Storm.

1154468620_85621

amsterdam

infographic+weeralarm

32boom+Den+Haag

Foto’s: Telegraaf. Bovenste van Zilvertje.

De storm.

Op de perrons hier in de omgeving hebben veel mensen gestaan, de treinen zijn rond deze lijn altijd al propvol in de spits, maar nu de treinen minder rijden, maar elk half uur, kunnen veel mensen niet mee. Juist nu veel mensen juist de trein willen nemen ivm de wind. De treinen rijden ook langzamer lees ik in de kranten op internet.

Hier in Krommenie is een boom tegen een gebouw gewaaid op de Tritonweg en ik lees ook stormschade in Purmerend en Zaandam. Mijn dochter houdt angstvallig de oude bomen voor haar huis in de gaten, de bomen staan nog vol in het blad, dan is het extra gevaarlijk.

Ik houd de schutting van de buren boven scherp in de gaten, de wind heeft er gaten ingeslagen en delen laten al los, als dit met een volgende vlaag zo door gaat vrees ik dat het mijn ruiten zal raken, we houden goed afstand en hebben alles potdicht, de oude tuindeuren kraken, de wind rukt en trekt er aan en de regenton is al weggeblazen, met regenpijp en al.

Het is spannend, ik moet niet denken aan meer schade. De wind is gemeen, het zijn harde vlagen die lang aanhouden.

De sirenes loeien hier bijna constant en de kinderen zijn gelukkig thuis, een extra vakantiedag, en dat is een geluk bij een ongeluk. Bij mijn dochter haar huis zijn net drie bomen omgegaan, doodeng ( 11.00 uur ) Diemen: bomen op de rails, geen treinverkeer ook rond Schiphol en Amsterdam.
Kust IJmuiden windkracht 11, is hemelsbreed niet ver van hier.

( greep uit de meldingen )

Krommenie, Explorerplein 10-18 – Regio : Zaanstreek-Waterland

28-10-2013 10:59:52: Brandweer 7035 7033 Assistentie Stormschade, Melden In Kazerne

Wormer – Regio : Zaanstreek-Waterland

28-10-2013 10:50:10: Brandweer met hoge spoed: 8037 Abm Rookmelder Dekamarkt Supermarkt En Parkeergarage 8.477

Krommenie, Heiligeweg 2-8 – Regio : Zaanstreek-Waterland

28-10-2013 10:49:52: Brandweer met hoge spoed: 8039 Stormschade

Wormerveer, Vestaplein – Regio : Zaanstreek-Waterland

28-10-2013 10:41:38: Brandweer met spoed: Stormschade [ 2031 ]

Uitgeest, Graskamplaan 31-39 – Regio : Kennemerland

28-10-2013 10:34:01: Brandweer met hoge spoed: 7035 Stormschade

Wormer, Kemphaanstraat 111-119 – Regio : Zaanstreek-Waterland

28-10-2013 10:29:18: Brandweer met hoge spoed: 8034 Stormschade (Boom Tegen Gebouw)

Krommenie, Tritonlaan 10-18 – Regio : Zaanstreek-Waterland

28-10-2013 10:27:46: Brandweer met spoed: Stormschade

Zaandijk, Tuinkade – Regio : Zaanstreek-Waterland

28-10-2013 10:15:39: Brandweer met hoge spoed: 8632 8631 Brand In Bedrijf Forbo Flooring Bevelvoerder 8.024

Assendelft, Industrieweg 10-18 – Regio : Zaanstreek-Waterland

( een greep uit de berichten )

Bij mijn dochter weer twee bomen om, ik stop nu met bijhouden, ik moet hier goed opletten, sterkte alle mensen die ook last hebben van de storm!

Amsterdam: vrouw onder een boom en dood, ook een taxichauffeur dood door een boom op zijn auto: Melding: binnen blijven!

Update IJmuiden met link van live-beelden.

Orkaankracht.

boompjes

Foto: NHD Hoorn.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Storm.

  1. Wanda zegt:

    Beste Zilvertje, ook hier in Heerhugowaard vliegt alles door de lucht, ook de schuttingen bij mijn dochter in de nieuwe wijk zijn stuk gewaaid. Ik wens jou vandaag een schadeloze dag en we denken maar aan St. Nicolaas ” hoor de wind waait”.
    Groetjes Wanda

    • Zilvertje zegt:

      Wanda, dus ook bij jullie, wat gaat het tekeer he, heel apart, soms doodstil en dan ineens helse rukwinden. Wat erg van die schuttingen, hoop maar geen gewonden.

      Wens jou ook een schadevrije dag, dank voor je berichtje, ik ga snel weer kijken, weer zo een enorme vlaag! STERKE EN BEDANK VOOR JE BERICHT!

  2. Hans zegt:

    De wind waait zonder onderscheid te maken, Krommenie zo dicht bij de zee.
    Dan heeft de wind nog meer vrij spel, dat de schade maar beperkt mag blijven. Hans

  3. Nu vergeleken bij jullie is het hier nog rustig, al is hier ook het een en ander omgewaaid, [Zuid Limburg] Je kunt ook beter thuis blijven met zulk weer.

    • Zilvertje zegt:

      Ja, hier is ook een melding van binnen blijven, 2 doden in Amsterdam, maar het is u al een poosje rustig dus ik heb snel koffie gemaakt, ik had deze nacht ook al gewaakt, dus kan wel een bakkie gebruiken, de sirenes zijn nu ook even stil, het was heftig. Hoop dat het bij jou oké blijft!

  4. Pingback: Code rood. | Het straatje van Zilvertje.

  5. Mijn terugreis vanavond duurde drie uur in een zwoele temperatuur met af en toe een verwaaide regendruppel.
    Bij thuiskomst bleek de voordeur bedolven onder een ingestorte en omgewaaide tuinpoort.

    Ach, er zijn ergere ongelukken gebeurd en ik ben veilig thuis.

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

