Het circus. ( deel 2 )

maxresdefault (1)

Wat er aan vooraf ging was dat kinderen al weken zaten te wachten op de grote wagens van circus Kroonbergen, vanaf het moment dat de aanplakbiljetten op de zuilen werden geplakt, was het nieuwe gedeelte van het dorp in rep en roer. Een prachtige jonge vrouw aan de trapeze, met half ontblote borsten, met op de achtergrond, leeuwen en tijgers en een clown, met een grappig doch intrigerend gelaat en dat alles in vele sprekende kleuren. Kinderen zeurden aan ouders om te mogen kijken en later werd het oude gedeelte van het dorp ook bevangen door de koorts.

Was het de mooie dame die zo bevallig aan haar enkels aan een trapeze hing ondersteboven, waren het de wilde dieren, of was het gewoon een hang naar ouderwetse knusheid en saamhorigheid? Niemand wist het, maar al weken was er een circuskoorts.
Johan Zandmeer, was al weken bezig met zijn puisten te dopen in een mengsel van citroen en sperma, hij had van vrienden gehoord dat hier je puisten van verdwenen. Hij werkte in de bakkerij van warme bakker Suikerbrood & zonen en was van plan zijn grote liefde Mirjam te vragen voor de eerste voorstelling van het circus. Alleen hij moest nog heel wat moed verzamelen, want hij had haar nog nooit aangesproken, laat staan dat ze wist dat hij gek op haar was. Hij had zich voorgenomen zich eerst van zijn groene gif pukkels te ontdoen en dan de kans te wagen. Volgens zijn vrienden moest hij om het uur smeren, en dat gaf heel wat problemen in de bakkerij, want hoe doe je dat ongemerkt? Hoe neem je telkens die tijd voor je zelf, knijp je een citroen uit, trek je jezelf af en mengt het mengsel en smeer je het op je gezicht, zonder dat andere mensen dat later aan je zien?

Trudy Den Herder.

Fictie: Die zomer

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Het circus. ( deel 2 )

  1. Rob Alberts zegt:

    Di is wel een erg bizarre aflevering …..
    Verbaasde groet,

  2. Dirk zegt:

    Hij maakt toch niet de koffiebroodjes of de appeltaart?
    Want dan stap ik over op de tompoezen!!

    • Zilvertje zegt:

      Nou doe dat dan maar, want volgens mij doet hij die, alhoewel met de oranjeWKtompoucen drukte, hij daar ook bij moet helpen denk ik. gewoon verstand op nul zetten.

      • Dirk zegt:

        hahahahaha, Dan maar een ouderwets Verkade kaakje er bij.

      • Rob Alberts zegt:

        Ik ben geen zoetekauw en nu zeker niet!

        Het blijft een bizar verhaal.

        Off Topic: Gaat het beter met je gezondheid? Goede uitslagen van onderzoeken?

        Vriendelijke groet,

      • Zilvertje zegt:

        Dat vind ik nou juist zo leuk, gewoon alle dingen die kunnen gebeuren in een verhaal stoppen. :^)

        Nee, wil niet echt, duurt langer dan ik hoopte, ben zo moe, veel duizelig, hoofdpijn veel pijn, maar toch gaat het elke dag beter. Mijn linkerarm is er niet zo goed aan toe, maar al het blauw is weggetrokken. Wel nog een dik gezicht.

        Weet je nu welke school ik bedoelde? Zo een leuke school en zo goed voor het personeel, nou ja, vind ik dan he, ik heb veel voorRrandstad gewerkt en dat is anders, nu voor mezelf en echt ik voelde me daar een prinses, ben ik natuurlijk ook wel een beetje. :^0.

      • Rob Alberts zegt:

        De vacaturestroom is opgedroogd, ook bij jouw ideale school.
        Fijn dat jouw blogs wel weer binnen stromen.
        Sterkte met je gezondheid!

      • Zilvertje zegt:

        Ja, Rob, maar dat is maar tijdelijk, wees het voor en schrijf een open sollicitatie, je weet aan het begin van het schooljaar zijn vaak mensen ziek, of trekken zich terug. Dan ben je de bui voor. Dan regelt men het onderling voor er een vacature.Maar als je al je stem hebt laten horen, dan pakken ze je zo uit de la. En je woont ook zo dichtbij

  3. logbankje zegt:

    Johan Zandmeer is maar een vies vantje, en dan ook nog het brood vasthouden.
    Kan me het circus in Krommenie nog wel herinneren, achter de Wilhelminastraat, ik was een jaar of 8.Hans
    ot, Ik had je via logbankje een mail gestuurd, misschien in ongewenste post gekomen.
    Een nieuwe mail gestuurd via mijn G-mail

    • Zilvertje zegt:

      Dankjewel!

      Ik weet dat de kermis daar ergens stond. Nu heb ik het circus in de polder achter het nieuwe treinstation gesitueerd, daar waar de bebouwing ophoudt, vond ik wel lekker macaber daar!

Geef een reactie

