Moe maar voldaan en tevreden.

thuis
1 dec 13

De afgelopen weken ben ik mezelf voorbij gelopen. Is mijn erf een grote rotzooi geworden, heb ik geen klusjes meer kunnen doen en lopen sommige kasten over van de rommel. Wat wel doorging was de afwas en de was, de boodschappen en het brood op de plank en ademhalen.

Aan die fijne fietstochten kom ik niet meer toe en ik ben al lang blij als ik in de avond mijn hoofd op mijn kussen leg. In de ochtend gaat de wekker om vijf uur of eerder, ben veel dagen lang onderweg met het openbaar vervoer.

Het is daarom dat mijn kerstboom nog buiten staat en elk spiertje in mijn lijf gevoelig is. Als ik de boodschappentas til, weigert mijn arm eerst, mijn hele lijf weigert, maar hup, Zilver zeg ik dan, zet door!

Er was na de eerste schrik van de val van mijn oude moeder en het ziekzijn van mijn oudste zoon veel te regelen en dan heb ik thuis ook nog twee kinderen, waar ik mijn handen aan vol heb en waar ik boven op zit, maar ik denk dat ik straks zo rond de kerst even kan uitblazen.

De lieve reacties gaven me veel steun en daarom wil ik jullie allemaal hartelijk danken. Als de kerstboom staat, dan laat ik weer een plaatje zien van mijn kamer, mijn boom, die ik elk jaar weer uit de tuin haal en versier, het liefst heb ik hem staan op mijn verjaardag 18 november, maar zelfs dat heb ik niet kunnen vieren door alle drukte en schrik. Het volgende deel van: De jongen is ook klaar, nou wel meer is er klaar, maar ik aarzel vaak, is het wel de moeite waard, wat doe ik de lezers aan?

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Moe maar voldaan en tevreden.

  1. Sterkte met alles.
    Dat de komende feestdagen jou en je familie maar veel geluk, gezondheid en liefde mag brengen.
    Bemoedigende groet,

  2. Dirk zegt:

    Nog een paar weekjes Zilvertje dan kan je weer wat rustiger ademhalen denk ook aan je eigen gezondheid hoor!!!

  3. Hans zegt:

    Je bent ook ee bezige bij, Zilvertje.
    De primaire zaken hebben nu eenmaal voorrang in het leven.
    De kerstboom wil nog wel even wachten hoor, maar hij gluurt al stiekem naar binnen, in je warme gezellige kamer.
    Rustig aan, en de verhalen zijn zo echt om te lezen, daar igt een waarheid in als een koe. Hans

    • Zilvertje zegt:

      Je belandt steeds bij me in de spambak, gelukkig zie ik het nu weer. Ik heb geen keus, ik ben vader, moeder, werknemer, werkgever en dochter en moeder en zoveel, ja, geen keus en soms is het ff heel druk.

      Ja, de boom staat te popelen en naar binnen te gluren, die begrijpt er ook niks van.

      Dankjewel, ik vind het ook fijn in mijn huisje, alles met eigen handen verdiend en neergezet en verzorgd. ( tevreden )

      Ja, die verhalen, als ik ff kan schrijven ontspan ik helemaal en bij de reacties zit ik te genieten, de aai over me bol. :^)

  4. Zilvertje zegt:

    Ja, nog ff Dirk, ik heb geen keus, ik val nergens onder als me wat overkomt, dus maar gewoon doorduwen.

    • Dirk zegt:

      Ja zeker nog ff dan komen de gezellige dagen met veel lichtjes buiten, en dat je de komende dagen maar goed kan slapen want misschien staat je kerstboom tegen het raam te tikken want hij krijg wel koude voeten buiten 🙂

  5. Veel succes verder en pas op.

  6. Corline zegt:

    Je vraagt je toch niet echt af of wat je schrijft wel de moeite waard is, mag ik hopen. Je schrijft uit het hart, dan is het altijd de moeite waard. Doorgaan hoor!
    Door de drukke tijd nu, zul je met kerst extra kunnen genieten! En dat wens ik je ook van harte!

  7. terrebel zegt:

    Nou zeg, heb ik zomaar je verjaardag gemist…alsnog van harte! En dat maar al je wensen uit mogen komen. Behalve eentje zodat je altijd wat te wensen hebt…;-)

  8. EJW zegt:

    Tijd om wat rustiger aan te doen al verlopen de feestdagen nooit rustig, Toch wat rust gewenst in je turbulente leven. Nog gefeliciteerd met je verjaardag

  9. Hans zegt:

    Het is niet de zonnigse periode van het jaar, donker in de ochtend en avonden. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

  10. lidy zegt:

    Blij dat je het leuk vond. Wat heb je het trouwens kleurig in je huis. Mooi die zachte tinten. Fijn week-end!

  11. Hans zegt:

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma is beluisteren op de weblog http://logbankje.nl

Geef een reactie

