Boom valt op school in Krommenie.

stormschade_krommenie

KROMMENIE – Bij het Bertrand Russell College aan de Erasmusstraat in Krommenie is maandagochtend door de storm een boom een lokaal binnengevallen. Er raakte niemand gewond.

De leerlingen mogen voorlopig niet naar buiten vanwege het incident.

Verder gaan de meldingen in NH gewoon door.
AMSTERDAM Door een omgewaaide bouwschutting voor Amsterdam Centraal Station is maandagochtend een nog onbekend aantal mensen gewond geraakt.

Dat heeft de gemeente bevestigd. Het is niet bekend hoe de slachtoffers eraan toe zijn. Later meer informatie.

HAARLEM De zeer zware storm die maandag over Noord-Holland raast, zorgt voor grote hinder in het openbaar vervoer. Rond Amsterdam rijden geen treinen omdat er te veel bomen en takken op het spoor liggen. Ook de hogesnelheidstrein Thalys in de Randstad loopt vertraging op.

Op veel plaatsen raden vervoerders, de brandweer en andere hulpverleners mensen aan om binnen te blijven en niet op pad te gaan. Op de Herengracht in Amsterdam kwam een vrouw om het leven toen een omvallende boom op haar viel. Op tal van plekken in het land liepen mensen verwondingen op door afknappende takken, omvallende bomen, afgewaaide dakpannen en rondwaaiende rommel.

De storm bereikte maandagmiddag boven Vlieland orkaankracht. Daar is een windsnelheid van 151 kilometer per uur gemeten. De veerdiensten naar de Waddeneilanden zijn grotendeels gestaakt, alleen de lijn Den Helder – Texel gaat maandagmiddag weer in de vaart.

Veel parken, bossen en attracties zijn maandag gesloten omdat het niet veilig is om daar rond te lopen. Onder andere de Amsterdamse diergaarde Artis, het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem en Dierenpark Amersfoort vroegen bezoekers om te vertrekken.

De brandweer riep bellers rond het middaguur op om het noodnummer 112 niet meer te bellen als het niet om een ernstige situatie gaat. De regionale meldkamers zijn overbelast.
Bron: RTLNH.

w410.f9c75_fedb9abceda542801f2193dc2547983e

w410.f9c75

w380.007f9_5f513a2b169af25f451c488a3c3056a4

Boom valt op huis, beelden van val op RTLNH
Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Boom valt op school in Krommenie.

  1. Hans zegt:

    Dat is schrikken, moet je al naar school valt er ook nog een boom op. Hans

  2. Dirk zegt:

    Hier is nu gelukkig rustig we kunnen weer naar buiten.
    Het zal wel heftig zijn vanavond op het nieuws.

  3. Fenny zegt:

    Heb je gezien wat er in mijn achtertuin is gebeurd, het gaat hier nog steeds te keer!

  4. anoniem zegt:

    Ik zat dus in het klaslokaal waar die boom inviel :O

  5. Appeltje zegt:

    Eindelijk wat variatie in het weer om over te praten.
    het verbindt de mensen, in tegenstelling tot regen en zon.

    Hier is het niet zo hevig geweest voor zover ik kan beoordelen. In ieder geval ik naar buiten kunnen om wat rond te kijken, maar dan voel ik me net zo’n rampentoerist.

  6. Appeltje zegt:

    Nou ja, bij mij is alleen een schutting omgewaaid.
    En je hebt het al gelezen bij Fenny, die in dezelfde stad woont als ik, maar een paar kilometer verderop.

    • Zilvertje zegt:

      Dus dan was het bij jou ook heftig, maar het kan soms heel plaatselijk spoken, bij Fenny nou dat is niet te filmen zo heftig, hier kneep ik hem als een oude dief, maar alles hield het, dus jij toch schade, de schutting pf, zonde.

      Ik zat net goed, maar het scheelde niet veel, om me heen zoveel schade.

  7. Roel zegt:

    Zondag was ik even op Texel en daar waaide het ook al zo hard, maar evenals in Den Helder vanwaar ik vertrok en dezelfde dag weer terugkwam leek alles normaal. Ik werd meer dan eens zowat van het trottoir afgeblazen, maar schade door de wind zag ik niet.
    Vanochtend ging ik naar de tandarts in een buurgemeente. Verontrust door 9292OV die melding deed van beperkt treinverkeer, besloot ik zo gauw mogelijk richting tandarts te gaan, want ik wil niet voor een tweede keer noodgedwongen mijn afspraak verzetten. Mijn afspraak was om 14 uur en om de tijd te doden liep ik rond in de omgeving: nieuwbouwwijk aan de rand van weiland en bos. Het waaide harder dan de dag ervóór. Ik schrok toch toen ik al wandelend grote takken op het fietspad zag; daar waar ik ca. een uur eerder had gelopen. De takken leken wel van de boomstam te zijn afgescheurd.
    Twee uur later zat ik eindelijk in de tandartsstoel/Roel

Geef een reactie

