Zomaar een jongen ( deel 2 )

IMG_0639

Zomaar een jongen. ( deel 2 )

Hij doopte regelmatig zijn aardbeientong in de honing. Als je hem niet kende, dan leek hij sympathiek, maar achter gesloten deuren was de honing van zijn tong weg, zat er een harde stomp of klap in elke arm, zijn zinnen waren dan scherp en altijd vol leugens, minachting naar de ander toe en de kilte om hem heen was bijna te meten door de muren van het huis.

Maar hij genoot aanzien, hij was iets in een kerk, iets waar alle weet van hadden en hij had het respect van de hele gemeente, want op de kansel waren zijn woorden zo troostend en leek hij zo een goed voorbeeld voor de mensheid. De honing droop dan naar de banken toe……

Hij droeg dure kleding en dat verhulde zijn bolle, rode hoofd en blauwe neus, het oog trok toch naar de modieuze luxe schoen, de dure stof van zijn op maat gemaakte pak, het mooie gladde overhemd en de kleurige stropdas. Hij verspreide een bloemengeur vermengd met kruiden, dit was louter om alcoholdampen weg te pesten, maar als je het niet wist, rook hij zalig. De dames in de gemeente dweepten met hem en hij kon elke dag wel naar een theefuifje of muziekavondje.

Maar in zijn eigen huis lag een kleine man in zijn bedje, een heerlijk kind, dat soms zo een angst had, dat hij bijna stikte in de spanning. Dan monsterde het kereltje aan, dan was hij de beste in het klimmen en in een poep en een scheet zat hij in het kraaiennest, ontdekte hij als eerste land en kreeg hij een rokertje van de kapitein. Man, riep de kapitein dan met tranen in de ogen, je bent geboren voor de grote vaart, ik ga een groots zeeman van je maken, je hebt het tot in je zeetenen! ( ohhhhhhhhhhhhhh, wat hoopte die jongen dan, dat die kapitein zijn vader was, als dat toch eens zou kunnen)

Zilvertje.

Foto van Zilvertje, de zee bij Heemskerk.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Zomaar een jongen ( deel 2 )

  1. Blewbird zegt:

    Prachtig vervreemdend en spannend. En je hebt het kwastje voor ‘meer blauw’ gevonden 🙂

    • Zilvertje zegt:

      Ja, het is een beetje vreemd he? Mijn toestel dat ik heel lang kwijt was, heb ik al weer een aantal maanden gevonden en het zuigt kleuren op, ik weet niet hoe ik dat moet veranderen, dat gaat me boven de tijd, zou ik er tijd in steken dan zou ik er wel uitkomen, maar die tijd die ik over heb, besteed ik aan bloggen. Fijn weekend.

  2. Dirk zegt:

    Mooi de ene keer verwarrend en dan opeens zo duidelijk.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, kan ik me voorstellen, ik ken natuurlijk het hele verhaal en jullie krijgen telkens een tipje opgelicht.ik heb je mail wel gelezen hoor, maar mijn tijd is zo kostbaar, als ik ff tijd heb, dan blog ik liever, of ga ik even bijslapen. Het is zo druk.

  3. logbankje zegt:

    Zo zijn mensen, een mooi voorkomen en uitelijk of auto die verblind, maar achter de deuren en kurk een schurk. Hans
    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de weblog http://logbankje.nl

  4. Corline zegt:

    Een ‘weird’ verhaal. En die foto, zo blauw! Prachtig.

    • Zilvertje zegt:

      Dankjewel, ik merk dat sommige mensen het te blauw vinden, maar ik manipuleer niet hoor, mijn toestel pikt het zo op. Heb ik ook als ik ergens een vlek of een pukkel heb, dan zie je het nauwelijks, maar op de foto lijk ik wel melaats. :^) Fijn weekend.

      Ja, apart weer he, maar goed, zo zit ik in mekaar, allemaal gekke dingen.

  5. Fenny zegt:

    Spannend, de foto is mij te blauw.

  6. Zilvertje zegt:

    Ja, Fenny, dat toestel van me, maar goed, ik ben toch blij dat ik het weer gevonden heb. En ik rouw nog steeds om het goede toestel dat ik ooit heb verdronken in mijn handtasje, ik had op een zomers dag een flesje water mee en dat was helemaal leeg gelekt, mijn toestel was zo dood als een pier en met dat toestel kon ik lezen en schrijven, daar had ik lang voor gespaard.

Geef een reactie

