Mijn Zaanstreek.

Op RTLNH vond ik deze film. Net gemaakt met een drone.

Hier leef ik, hier fiets ik, hier ben ik geboren.

Hier deel ik nog mijn dagen met mijn oude moeder en mijn gezin, in grote dankbaarheid, want veel is op zijn pootjes terecht gekomen en mijn moeder is 88 jaar en we mogen ondanks haar vergeten nog veel genieten.

IMG_0082

Trudy.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

6 reacties op Mijn Zaanstreek.

  1. Dirk zegt:

    Het is prachtig in jou regio, en zo zie maar dat een drone ook voor mooie dingen kunnen gebruiken.

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, wat een water he, ik heb van 6 tot 17 gewoond daar waar de drone vliegt, naast de Zaanse Schans, ik ken het daar op mijn duimpje, speelde in de polder, met een bootje, ken al die slootjes, nu woon ik in het verlengde van de Zaan, meer richting duinen, maar ja, dat weet je.

  3. Prachtig, zo anders dan hier. ben er vroeger regelmatig op vakantie geweest.

    • Zilvertje zegt:

      Oh, wat leuk, dus je kent het. Wij hebben veel water, is ook logisch zo dicht bij de zee. Daar waar mensen wonen zit vaak alles dicht op elkaar, met veel water er tussen. Ik heb mijn jeugd in de polder van de Zaanse Schans doorgebracht, het was toen in opbouw, ik ben bij de opening geweest. Voor die tijd en nu woonde ik aan de andere kant van de Zaan en in mijn trouwen in Purmerend, dicht bij de Beemster, ook heel mooi en een poos in Castricum, en omdat de zee zo trekt wil ik daar oud worden. xxx

  4. Gefeliciteerd, Zilvertje
    met zo’n mooie geboortestreek!
    Schilderachtig!
    Het lijkt me ook heerlijk om zo dichtbij je jeugd te leven.

  5. Zilvertje zegt:

    Arta, ja, dat is ook fijn, zeker nu mijn moeder alles aan het vergeten is. Dan lopen we wat af en dan komen dingen weer bij haar boven, dan kan ze weer dingen vertellen. Dat doet ons alle twee goed.
    Dan loop ik met haar naar de Zaanbocht, is een enorme straat met winkels, oude pandjes aan de Zaan, dan ligt aan de overkant, zo ongeveer de Zaanse Schans, dan mijmeren we.

    Vrijdag liepen we lang een winkel met oude huishoudelijke zaken en ze zag een zwabber staan, ook die naam en zachte bezem was uit mijn gedachten, maar door haar gelukzalige uitroep van : kijk Trudy een zwabber, hadden we weer heerlijke gespreksstof over vroeger.

    Maar waar mensen wonen zitten we vaak krap op elkaar en het kan enorm stinken naar de fabrieken, al wordt dat wel minder met de jaren, maar de Zaan ruikt altijd zalig, biedt rust en is koel op warme dagen.

    ik ga mijn huis op orde maken en strijken, want het weekend is bijna om en dan begint de drukte weer. Daaaaag!

Geef een reactie

