Het tuinsetje.

loungeset-tenerife-wit (1)

loungeset-tenerife-wit

whkmp-own-tuinstoel-salsa-aqua

De dag dat het nieuwe tuinsetje werd gebracht, schrok ze van de enorme dozen die er omheen zaten. Wat was nu erger? Die grote monsters weten los te weken van het tuinsetje en het daarna in brokken af te voeren naar de papierbak in haar fietsmandje, of het in elkaar zetten van meubels die uit een doos komen?

Nee, mevrouw, had de Wehkampstem aan de andere kant van de lijn gezegd, het komt helemaal in elkaar aan, maakt u zich geen zorgen……. ( gelukkig )
Drie dozen waren het, bijna groter dan haar tuintje, er werd heftig op het hoofd gewreven. In elkaar zetten is vaak moeilijk, zeker als er onderdelen missen, of als er gaatjes verkeerd geboord zijn, maar dit was ook wat.

Het was bloedheet, in elk geval was het meer dan dertig graden, maar niet in haar tuintje, daar liep de zon vast en gaven de buren zoveel beschutting, dat er geen zuchtje wind voelbaar was, je kon leunen tegen de hitte.

De dozen zaten zo vast, met zoveel nietjes en plakband, dat het leek of een zwaar gestraft boeventuig in de dozen zat en dat ze nooit meer uit de doos mochten, maar eindelijk, na heel wat gezweet, hard werken en het losrollen van heel veel soorten zachte verbandjes om de pootjes, was het setje bevrijd en lag de tuin onder de opengescheurde dozen. En het was zo heet, het was al weken heet…..

Troep laten liggen dacht ze, nu genieten. Op dit moment had ze zo lang gewacht Ze schonk een glaasje limonade in en ging op het setje zitten…. ZALIG!

Ze zat nog maar net, met het heerlijke boek van Hendrik Groen op haar schoot en terwijl ze las over zijn dol dwaze avonturen, brak de pleuris uit, een wolkbreuk, een noodweer… en die heerlijke kussentjes lagen er nog op en waren binnen enkele seconden doorweekt.

Trudy.
Waar!

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Het tuinsetje.

  1. Dirk zegt:

    Nou het setje is in ieder geval gelijk in gezegend.

    • Dirk zegt:

      Het ziet er mooi uit.

      • Zilvertje zegt:

        Dankjewel, dat vind ik ook, en het zit zalig, ik heb er hard voor gewerkt en had mezelf in moeilijke uren beloofd dat ik in de uitverkoop een set zou komen en dit werd het, vandaag was het heerlijk koel en heb ik in de tuin gelezen op het setje.

  2. Dirk zegt:

    Je verdiend het ook na dat harde werken, ja nu het weer wat koeler is is het zeker heerlijk toeven buiten.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, zalig, maar ik ben nog elke dag dozen aan het scheuren en in mijn mandje naar de papier bak aan het brengen, ik leg de dozen in de regen dan worden ze slap, maar deze zijn taai, ja, oh, oh wat zijn ze taai.

      • Dirk zegt:

        Maar jij ben ook o zo taai.🙂

      • Zilvertje zegt:

        Nou wel wat mindere hoor, ik heb af en toe een flinke terugval van die stomme trap, kan op het moment haast links niet gebruiken en een mens mag niet klagen, maar ik doe het wel hoor, ik kan niet wat ik wil en bij even te veel doen, doet dat hoofd ook mal, tja, het is allemaal wat, maar buiten op het setje is het uit te houden.

      • Dirk zegt:

        Geniet er maar van en straks weer met de grote suikerhartjes in de tuin.

      • Zilvertje zegt:

        Ja, ze zijn weer bijna thuis.

  3. Rob Alberts zegt:

    Dat er nog maar veel genietmomenten zullen komen.
    Vriendelijke groet,

  4. logbankje zegt:

    Verpakkingsmateriaal is overvloedig aanwezig om beschadiging te voorkomen.
    Gelukkig is karton te recyclen.
    Een tuin set moet je ook kopen in het voorjaar dan is het niet zo warm om de zaak in elkaar te zetten.
    Dat is een Hollandse zomer, ten top. Hans

    • Zilvertje zegt:

      Ja, maar die dozen zijn enorm en moeilijk in delen te scheuren, ik leg ze in de regen, dan worden ze slap, maar ook dan het is een hele klus, ik begrijp het ook wel, maar vroeger deed de winkelier het, nadelen van internetkopen, bij heel veel voordelen.

      Ik hoefde het niet in elkaar te zetten, het zat allemaal gemonteerd in dozen, heel groot, ik kon wel wonen in de dozen. Ja, mensen met veel geld, kopen op tijd, ik te laat, want dan is het in de uitverkoop en zo heb ik meer dan 300 euro uitgespaard reken ik even zo snel uit en dat zijn toch heel wat uurtjes werken voor mij en vergeet niet, ik moet alles alleen opbrengen, nooit alimentatie, ook niet voor de Hartjes en hun scholen zijn alleen al erg duur, boeken, moeten tegenwoordig weer betaald worden, , vakkleding, vakschoenen, dus ik kijk uit met het geld, want niemand geeft het weg aan mij. :^)

    • Zilvertje zegt:

      in de avond luister ik weer verder naar de Show, God wat een mooie nummers!

Geef een reactie

