Mama.

pinksterdag_8_2009

Liedje over een moeder met Alzheimer

Leeggelopen lijkt ze
Als een ballon
Als ik haar toch eens opblazen kon
Haar energie, haar vetje, alles verdwijnt

Haar verhalen van weleer
Ze zijn er plots niet meer
Haar handen koud
Ogen dof
Ze is mijn moeder maar toch……

Ik zie een andere vrouw
Ze weet alleen nog maar mijn naam
Ze is lief ze is een schat
Nimmer zo een popke van een moeder gehad

Maar delen is er niet meer bij
Maar toch als ik kom, is ze nog steeds blij
Dan haken haar ogen gretig aan die van mij
Ze noemt mijn naam

Ze heeft het koud
Ik geef haar een warm vestje aan
zo als ze vroeger ook alles voor mij heeft gedaan

Zilvertje.

Foto 2009 in de tuin met de paasdagen.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Mama.

  1. moeilijk onder woorden te brengen wat ik voel, maar ik denk liefde, heel veel liefde.

  2. ezelgedachten zegt:

    Goed beschreven en helaas zeer herkenbaar.

  3. joost tibosch sr zegt:

    Ik zeg het toch maar…Is ze nog aanspreekbaar? Doe ze wrschl niet te begrijpen groeten van me! Leg in ieder geval een hand op haar schouder en weet dat ik hele grote handen heb..

  4. Hans zegt:

    Zo gaat het Zilvertje, ouder worden en veranderen, verschrompelen en vergeten.
    Gelukkig mag jij er voor haar zijn en te geven wat ze mist, dat geeft troost.
    Zo zei ik dat ook tegen mijn pa, nu doe ik wat u eerst voor ons deed. Hans

  5. Dirk zegt:

    Mooi verwoord Zilvertje, bij mijn moeder begin het ook steeds wat meer te worden het is net een sluipmoordenaar maar je wat doe je er aan helemaal niets alleen liefde geven.
    En wat een leuke foto.
    Sterkte van Dirk.

  6. Corline zegt:

    Wat een mooi, zuiver en liefdevol gedicht over je moeder, Zilvertje. Nu komt het op zorgen aan, maar de rollen zijn wel omgekeerd. Ik weet zeker dat je hier later met een goed gevoel op terug kunt kijken. Maar nu zal het niet makkelijk zijn. Sterkte!

  7. Letterzetter zegt:

    Ontroerend, liefdevol…
    Ik wens jullie veel sterkte.

  8. EJW zegt:

    Mooi! Ook sterkte van mij

  9. Fenny zegt:

    Wat een mooi gezicht heeft je moeder Zilver!

  10. Roel zegt:

    Sterkte…….

Geef een reactie

