Het is mooi geweest.

IMG_0519

Of het er nu veertien jaren waren of twaalf, het waren er in elk geval veel. Bloggen, stukjes schrijven op internet. Werken, huis schoonhouden, kinderen opvoeden en veel meer dan dat.

Heb genoten van de reacties van de andere bloggers en bezoekers. Raakte geïnspireerd door veel van jullie, maar nu is het klaar.
In de loop der jaren heb ik heel wat meningen gegeven, mijn hart gelucht en dingen bedacht en met de politiek de draak gestoken.

Jammer vond ik het als mensen dachten dat ik al die dingen die ik schreef zelf had meegemaakt. Ooit ruzie gekregen met iemand in de Volkskranttijd, omdat die persoon dacht dat ik een vuile junk was. Alleen al iemand een vuile junk te noemen deed me pijn, want junken zijn vaak best aardige mensen, maar behoorlijk beschadigd door de medemens.

Voor vele zal ik een aparte verschijning zijn geweest, de mensen die me al heel lang lezen, kennen nog mijn filmpjes, die ik, met veel plezier maakte en waar ik zelf ook dubbel om lag ( de ingeslikte strontvlieg ) het was een tijd dat bijna niemand nog met zijn gezicht op internet ging, men vond het vaak belachelijk. Nu staat Face Book vol gezichten, blote konten en noem maar op. Nu loop ik zelf achter.

Fijne contacten gelegd, heel bijzonder was het contact met Coby, we bleken zonder dat we dat wisten veel banden te hebben, onze grootouders woonden vroeger slechts vijf huizen van elkaar op de gracht in Edam. Mijn oud dorpsgenoot Anne, met zijn internetradioshow heeft mij veel plezier geschonken en een trouwe lezer was hij. Lidy met haar mooie foto’s, die ze me ook nog regelmatig opstuurde. Ramirezi met zijn prachtige natuurfoto’s. Hippo die altijd zo behulpzaam was en een heel integer mens. Flip die een boek aan me opdroeg en waar ik nog steeds mee naar de film moet.

Eigenlijk moet je niemand noemen, want je vergeet dan altijd mensen. Lieve mensen dank, heel veel dank voor het lezen, trouw en oprecht. Dat het jullie goed mag gaan, heel lang en nog veel langer.

Liefs,

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

18 reacties op Het is mooi geweest.

  1. goodknight zegt:

    … kzal je missen …
    …lieve warme groet…
    …en tgaat jou goed…

  2. Dirk zegt:

    Jammer je niet meer te kunnen lezen, maar ik weet dat je ook een heel druk leven heb.
    Groetjes.

  3. Rob zegt:

    Ooit inspireerde jij mij om vkblogs te lezen.
    Uiteindelijk ben ik zelf ook gaan bloggen, eerst dagelijks en na een winterslaap minder frequent.
    Jouw blogs, vrolijk, scherp diepzinnig, persoonlijk, raakte mij altijd.

    Ik wil je niet missen, in mijn gedachte en hart blijf je een speciaal plekje houden.

    Sterkte met je persoonlijke en familieleed,
    Geluk met je leven en de successen van je kinderen.

    Vriendelijke en bemoedigende groet,

  4. logbankje zegt:

    Lieve zilvertje,
    Zit met een brok in mijn keel te lezen, krijg tranen in mijn ogen.
    Maar begrijp maar al te goed dat je deze beslissing niet zomaar neemt, dit is voor jou ook zwaar.
    Maar het leven is ook keuzes maken en afwegen.
    Dank je voor je geweldige contact wat we mochten hebben, het delen van onze jeugd en leven.
    Ik wens je het aller beste toe en ook veel kracht voor alles wat je nog wilt en moet doen.
    Afscheid nemen bestaat niet en wie weet kom je ooit weer terug.
    Dank voor al je verhalen, antwoorden en positieve reacties, dat het je goed mag blijven gaan. Je dorps genoot.

  5. Zo Zilvertje, aan alles komt een eind, ik hoop dat het goed gaat met je en misschien kom je nog eens terug. Is mij ook gebeurt. Maar gewoon rustiger aandoen. Veel liefs. Antoinette.

  6. knutselsmurf zegt:

    Ik zou zeggen : denk er nog een nachtje over na. Weg is zo definitief. Ik schrijf bijna nooit wat, maar als die gewoonte eenmaal in je vingers zit, kom je er niet meer vanaf. En een blog bijhouden is geen dure hobby.

