Populierenlaan 41 nestje.

populierenlaan 41

Vertel me van de regen op ons zolderraam
De ijsbloemen in de winter
En het gaatje dat ik maakte tussen al dat wonderlijke kanten wit
Van de kruik die je maakte en me liefdevol aanreikte in een warme sok
Een sok met liefde gebreid in een tijd dat alles stilstond
Dik van de liefde, vol van de warmte, niet in ons huis, maar wel in ons hart.

Schreeuw naar me, dat je van me houdt
Dat ik je kind ben en dat je me herkent
Pak me vast en lach
En streel me over mijn haren!
Dans met me, zoals je vroeger deed
Mijn benen nog te wiebelig en ik op jouw voeten

Zeg me dat je geen pijn hebt
En dat je alle nare zware dingen bent vergeten
De oorlog uit je hoofd is
De marteling van het geloof gedoofd is
Dat je straks weer gelukkig bent met papa
Die je voor ging en alles al op orde ging maken
Zeg me dat ik me niet druk hoef te maken om al die regelzaken

Zing voor me
Zoals je vroeger deed
In de keuken onder het koken
De stem van een engel
Je mooie knappe gezicht

Ik wil je niet missen
Maar ga maar
Vlieg maar weg
naar het mooie nooit dovende licht
en lach, lach lach, met dat knappe gezicht

Zilvertje.

Foto van internet, mijn geboortebuurtje in Krommenie.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Populierenlaan 41 nestje.

  1. Hans zegt:

    Heel mooi Zilvertje, herinneringen uit een ververleden, terug kijken over je schouder.
    De momenten die je wilt blijven koesteren en vasthouden. Hans

  2. Dirk zegt:

    Ik vindt het prachtig, zo te lezen heb je er vrede mee sterkte❤

  3. Over wat voorbij is en nog komt…

  4. Prachtige verwoord en veel sterkte.

  5. Letterzetter zegt:

    Ik ben ontroerd…
    Veel sterkte, vrede en geluk gewenst.

  6. Hans zegt:

    Hier is mij reactie ook weg of niet geplaatst.
    Mooie herinneringen aan je jeugd, zo waren de winters achter enkel glas, kun je de kinderen niet meer laten zien.
    De oorlog blijft altijd in iemand woekeren en woeden, gaat nooit voorbij.
    ondanks je zorg en bezoeken wensen jou en gezin heel fijne paasdagen toe. Hans

  7. logbankje zegt:

    Hallo Trudy,

    Ik ben blij dat je weer hebt genoten van de show en dat et wachtwoord werkt.

    Wil je via deze weg jou en je gezin heel fijne paasdagen toe wensen, je bent wel druk maar hoop dat je er toch samen mag genieten. Anne h, ja sorry maar mijn reacties komen niet op je log binnen.🙂

  8. Corline zegt:

    O, Zilvertje, wat moeilijk. Maar ook: wat mooi. Wat zal je moeder dankbaar zijn voor zo’n dochter. Veel sterkte.

Geef een reactie

