De alcoholist.

1188740039.84071

De alcoholist.

In het glas gevangen
gevallen en verdronken
maar eigenlijk uitgedroogd
tot op de tandwortels

De stoelen ondergescheten
en de wereld heeft laten weten:
wij laten je nu alleen met je lot
Zuip je zelf maar kapot

Geen kinderen meer
die met de kleinkinderen
kwamen genieten
van de kerst en zwarte Pieten

Begraven van de armen
geen flinter familie te vinden
op die koude januaridag
toen hij gratenmager
in zijn kistje lag.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op De alcoholist.

  1. Arjan Fernhout zegt:

    Ah, mooi strak stukje bij mijn biertje om een overvolle supermarkt weg te spoelen. 🙂

    • Zilvertje zegt:

      Hahahah, ja, zo is ieder mens anders, ik vind het heerlijk in de winkel, al die heerlijke dingen, ik bedenk dan ter plekke voor de hele week wat we eten, morgen nasi met garnalen, mmmmmm Lang leven de supermarkt en al die leuke mensen, ik vind dat heerlijk al die mensen. Ik zit aan de koffie en ga zo op de fiets naar mijn moeder in het ziekenhuis, ik geniet van koffie en thee!

  2. renelouman1950 zegt:

    heftig

  3. Zilvertje zegt:

    Nou dat is het ook, heb bij de Brijder gewerkt als behandelaar en heb heel veel gezien, maar het verhaal er achter is vaak zo aangrijpend, ik heb grote compassie voor deze mensen, juist omdat ik veel weet over dit onderwerp.

  4. Dirk zegt:

    Ja het kan verkeren in een mensenleven.

  5. Corline zegt:

    Een alcoholist zou zo het gas aansteken onder die plastic schaal…. Ik kende iemand die zijn sigaret had laten smeulen. Het werd zijn dood…

Geef een reactie