  7. joost tibosch sr zegt:

    Ga ervan uit dat wat je ons over je moeder vertelde, wel ( barre) werkelijkheid is. Zoiets slokt aandacht en energie op. Sterkte daarmee en dat je ondanks dat alles, zolang het je gegeven is, je mooie zelf mag blijven.

  8. Aad Verbaast zegt:

    Het zal toch niet waar zijn. Ik zal je missen.
    Je was/bent toch de liefste blogger die ik tegenkwam.Het hart altijd op de goede plek.
    Maar ik heb goede hoop dat je toch weer terugkomt. Eens een blogger altijd een blogger!

  9. Corline zegt:

    Ik respecteer je besluit, Zilvertje, maar het is wel het laatste wat ik had verwacht, dat jij stopt met bloggen. Ik kan me dan ook helemaal niet voorstellen dat ik nooit meer iets van je zal lezen.
    Wat ik me wel kan voorstellen, is dat je na deze zware periode met je moeder het idee hebt, dat dit alles maar triviaal is, volkomen niet van belang. Maar jouw stukjes waren van groot belang, voor veel lezers, en voor mij zeker. Slaap er nog een nachtje over, alsjeblieft…..
    In elk geval: het ga je goed!

  10. Mark zegt:

    Ik gaf dit een “like”, maar eigenlijk is het helemaal niet leuk dat je stopt. Neem anders maar een lange pauze. Zo lang als je wilt, en dan ben je ineens zomaar terug. Ik vind je besluit überhaupt knap, want ik overweeg het alleen maar en doe het nooit.

  11. rikus zegt:

    Je was de eerst die in een heel ver verleden een reactie op mijn blog plaatste. En ik lees je nog steeds graag

  12. Selma zegt:

    Dag lieve Zilver,
    toevallig kijk ik na maanden compuminderen weer eens op het blog, en zie dat jij ook stil valt. Ik hou van je, voor zover dat mogelijk is via internet. Maar ik heb jouw aanwezigheid altijd als fris, lief en echt ervaren, tussen de bulk van woordenbrij (ook al reageerde ik zelden, ik las je wel geregeld). Dank je wel dat je er was, het ga je goed. Het woord zilver heeft er een dimensie bij gekregen in mijn leven! Misschien kom je over een half jaar weer een beetje terug? Ik hoop het. Zelf heb ik nu een half jaar niet geblogd, en dacht er eigenlijk over om af en toe weer eens iets kleins te gaan plaatsen…

  13. Blewbird zegt:

    Ach lief Zilvertje, dat kan zomaar niet hoor! We kunnen je niet missen. Doe af en toe een blogje om te vertellen hoe het met je gaat? Dank voor al je prachtige blogs, sterkte en groetjes!

  14. Johan zegt:

    Radicaal stoppen met bloggen, is moeilijker dan gedacht. Veel sterkte in je persoonlijke situatie vooraleerst.

  15. EJW zegt:

    Het allerbeste Zilver. Ik weet dat je een bewogen en druk leven hebt. Het ga je goed met alles wat er goed moet gaan.

  16. EJW zegt:

    En en ”like” voor je bijdragen

  17. ezelgedachten zegt:

    Beste Zilver. Ik volg je al vanaf het vkblog. Je staat bij mijn favorieten. Dat is ook zo gebleven bij OBA. Je bent elke keer weer verrassend en dat maakt een verschil. Ik heb zelf al een keer of acht mijn blog opgeheven. Ik was het zat of vond, dat ik alles al een keer gezegd had. Maar elke keer weer ging het na enige tijd kriebelen. Bloggen is ook een soort van verslaving. Bloggen werkt voor mij ook vaak therapeutisch. Als ik het heb opgeschreven, dan ‘ben ik het kwijt’ .
    Ik hoop oprecht, dat ook jij zult merken, dat bloggen niet elke week hoeft, maar dat het mag. En misschien zien we je dan gewoon weer terug. Dat vindt niemand gek, maar juist heel begrijpelijk. Dus hopelijk, na een rustperiode, weer tot ziens!

  18. jasmindamaro zegt:

    habe mal bei dir vorbei geschaut sehr nett wuensche dir eine gute nacht jasmin damaro

Geef een reactie

