Even geen Krankarm…..

IMG_1088

IMG_1102

IMG_1100

Even een pauze in het verhaal.
Deze week zag ik bij RTL op de tv delen van de omgekomen mensen. De dreun kwam toen pas echt aan. Die rampdag, was voor mij zo een heerlijke dag geweest, op de fiets naar Annemiek, daar werd ik zo verwend, ik weet bijna van elke uur waar ik was en wat ik deed. Tot ze me belde en vertelde van de ramp met het vliegtuig. Mam, wij hadden het zo gezellig met elkaar, maar vanmiddag is een vliegtuig uit de lucht geschoten.

Het nieuws zoog ik op en ik deelde wat ik vond op Twitter, tot ik echt de omgekomen mensen zag op de rampplek. Had ik wel goed de foto’s bekeken die ik via Twitter deelde? Zou ik wel secuur geweest zijn? Ik zie niet meer zo scherp als vroeger. Ik besloot de beelden die ik vond niet meer te delen, om nare dingen te vermijden, het is al erg genoeg.

Kan even niet meer lollig schrijven, ik ben op de fiets gestapt, naar zee.

De overleden mensen brengen ze naar een kazerne waar ik heb gewerkt, woensdag komen de eerste mensen aan. Daar ken ik de oprijlaan, de gebouwen en weet ik waar ze worden gebracht. Ik probeer het weg te drukken. Hoe moeilijk voor de mensen die zo heel dichtbij mensen zijn verloren. Ik denk weer aan de Bijlmerramp, en aan het vliegtuig dat neerstortte met een Surinaams Elftal. Aan de Faroramp, waar ik na die ramp een gezin thuis heb verzorgd, die het had overleefd. De Tripoliramp en Ruben die het heeft overleefd, denk ik aan bijna 20 jaar terug de Hercules, met allemaal soldatenmuzikanten er in, denk ik dat ik maar even niet aan vliegen denk, doe ik al bijna 15 jaar niet meer, maar eerst nog mijn kinderen terug die met het vliegtuig weg zijn, gek, nu voelt dat niet prettig. Ben gewoon even stil.

Trudy.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Even geen Krankarm…..

  1. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!
    Jouw kinderen komen gewoon veilig thuis.
    Bemoedigende groet,

  2. Dirk zegt:

    Gepaste stilte is inderdaad op z’n plaats na zo’n tragedie.
    En voor je het weet zitten jullie weer met z’n drietjes aan de tafel met alle verhalen van wat ze hebben meegemaakt kop op Trudy maar ik begrijpt je bezorgdheid.

  3. logbankje zegt:

    Het is diep triest, meer kun je er niet overzeggen. Hans

  4. Corline zegt:

    De mooiste toespraak was van minister Timmermans. hel ontroerend. Daar had hij goed over nagedacht en het goed ingevoeld. Prachtig. Maar het maakt de vreselijke ellende er natuurlijk niet beter op. Wat een tragiek.
    Vorige week donderdag, een half uur nadat het vliegtuig was verongelukt, zou mijn dochter met haar kinderen terugvliegen uit Kos. Vijf uur vertraging. Maar noch op de site van Schiphol, noch op teletekst was die vlucht terug te vinden. Ik heb doodsangsten uitgestaan. Mezelf al maar voorhoudend: twee vliegtuigongelukken kán statistisch gezien niet. Eindelijk mocht ze haar telefoon weer aanzetten en wist ik dat ze veilig waren geland. Doorwaakte nacht. Alle vier trouwens. Maar gelukkig is iedereen er nog.
    Geloof me, jouw kinderen komen ook gewoon terug. Echt.

  5. Corrie zegt:

    ‘…Even geen..’ aangrijpend én mooi verwoord

Geef een reactie

