Vrede graag! 1600 doden aan de Palestijnse kant.

2009

Foto van Trudy 2009 demonstratie Museumplein.

Vrede graag! 1600 doden aan de Palestijnse kant.

Het zal zondag niet de eerste keer zijn dat ik meeloop in een demonstratie om een einde te maken aan het geweld tegen de Palestijnen. Enkele jaren geleden viel het me op, dat ik weinig vrouwen zag zoals ik, moeder, Nederlands en niet meer zo piepjong.

Maar ik moet gaan, als er haast niemand meeloopt, lijkt het wel of we het goed vinden wat er gebeurt. Vrijdag 1 augustus 2014 was het aantal doden aan de Palestijnse kant opgelopen tot 1600 las ik in de krant en er waren 7000 gewonden, let wel, bijna allemaal burgers, mensen zoals u en ik en vooral veel kinderen.

Aan de Israëlische kant 66 doden. Het verschil is schrikbarend, de 66 doden zijn bijna allemaal militair.
Ik wil niet oordelen en veroordelen op internet, al doe ik het in mijn hart wel, dat deed ik al als jong meisje na lessen op mijn school en lezen over dit onderwerp.

Ik wil alleen nog zeggen, dat als je alles afpakt van een ander, je niet kunt verwachten dat ze hun hoed afnemen als je langs loopt.

Ik loop mee voor de vrede, voor alle mensen die nu nog leven te helpen, beschermen, door mijn stem te laten horen, want meer dan dit kan ik niet doen. En uit respect van alle die vermoord werden, vooral de kinderen, zwangere vrouwen, zieken en ouderen.

Het zijn altijd de rotzakken die plannen uitdenken om mensen te vermoorden en dingen in te pikken en zelf zitten ze aan de wijn en nemen nog een vrouw en een hap eten! ( ze doen het in hun broek van de angst en blijven altijd buiten schot )

Trudy Den Herder.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Vrede graag! 1600 doden aan de Palestijnse kant.

  1. Dirk zegt:

    Ja Trudy het is in en in triest zoveel slachtoffers, goed van je dat je meeloop en de publieke opinie begin ook al om te draaien ik sta achter geen van de twee kampen het zijn weer de bobo’s met hun waan ideeën zoals over de hele wereld de witte boorden boeven maken de dienst uit met heel veel slachtoffers denken alleen maar aan dollars.

    • Zilvertje zegt:

      Wat ben je nog laat op! Ik luister naar de Bankshow van Anne, en was vandaag bij Nico, ik heb hem mee genomen naar zee, gelukkig wilde hij, het was fijn, hij heeft gezwommen en we hebben samen heerlijk op een terrasje gezeten en gelachen en vis gegeten en gewandeld, oh, wonder, dat dit toch nog kan na al die duistere jaren, ben zo dankbaar. Hij was echt super goed, hopen dat we dit zo mogen vasthouden en anders hebben we dit gehad, pakt niemand meer af.

      • Dirk zegt:

        Ik heb ook naar de show geluisterd en had ook een plaat aangevraagd.
        Als jij je verzoek al heeft gehoord dan dan ben je van mij ook tegen gekomen.
        Maar jij ben ook nog laat wakker morgen een beetje uitslapen?
        Nou als ik dit zo lees dan hebben jullie een top dag gehad en ben je momenteel een gelukkige moeder dat het maar heel lang mag duren.
        Ben je wel voorzichtig met de demonstratie als het misschien grimmig wordt.

      • Zilvertje zegt:

        Ik heb net jouw aangevraagde plaat gehoord, erg mooi.

        Ik ben van niks en niemand bang, ik ben van de vrede en als we allemaal bang worden en thuis blijven dan hebben de boeven het weer voor het zeggen.

        In 2009 was Blancie mee, ik wilde het eerst niet, maar ze heeft ook partij gekozen, ik heb haar toen gewezen op het gevaar, we waren toen alle twee ziek, maar zijn toch gegaan, het heeft grote indruk op haar gemaakt.

        Ze was een paar dagen thuis, kwam zondagmiddag aan en ging dinsdag weer terug naar Spanje.

