De kerstboom op het Centraal Station in Amsterdam.

kerstboom Amsterdam

Elke ochtend en elke avond, zag ik dat dat de kerstboom in wording was, en vanmorgen zag ik de boom helemaal klaar, vooral blauw licht zie je dan, ik denk NS blauw. Vond het erg stijlvol. In de middag heb ik de foto gemaakt, dan zie je nog niet hoe mooi het is, maar toch, met het rood van de ingang van de metro vind ik het toch bijzonder. De achtergrond is altijd mooi in het oude gedeelte van Amsterdam.

De nieuwe ingang van de metro is nog niet af, er wordt nog hard gewerkt, bijzonder knap. Ik heb echt in het verleden gedacht bij al dat graven, straks stort het Centraal nog in het gat dat ze graven, maar ze hebben het toch maar voor elkaar gekregen.

Het was koud en glad vanmorgen en wat ben ik dan dankbaar als ik weer thuis ben, moe en voldaan.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op De kerstboom op het Centraal Station in Amsterdam.

  1. Dirk zegt:

    Ben blij dat je weer heelhuids thuis ben.

  2. Zilvertje zegt:

    Ik ook hoor, koud, moe, maar toch nog snel de boom gekiekt, ik was gelukkig mooi op tijd thuis, maar dat mag ook wel, ik vertrek al erg vroeg.

    • Dirk zegt:

      Hier branden de lichtjes vrijdag pas het had een beetje vertraging als hij klaar is maak ik ook een kiekje.

      • Zilvertje zegt:

        Ja, leuk! Gister waren ze de boom bij het Centraal nog aan het versieren, de bovenste laag, het is een hele klus, met een hoogwerker. Dus vanmorgen keek ik mijn ogen uit, zo mooi, helemaal blauw, nou ik ga slapen, zo moe, welterusten allemaal.

  3. Terrebel zegt:

    Mooi beeld! Ik zie het zelf ook regelmatig. Gelukkig.

  4. Rob zegt:

    fijne avond zilvertje , rust maar goed uit ,.

  5. Rob zegt:

    is zeker erg , en ik was gewoon elke dag hard aan het werk , er was ook nog gewoon werk , maar daar huren ze dan gewoon mensen in als het nodig is , en ik lig er gewoon uit want mij moeten ze een heel jaar betalen , je bent maar een nummer , blijkt maar weer ,

    ga ik nu maar goed voor mijn vrouw zorgen , als ik dan toch thuis ben ,
    en 2014 zie ik wel weer verder .

  6. logbankje zegt:

    Het is een flineboom al het donker is straalt hij veel meer. Hans

    ot, lijkt me wel fantastisch als men Mars kan bewonen.
    Je bent nog ruim op tijd hoor, staat in de lijst.

  7. Roel zegt:

    Na lezen was mijn eerste reactie: Wat een mooi klein positief stukje.
    Maar toen ik tijd nam goed naar de foto te kijken: Wat een PRACHTIGE foto van een kenmerkend stukje Amsterdam!

    PROFICIAT trú😉

  8. Zilvertje zegt:

    Ja, je kan op veel van mijn foto’s twee maal klikken en dan is er zo veel te zien, prachtige kleuren van het gebouw en de achtergrond en de nieuwe metro ingang.

Geef een reactie

