Vooroordelen.

download

Toen ik hem zag op het schoolplein
Vond ik hem een dikke pad
Hij droeg ook kleding
Die je jaren geleden in de mode had

Na school ging ik mee met de groep
We joelden hem uit
En duwden hem in de poep
We riepen: he dikzak, rol maar in de kak

Twintig jaar later
haalde hij me uit mijn brandende huis
gooide mij over zijn schouder
en vocht voor mijn leven

Hij kwam op bezoek in het ziekenhuis
Hij was een man met een warm hart
Jeetje wat heb ik toen een spijt gehad.

Zilvertje

Vandaag was ik aan het onderwijs ontwikkelen, communicatie en vooroordelen. Kon het natuurlijk niet laten er iets in te stoppen als voorbeeld, een gedicht.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Vooroordelen.

  1. Rob zegt:

    Mooi, dus geen spuitelf.
    Vriendelijke zondaggroet,

  2. Dirk zegt:

    Heel mooi gezegd Zilvertje.

  3. logbankje zegt:

    mooi geschreven Zilvertje, soms is het wel jammer dat je niet in de toekomst kunt kijken. Hans

  4. Zilvertje zegt:

    Maar het is niet echt gebeurd hoor, het is meer een voorbeeld, dat een mens niet zo snel moet oordelen, maar eerst de mens moet leren kennen, niet meelopen, maar zelf ervaren.

    Je stuurt je link al weken niet mee, ik kan nu niet op je weblog komen.

  5. Je moet een mens eerst goed leren kennen en vooral mode is afschuwelijk. Nu zie ik al die bontkragen waarvoor dieren moeten lijden. Voor mij geen mode.

  6. Corline zegt:

    Heel mooi en treffend. Vooroordelen kunnen ‘dodelijk’ zijn. Wist niet dat je in het onderwijs zit?

  7. Zilvertje zegt:

    Heb veel beroepen, maar heb een kleine twee jaar een onderwijszorgbedrijfje. Ik verhuur me dan vaak, nu tot de zomer heb ik me verbonden aan een school. Grote klus. :^)

    Alles op school maakt me gelukkig, dat had ik als kind al, mijn vader werkte op het Sint Michaelcollege, eerst in Zaandijk, later op de Leeghwaterweg. Oh, als ik dan als klein meisje na de lessen even op het bord mocht schrijven, op even op een stoeltje mocht zitten, ik werd groot met docenten en leerlingen en vanaf 2002 geef ik zelf ook les en vind het zo leuk! De geur van een school is zalig!

  8. Die blijft hangen Zilver! Hulde; ontwikkel maar veel onderwijs🙂 X

  9. joost tibosch sr zegt:

    Op de katholieke jongensschool heel lang geleden in dat brabantse dorp waar ik geboren ben, waren een paar protestantse jongens. Wij, roomse rotjongens, vonden het doodnormaal dat ze niet met ons en al onze spelletjes mee mochten doen. Hun huizen meden we ook. En dat is echt gebeurd!
    Mijn hele (ook onderwijs)leven lang heeft dat gelukkig tegenstrijdig ook zo’n rol gespeeld dat ik me daardoor beslist toch ook als een fatsoenlijk menselijke gelovige kerel ben gaan presenteren. Nu dus reden voor inderdaad nog heel oude blijvende schaamte, maar ook in de loop van mijn leven reden geworden van het gelukkige tegendeel.

  10. Rob zegt:

    Afgelopen zaterdag stond ik naast de Dokwerker tegen allerlei vooroordelen.

    Bezorgd groet,

Geef een reactie