        Ik ga nog weg met Emilio, we hebben er zin in, alles is in een goede mood gekomen, eindelijk, eindelijk, het noodweer is over.

  2. Dirk zegt:

    Ik ben ook niet zo bang uit gevallen en heb hier mee gelopen.
    Gaan jullie ver weg?
    Het is heel fijn voor jullie die goede mood de donkere wolken zijn over gewaaid.
    Ik hoop dat jullie gezellig hebben samen.

  3. Zilvertje zegt:

    Goed zo, nee, jij bent een sterke beer. De laatste plaat van de show, ik ga slapen, mooi laatste liedje, Frans, heerlijk. We gaan naar Valkenburg, allemaal leuke dingen doen en een gezellig hotel, oh, zo een zin in.

  4. Dirk zegt:

    Dat is mooi daar de grotten zijn ook wel de moeite waard welterusten

  5. Rob Alberts zegt:

    Zondag wil ik ook weer gaan meelopen.

    Bezorgde groet,

  6. Zilvertje zegt:

    Rob, mooi, ik kom niet graag naar Amsterdam met warm weer, maar nu moet het even.

  7. Blewbird zegt:

    Je laatste alinea doet mij denken aan ‘Masters of War’ (Bob Dylan, 1964). Sterkte en groetjes!

  8. Zilvertje zegt:

    Blew, ken ik niet, dus ik ga het in de avond opzoeken, ken Bob een beetje, maar zou zijn stem niet herkennen op een plaatje, pas als ik het zag. Dank!

  9. Letterzetter zegt:

    Make love, not war…
    Sterkte vandaag!

  10. Letterzetter zegt:

    Niet alleen vandaag natuurlijk, morgen in het bijzonder.

  11. Roberto la Verita zegt:

    Vrede graag! 1600 doden aan de Palestijnse kant.
    =======================================
    Woorden tekort, maar tranen in overvloed.
    Je voelt je als volwassene bij die beelden een klein kind.

    Toch is het aantal bijna gelijk aan het aantal wat hier valt bij zelfmoord,
    1600,staat daar wel eens iemand bij stil, het zijn ook slachtoffers,
    Roberto

  12. piterfries zegt:

    Ik wil niet oordelen en veroordelen op internet,

    Waarom niet ?
    Mag een misdaad geen misdaad worden genoemd ?

  13. Zilvertje zegt:

    Piterfries, het ligt zo gevoelig, bij NUjij sloot men al heel snel de reacties op mijn stukje af, omdat sommige mensen heel fel werden. Na heel wat jaren bloggen ben ik voorzichtiger geworden, maar voor wie goed leest, mijn mening staat er bijna in boterletters.

  14. Rob Alberts zegt:

    Op de fiets naar de demonstratie, met de fiets aan de mee met met de demonstratie en van de demonstratie op de fiets weer naar huis.

    Beangstigend hoe agressief sommige agenten hun eigen mening aan meelopende mensen probeerde op te dringen.
    Bedreigend zoals de politie te paard ons opsloten.
    Beschamend hoe mensen werden weerhouden om halverwege alsnog aan te sluiten.

    Bemoedigend om met zovelen voor vrede en vrijheid door het centrum van Amsterdam te lopen.
    Op afstand herkende ik zelf iemand.
    Bezorgde groet,

  15. Zilvertje zegt:

    Ik heb je gezocht met mijn ogen, maar niet gezien, oh, wat heb ik een goed gevoel, en oh, wat waren er veel politie en paarden en wagens, ik hield ook goed het paard in de gaten dat dicht bij mij liep, het paard was af en toe flink onrustig. Ik heb na afloop de politie gesproken, geen ongeregeldheden. HOI! Ik hoorde op het nieuws net ( was net thuis ) dat er 5 duizend mensen waren, maar het voelde als een miljoen.
    3 maal op de grond gaan liggen, dat kwam binnen hoor, ik heb er veel gehuild.Wat was dat heftig, maar zo goed!

    Ik ga ff wat eten en zo en dan een blogje maken.

Geef een reactie

