Vrouwenleed.

IMG_0638

Zee. ( liedje )

Voor al die momenten
dat je me was vergeten
ik geen geld meer had
om iets te eten
ik bang was
dat mijn bankpas
nog in het pinapparaat
in de winkel stak of in jouw zak

Dat je op me schold
dat je me sloeg
genoeg is genoeg
dat je van me stal
dat je me zwart maakte
mijn koelkast kraakte

Dat ik klem zat tussen werk en huishouden
op de kinderen passen
hoe heb ik het kunnen volhouden
van borstvoeding geven
tot een slavenleven
ik kan er allemaal over meepraten
maar ik ben de wereld niet gaan haten

Alle ziekte en zorgen neem ik mee
naar die heerlijke ontspannende zee

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Vrouwenleed.

  1. Hans zegt:

    Een gedicht met een diepte waar de zee nog te ondiep voor is.
    Maar het blauw zal de zorgen wegspoelen van jou. Hans

  2. Dirk zegt:

    Prachtig uit het leven gegrepen

  3. Roel zegt:

    Mooi……….
    , maar droevig

Geef een reactie

