Vrede.

IMG_1338 (2) deze.

Vrede

Het zijn altijd de hoge pieten
Die zeggen dat we moeten bombarderen en schieten
En zelf blijven ze buiten schot

Aanvaard niet dit lot
Mensen vecht niet met elkaar
Maar help waar je kan
Daar komt vrede van

Trudy Den Herder

IMG_0421

Foto: Kruisbergstrand, zelf geschoten.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Vrede.

  1. hetgoedezaad zegt:

    Heeft iemand je reeds vertelt dat God een geweldige plan met je leven heeft en liefde is. God geeft vrede wanneer de mens Hem leert kennen. De vrede in de wereld is een andere vrede. Vr. Gr. Patricia

  2. Dirk zegt:

    Helemaal waar Trudy.

  3. Callahan zegt:

    Religie leidt altijd tot ellende, onenigheid en kortzichtigheid.
    Een wereld zonder religieuze dogma’s zou veel vreedzamer zijn, dan gaan mensen weer zelf nadenken.

  4. Zilvertje zegt:

    Callahan, het is nu jammer dat bijna alle reacties over het geloof gaan, terwijl ik iets anders vertel.

  5. Callahan zegt:

    @zilvertje inderdaad, hoge heren, mensen met macht blijven altijd buiten direct gevaar, helaas hebben hoge heren óf veel geld, óf zijn ze hoog in de hiërarchie binnen religieuze stromingen. Vaak trouwens een combinatie van die twee. Mensen die over het algemeen geen enkele invloed hebben, zijn het vaakst het bokje, zo werkt het. Daarom is het wel logisch dat religie in de reacties wordt beschreven, religie houdt mensen volgzaam,

    • Zilvertje zegt:

      Ja, macht, of het nu komt door het geloof, het geld, of het uiterlijk, het zijn die heren, de hoge pieten, kan natuurlijk ook een vrouw zijn. Wij als mensen moeten leren nadenken, ook soldaten zijn kind, broer, zuster. Als ze orders niet meer uitvoeren, dan komt er vrede, als we niet boos naar elkaar kijken maar helpen, dan komt er vrede. Aan ouders, docenten dus de taak dit uit te leggen. Te vertellen. Als je het leed bij je buren ziet, je mede broers en zusters, maak niet uit of je wel/niet in oorlog leeft, dan zie je dat je het verdriet en de angst deelt, dat we allemaal vrede zoeken, veiligheid om ons zo te kunnen ontwikkelen.

      Omdat ik weet dat geloof veel mensen troost biedt, wil ik niet te hard oordelen over geloof, alleen de mensen met macht in het geloof dus weer die hoge pieten, moeten wel liefde uitdragen en geen haat.

  6. Suskeblogt zegt:

    Al sedert de tweede wereldoorlog roept men dat het gedaan moet zijn met vechten maar het wordt alleen maar erger en erger. Make love not war waar is de tijd ?

  7. Zilvertje zegt:

    Suske, ja, het is vreselijk.

  8. logbankje zegt:

    De ene oorlog is weer te herleiden tot een vorige oorlog.
    Zo zal de volgende oorlog ook weer te herleiden zijn.
    Heel wat mannetjes hebben om oorlog geschreeuwd, maar van vrouwen is me dat niet bekend.
    Zou dat het oerinstinct van de vrouw zijn, wat haar lief is te beschermen. Hans

    • Zilvertje zegt:

      Er zijn wel oorlogszuchtige vrouwen denk ik, maart minder, wie draagt, baart en voedt, weet hoe kostbaar en kwetsbaar het leven is. Hoe we een veilig plekje nodig hebben. Zal dus niet zo snel oproepen tot geweld.

      Logbankje, wat ben je nog laat op, roept er geen bed daar, hier wel in Krommenie.

      Slaap lekker, groetjes aan Schaterina.

