Oranje – Mexico.

NLElftal

Terwijl de Oranjemannen op de massagetafel liggen ( denk ik ) stond ik de kastanjechampignons, de pepertjes, de courgettes, de paprika, knoflook en al die andere groenten te snijden. Zo een wedstrijd eist zijn voorbereidingen.

Het drinken staat koud, de koffie op scherp en het huis is redelijk aan kant en dat is een wonder, want ik, de coach van mijn eigen Oranjeteam, ben donderdag van de trap gevallen thuis. Ik was al een dag of 12 niet helemaal lekker, veel hoofdpijn, slecht zien en erge pijn in mijn linkerarm, wat verergerde toen we op school het feestzaaltjes in orde maakten voor de examenuitreiking en alle stoelen van het ene naar het andere lokaaltje sleepten.

De dokter gaf me goede raad en met een rustig tempo ben ik alweer zo ver dat ik al is het drie keer zo langzaam, mijn hoognodige dingen kan doen. Dat was die eerste dag na de val, wel anders, nog meer pijn in het hoofd en als een zieke kat, lag ik op een kleedje op de bank, in een rare houding, me echt goed beweging ging niet, ik kon niet eens mijn eigen broek ophalen na een wc-bezoek.

Dat hebben voetballers soms ook na een wedstrijd met schoppen en trappen, na een scheuring of een verkeerde landing. Pijn, kwetsuren. Maar goed, ik hoef niet mee te spelen, mag lekker kijken, de hele dag was er al een feeststemming in huis, want van kleins af aan, heb ik de kinderen voetbal laten kijken en er een feestje van gemaakt omdat ik als moeder alleen ook een klein kereltje moest opvoeden. Hem al die lieve, handige vrouwenzaken aanleren stond als een paal boven water. Maar de mannendingen moest ik niet vergeten en dat is ook LIEFDE.

Trudy Den Herder.
Verhalen over de liefde als thema, in minder dan 300 woorden.

De mannen waren net op het veld, het is er heet, hopelijk mogen ze extra drinken.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Oranje – Mexico.

  1. Dirk zegt:

    Nou Trudy ik ga er straks ook voor zitter en er het beste er maar van hopen.
    Ik ga hem in mijn uppie bekijken wou eerst nog in het cafe om de hoek gaan kijken maar dat is zo’n drukte en ik kom nooit in een cafe dus ik zal het niet missen.

    • Zilvertje zegt:

      Spannend he, nou veel plezier!

      Ik vind thuis juist zo fijn, met lekkere dingen er bij, nou hier was het ook spannend, eerst moesten ze werken, toen weer niet en nu denken ze dat ze toch maar ergens anders ga kijken, hahaah, ja, zo gaat dat, maar mijn voorpret is er niet minder om, heb nu alles klaar, nu nog even een oranje tenue en klaar is kees. En we hebben een pool, ook zo schattig met een euro inzet.

      • Dirk zegt:

        Ja thuis is het lekker rustig, en een euro inzet dan blijft het leuk jij ook veel plezier en een fijne avond en snel weer beter worden 🙂

      • Zilvertje zegt:

        Ja, doe ik het gaat de goede kant op, ben zo blij dat ik me alweer aardig kan redden en voor mijn team kan zorgen. :^)

      • Dirk zegt:

        En zo te lezen gaat het steeds beter met het team houden zo.

  2. Corline zegt:

    Ja, je hebt die achternaam niet zomaar! Als je jezelf maar niet vergeet; voorzichtig aan dus. (En je niet te veel opwinden tijdens de wedstrijd 😉 )

    • Zilvertje zegt:

      Hahahah! We gaan lekker genieten, ik had nooit gedacht dat we zoveel pret zouden hebben bij voetbal, maar het lukt steeds weer! Ik denk dat mijn zoon dit zijn leven lang meeneemt.

      Jij ook veel kijk plezier ( ik luister het verslag op de radio )

  3. Rob Alberts zegt:

    Beterschap toegewenst en veel plezier met de wedstrijd.
    Bemoedigende groet,

  4. logbankje zegt:

    Dat is schrikken wat je nu schrijf, een moment om eens stil te staan en naar de arts te luisteren.
    Je bent dan wel geen sportheld, maar je zet wel altijd je beste beentje voor en elke dag lever je je top prestatie.
    Rustig aan en geniet nog maar na met je kinderen van de overwinning. Hans

Geef een reactie

