De in de war schopper is uit de kast.

IMG_3574

Jarenlang zat er een knaagdier in onze levensautomaat, een rat, een opvreter, een foutenmaker, een in de war stuurder. Met liefdesolie heb ik gesmeerd, met engelengeduld geantwoord, met uiterste precisie mijn stappen gepland en juist in 2014 leek het of men mij de juiste monteur stuurde om mijn/onze levensautomaat te herstellen. ( een wonder )

Hij zat op een klein rolstoeltje, hij was aan het bellen en ik genoot van het binnenwerk. Ik vroeg aan mijn jongste dochter of ze een foto met haar mobiel wilde maken. ( waarom mama?) Omdat dit een bijzonder moment is lieverd!

Het was de zondag dat we naar zee waren gegaan, dat we in Heiloo niet verder konden, omdat op zondag de bus niet reed, maar we er toch land over zand kwamen, ja, zo snel laten we ons niet uit het veld slaan.

Bij het aanzicht van die man in de kast, dacht ik: zo is het nu ook bij ons gegaan, niet opgeven, nooit opgeven, ademhalen en het beste er van maken, niet omzien, maar door, door! En dan wachten op het moment dat alles het weer gaat doen. De liefde weer mag bloeien, de wonden geheeld, al is er niks vergeten, maar de korst op de wond, laat nieuw leven toe, wond gesloten opent nieuwe kansen.

Het is een wonder, maar wie in wonderen blijft geloven, komt zelden bedrogen uit.

IMG_3591

Zilvertje.

Foto’s: Mobiel van dochter.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op De in de war schopper is uit de kast.

  1. Rob zegt:

    Mooi omschreven.
    Misschien wil je begin weleens lenen voor een ander verhaal.
    Vrolijke weekendformaten,

  2. logbankje zegt:

    Een handig mannetje dat de zaak weer fikst.
    Ja, vertrouwen dat het goed komt is wel belangrijk, dan komt het ook wel goed met veel tijd.
    Laat het zand maar tussen je tenen en tanden komen, het is feest met het zee beest. Hans

  3. Dirk zegt:

    Zo klaar als een klok Zilvertje.
    Ik vindt het knap als je iets tegen kom op een perron en dan er ineens het verhaal naar boven kom.
    Nog een fijn weekend.

  4. Corline zegt:

    Vooral blijven ademhalen, rustig in en uit 🙂

  5. ezelgedachten zegt:

    Leuk betoog! Het voorjaar klinkt erin door! Zo krijg ik echt zin in zomer.

Geef een reactie

