Het Kruisbergstrand geeft me kracht.

IMG_0321

Achter het treinstation Castricum, hup de bossen in duiken.

IMG_0322

Omarmd door de bomen.

IMG_0328

Verliefd op de kleuren.

IMG_0336

Langs de schapen.

IMG_0342

En langs het mooie mos.

IMG_0356

Zag ik geen fietsen.

IMG_0372

Maar wel de zee.

IMG_0409

En dat is genieten!

Kruisbergstrand.

De tijd had ik niet, maar de invloeden om mij heen die me enorme druk op leggen, waar ik niet om vraag, maakten dat ik ondanks alles toch de stress van me af ging fietsen. Het waaide, het regende, maar dat is niet erg, hoe zwaarder het weer, hoe beter, maar gek genoeg, zag het er stralend uit.

Of het nu om het mooie mos gaat, waar ik al eerder over vertelde, zo mooi dat het van ver lijkt alsof er lampjes in zitten verstopt. Of het nu gaat om vreemde vliegtuigen die laag over de duinen scheren en net niet op de foto willen, of de broodjes die ik op peuzelde, alles was perfect.

Op het strand, niemand, en in het fietsenrek, geen fietsen, dat had ik nog nooit meegemaakt. Later zag ik paarden langs het strand rennen, machtig mooi.

Ik mocht drie uur van de dag stelen en het waren zalige uren, vol van paddenstoelen en mooie blaadjes, bessen en bomen, maar helaas ging op de terugweg, nog in het duin, de noodtelefoon. Het was uit met de pret, daarna heb ik zo hard gereden of de duivel me op de hielen zat, maar ja, dat heb je als moeder, die ook vader is, die vier kinderen heeft, die zorgt voor het vlees in de pan en het ook nog snijdt.

IMG_0430

Maar die mooie uren pakken ze me niet af, die houden me op de been.

Zilvertje.
Eindelijk met eigen foto’s.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

31 reacties op Het Kruisbergstrand geeft me kracht.

  1. Mooie uren, ja die kunnen ze je niet meer afnemen.

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, Antoinette, maar nu was de pret al om in het duin, maar goed, binnen is binnen.

  3. Dirk zegt:

    Nou dat pakken ze je niet meer af, en wat een mooie foto’s wat een mooi streek en je staat er stralend op, je zou niet zeggen wat er over een kleine 3 weken gaat gebeuren.🙂

    • Zilvertje zegt:

      Eindelijk weer mijn toestel gevonden en allemaal zelf gemaakt, het is een kunst, maar zo doe ik dat al jaren, hahahah, ja, wat was de natuur weer mooi he en er was toch veel regen en wind, maar er is nog kleur. Ja, het komt al dichterbij, 55 wat een leeftijd he?

      • Dirk zegt:

        fijn dat je toestel weer terecht is, dat je maar veel mooie foto’s mag maken.
        En ja het komt weer dichterbij, 55 is een prachtige leeftijd en voor mij duurt het niet veel langer hoor het gaat gewoon door.
        Aan je schrijven merk ik dat je je er goed bij voel.

      • Zilvertje zegt:

        Bij het fietsen, of het ouder worden? Het doet me alle twee goed, ouder worden is een zegen, menigeen redt het niet.

        Ja, dan ben jij aan de beurt!

  4. Dirk zegt:

    Ik bedoel beiden.

  5. Corline zegt:

    Wat een mooie, rustgevende foto’s. Prachtige kleuren. Goed dat je bent gegaan, dan kun je de stress beter te lijf. En die leeftijd? Dat zou je niet zeggen! Goed geconserveerd noemen ze dat toch?

  6. Zilvertje zegt:

    Ja, wat een mooie kleuren he, ik verbaas me daar bijna dagelijks, het is er zo mooi, ik kom ogen en oren te kort.

    Ja, knap er altijd zo van op. Als het ook maar even kan dan ga ik.

    Ja, spoedig 55 jaar, de tijd gaat hard, kan het amper bijbenen. Wat je ziet is de natuur, binnen voel ik me tussen stresszaken wel eens honderd en dan zie ik er ook zo uit.

