En alles gaat gewoon door…..

twee kleiner

50 klein

boot en meeuw.

En de zomer gaat gewoon door…….
De beelden op de tv zijn gruwelijk
Een oorlog hier een oorlog daar
Komt extra binnen als je een witte puinhoop ziet
Mensen die zoeken naar wat nog bruikbaar is
Uitgebrande resten, hun woonwijk……..

Mensen die uit de wolken vielen
Hun vogel was stuk geschoten
Boekjes, mascara, koekjes
Tassen, zwarte dozen
Al wat je liefhad
Ligt ver, ver van jou
In een loei hete zon

En ik zit op mijn kleedje
Kijk naar de zon en de spelende kinderen
Alles gaat gewoon door
Net als ik

Trudy.

Foto’s: Trudy Den Herder, Castricum aan zee.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op En alles gaat gewoon door…..

  1. Dirk zegt:

    Zo is het Trudy het is niet anders, al zien nog meer trieste dingen op het nieuws langs komen we moeten wel.

  2. ghduval zegt:

    Zo is het… Alles gaat gewoon door. Nu met de neus stevig gedrukt op zaken die voor heel veel mensen realiteit zijn: leven in angst door oorlog, honger of armoede.

    Het leert je weer om ‘dankjewel’ te zeggen als je rustig in je tuintje zit en nog niet weet wat je kiest om straks te eten.

  3. Zilvertje zegt:

    Duval, dat is lang geleden, wat leuk!

    Ja, ondanks dat het me zo raakt, doe ik toch de dingen die moeten, vroeger was ik zo strijdvaardig, wilde ik helpen overal waar iets was, mijn jonge kinderen en mijn man weerhielden dat, de een passief, de ander actief. Nu dat ik ouder ben en meer tijd voor mezelf, doe ik niks, nou ja, weinig, ik schrijf er soms over en loop in tochten mee of demonstreer, maar dat is alles en dan denk ik, als mijn land in oorlog was, als mijn kind daar lag te schoeien en rotten, dan zou ik fel zijn, meedoen, heengaan, schreeuwen, roepen, nu denk ik: we zijn voor dit tot nu toe gespaard gebleven, al kregen we wel meer dan ons portie. En ik doe niks, alleen maar kijken en denken, als mijn kinderen straks maar veilig landen, zijn om 11 uur vertrokken met een vliegtuig naar huis toe.

  4. logbankje zegt:

    zo gaat het in een mensen leven, we vergeten dingen in volgorde van interesse en intentie.
    Als je over een tijd je vraag weet je nog de laatste week van juni?
    Maar goed ook, dat ons geheugen filtert, kunnen beter de mooie dingen onthouden. Hans

  5. Zilvertje zegt:

    Ja de laatste week van juni vergeet ik ook nooit, juist de laatste week van mijn werk van de trap gevallen met grote gevolgen.

  6. Dirk zegt:

    En zin de hartjes weer veilig thuis?

  7. logbankje zegt:

    Dat is een flinke val geweest, je bent lelijk terecht gekomen.
    gelukkig ben je aan de beterende hand. Hans
    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

  8. logbankje zegt:

    Alles gaat door, morgen en over morgen, er lijkt geen eind aan te kome.
    Zo ook is je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Geef een reactie

