Mooi wat je zegt. Maar mijn Nico mag niet klagen, hij is omringd door erg lieve mensen, mensen waar ik vroeger ook mee heb gewerkt en Dijk en Duin is mooi. Ik zou me geen raad weten als hij op plekken zou zitten die ik ook ken omdat ik op veel plaatsen heb gewerkt. Er waren plekken bij zo vuil, zo vies, zo onpersoonlijk en hard, zo binnen in een oud stadsdeel, muffe kamers.

    Nee, het is niet luxe, maar hij heeft een ruime eigen kamer en in de toekomst gaan ze bouwen aan een eigen beschermd huisje. We maken er wat van, we gaan naar de zee, we gaan in het bos lekker eten, nou ja, gewoon genieten, alleen altijd te kort, ik moet elke dag werken en als ik vrij heb, dan heb ik nog veel verplichtingen, ik hoop dat ik nog lang fit mag blijven en hem dan meer kan zien. Bij elkaar wonen kan niet meer, maar bij hem zijn is altijd heerlijk. Nu dan, dat is in het verleden wel anders geweest, hij werd toen verkeerd behandeld, helaas, dit heeft zijn schade aangebracht, maar goed, we gaan door met wat we hebben, een lekkere knul, lief en zorgzaam.Ik ben dankbaar, ik houd van hem. ( erg veel )

    • dat is ook zoiets, geen tijd krijgen om samen te zijn, gewoon verlof omdat het goed is voor jullie allebei;
      het is fijn dat ze daar goed voor hem zorgen, maar het totaal anders denken in de politiek over de zorg mis ik,
      investeren in liefderijke omgevingen, dezelfde rijkdom regelen als die de gezonden genieten, hoe dan ook zorgen dat ze overal aan kunnen deelnemen enz.
      het is zo vanzelfsprekend dat ze niet van alles (kunnen) profiteren’. dat hun kansen voorbij zijn, terwijl dat niet waar is. genoeg vermogens die niet of te weinig benut (kunnen) worden
      geld wordt wel overvloedig geschoven naar allerlei vaak technologische projecten, waar het even overvloedig verspild wordt, maar niet naar projecten die een flinke boost geven aan hun bestaan

  5. Zilvertje zegt:

    Over mijn situatie, als ik gewoon een man had, zou ik meer tijd hebben en niet zo hard hoeven werken en meer tijd voor hem hebben, en ik heb natuurlijk voor mijn leeftijd nog erg jonge kinderen en dan mijn moeder waar ik veel tijd in steek, dus ja, wie bedenkt dat allemaal bij elkaar.

    Maar ik ben het met je eens en vertaal het dan in mijn woorden, in Nederland geven we liever geld uit aan bommen om mensen dood te maken, dan dat we geld geven om iemand gelukkig te maken, al hoor ik net op de radio dat Nederland weer wel geld heeft gegeven aan de opbouw van de Gaza, daar ben ik dan weer blij mee.

    Ik loop al zolang mee in de zorg en op scholen dat ik ook wel denk dat het beter, veel beter kan, maar wie ben ik?

    Nu ben ik zo moe, ik ga lekker slapen, welterusten! Dank voor de reacties.

  6. Rob Alberts zegt:

    Dit fijne tafereel zal je nog veel energie geven.
    Deze nazomer is fijn om buiten te genieten.

    Ik wens je kracht en energie toe.

    Fijn om te lezen en te zien dat het zo goed met Nico gaat.

    Bemoedigende groet,

  7. Rob zegt:

    Geluksmomentje , mooi om te zien ……

  8. Zilvertje zegt:

    He Rob, met de hoed? Hoe is het bij jullie? Ja, weer een moment van mooie samendingen, moet ik allemaal goed bewaren, er aan denken is zo fijn.

  9. Fijn om te zien, deze gezelligheid in eenvoud. Wij gaan af en toe met Rico in de trein eventjes de omgeving verkennen en elders op het terras zitten. Hier rijden Veolia treinen waar je met de rolstoel zo erin rolt; super is dat!

Geef een reactie