  7. Zilvertje zegt:

    Lidy, ik hoop dat je dit leest, want ik wil je bedanken en je weet wel waarom, wat een geweldige foto en echt, die ene vrouw dat leek ik echt. Ik weet niet hoe het komt, maar ik zie je weblog niet meer.

  8. Hans zegt:

    Heerlijk om zo alleen aan zee te zijn, of je alleen op de wereld bent.
    Even bijtanken in de zilte lucht.
    Dan ben je toch weer bij de les, als je telefoon gaat. Hans

  9. Blewbird zegt:

    Je hebt hetzelfde virus als Blew, gaat nooit meer weg🙂

  10. Fenny zegt:

    Mooi inkijkje via jouw foto’s en rode wangetjes van de buitenlucht.

  11. terrebel zegt:

    Even lekker de wind de spinnenwebben in je hoofd laten verjagen! Groetjes van een vader van drie kinderen die ook een moeder is…(Sterker nog: toen de kinderen nog klein waren zong ik tweestemmig liedjes voor hen: de vader- Ă©n de moederstem!) Inmiddels wonen de meisjes bij hun moeder en de jongen bij mij. Naar tevredenheid geregeld. Al kan het altijd beter, natuurlijk. Fijn weekend!

  12. EJW zegt:

    Daar loop ik vaak, mooi gebied

    • Zilvertje zegt:

      Oh, wat leuk, ja, het is er prachtig he. Nou dan zal ik je vast eens tegenkomen. de stormschade valt mee he in het bos, een enkel boom zag ik tot nu toe. Maar ik heb het nog niet aan de kant van Heemskerk gezien, ik fiets daar juist nu niet, ze zijn er zo aan het werk, al die rijplaten, doodeng.

      • EJW zegt:

        Ik heb van de week nog een wandeling in het duin gemaakt. Het gebied achter het NS station van Castricum. De schade viel erg mee. Bij mijn zus in Almere was het een ravage in de open stukken waar bomen stonden.

  13. Genieten! En wij genieten mee…

  14. erpmessage zegt:

    Mooie foto’s!

    Op de laatste foto heb je een boterham in je hand met ei?

    vrgr., Roel

    • Zilvertje zegt:

      En in mijn mond, wat er op zat weet ik niet, waren vergeten boterhammen van een van mijn kinderen en ik had zo een haast, kreeg toen telefoon en met mijn mondvol opgenomen en moest ik weg als een vuurpijl

    • Zilvertje zegt:

      Ik sta in de keuken te koken en denk, eigenlijk is het een rare reactie van Roel op zo een intens stuk.

      Roel, weet je wat het is, zorgen voor en met veel tegenwind en ziek en zeer en alles alleen moeten doen?

      Het is een broodje heel veel!!!!!!

      En dan toch blij blijven en doorzetten en goed blijven zorgen voor.

  15. Zilvertje zegt:

    Ik deel mijn mooie foto’s, mijn gevoel, mijn hart en dan niks over die mooie natuur, maar gaat het over het ei.

  16. Selma zegt:

    Oh wat is me dat lief, die route kan ik al ruim meer dan een halve eeuw dromen (zo bejaard ben ik🙂 ) want wat heb ik als kind veel en lang verplicht gewandeld en gefietst op zondag na de kerk in al die duinen, en wat ben ik blij met die (zo ongeveer beste) herinneringen aan mijn (verder totaal niet onbezorgde) jeugd. Toen en daar heb ik geleerd dat de natuur onder elke weersomstandigheid altijd alles kan troosten.

  17. Zilvertje zegt:

    Selma, wat een bijzondere reactie. Ja, helemaal mee eens, elk weer is daar bijzonder en biedt liefdevolle armen van warmte, troost en energie. Dat jij er al zo lang bekend bent, ik nog maar zo kort, even na mijn scheiding in 91 maar had er toen veel meer naar toe moeten gaan en nu grijp ik elke mogelijkheid aan om te ontladen en het is me ook zo dierbaar. ( ik denk nu steeds aan dat liedje van Maarten van Roozendaal, ik kan wel janken zo mooi, want zo voelt het ook, zo mooi, dat het ontroert en geluk en liefde en troost enz, brengt.

Geef een reactie