  9. Etymologie zegt:

    Wat ik hier lees is helaas ontkenning van wat je probeert uit te leggen.
    Mensen volgen een religie die is gemaakt en op zijn minst is gewijzigd en zeer specifiek is uitgezocht door de mensen met macht( de rijken of politici van nu )
    Laat je religie is links liggen, je kan niet moslim zijn omdat je in Egypte bent geboren en christelijk omdat je in de VS bent geboren.

    Ik zal de religieuze eens het advies willen geven om het elektrische universum op te zoeken. Hierin wordt duidelijk dat de big bang theorie niet klopt en hoe mensen vroeger planeten als goden hebben ervaren. En dit is niet eens een gek idee.

  10. Zilvertje zegt:

    Geloof is voor heel veel mensen belangrijk, zeker als men ziek is, hoop heeft, of in tijden van oorlog, dat mensen met macht binnen het geloof de boel verzieken als ze oproepen tot oorlog of haat. is heel erg. Daarom moeten we nadenken voor we handelen. Geloof is nooit gevaarlijk, als het maar puur is en goed uitgelegd, maar mensen met macht verdraaien woorden en misbruiken hun macht.

  11. joost tibosch sr zegt:

    Vond het maar al te leuk dat je me een tijd had gemist. Nu met jouw vrede! Zionistisch landjepik en landjebombarderen is “geen excuus voot jodenhaat., dat snap ik, al roepen ze nog zo hard dat ze die onmenselijkheid vanwege hun jodendom zouden mioeten doen. Als oude Nederlander heb ik al helemaal niets met jodenhaat. Wat dat betreft heb ik mijn lesje geleerd!
    Het opblazen van mensen van Hamas en (gelukkig meestal)mislukte) raketten op mensen afschieten, is ook “geen reden voor moslimhaat,”, dat snap ik, al roepen ze nog zo hard dat dat van islam zou moeten. Na Wilders heb ik hier geleerd dat moslimhaat ook helemaal niet opschiet!
    Waarom denken en doen ze hier nu niet als wij? Vind jin dat wij zo raar zijn?

    • Zilvertje zegt:

      Joost! :^) Het geeft me veel rust dat er zondag in Amsterdam zulke goede dingen werden gezegd, in het kort kwam het er op neer, dat we liepen om het geweld te stoppen, aan beide kanten, dat we opkwamen voor de mensen die nu zo lijden, dat we respect toonden voor de doden, gewonden en families met verdriet. Dat we niemand haten, dat we het alleen met elkaar eens moeten worden op deze wereld. En een oproep vond ik ook zo prachtig, het was natuurlijk na roze zaterdag, roze zondag in Amsterdam, en alles wat maar roze was, liep rond in Amsterdam, dat dit ook een minderheid was, die voor zijn rechten opkwam, net als wat wij deden op het plein en door de stad te lopen en dat was toch een geweldige moslimman om te zien, het was schattig, ik heb heel vaak met tranen in de ogen gestaan, bij al dat leed dat de kinderen is aangedaan. Veel mensen praten elkaar na, vullen het in zoals ze denken dat het is, maar alleen de mensen die er geweest zijn/wonen weten hoe erg Palestina weer getroffen is. Vrede, Vrede!

      Er is die dag veel en oprecht gehuild, mensen waren zeer emotioneel, de toch was waardig, sereen, en heel vaak hoorde ik, dat niemand de joden haat, maar dat ze meer vrijheid willen hebben, ruimte en geen oorlog, jaar, na, jaar, na, jaar.

      Als mijn demonstratiebord klaar is, dan plaats ik het, beide kanten, ik doe er mijn eigen foto’s op en tekst.

      Doeggg!

  12. Rob Alberts zegt:

    Vanmiddag heb ik jou niet gezien.
    Wadend door diepe plassen en kijkend over een zee van paraplu’s heb ik weer een fijne demonstratie gelopen.

    Jammer genoeg heeft Den Haag al haar aandacht op de vreselijke vliegramp gevestigd.
    De stervende baby’s en kinderen op de Gaza strook moeten het blijven doen met stem van de demonstranten.

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

