Bergen kotter bij Petten live.

w460.be621

Vandaag nieuwe live beelden van het vlot trekken van de kotter bij Petten.

Als de link het niet meer doet, dan is de berging gestaakt.

Klik op de foto van de kotter op de site van RTL NH.

ZE IS LOS! Behouden vaart Zeldenrust!

Update bron TVNH: Driemaal is toch echt scheepsrecht: de kotter die zes dagen lang voor de kust van Petten lag, is vanavond rond 18.15 uur vlotgetrokken.

En dat is eerder dan verwacht. Aanvankelijk werd ervan uitgegaan dat het schip pas rond 18.30 uur voorzichtig los zou komen. Na twee eerdere pogingen is het bergingsbedrijf Mammoet nu dus eindelijk gelukt om de Belgische viskotter Zeldenrust van de strekdam los te trekken.

Het schip wordt nu naar Schiedam gesleept waar Mamoet het morgen aan een inspectie zal onderwerpen. Daarna wordt besloten wat er met de Z76 gaat gebeuren.

Voor wie het niet zag, het schip is los beelden.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Bergen kotter bij Petten live.

  1. Blewbird zegt:

    Gelukkig maar. Het scheepje kreeg veel te veel aandacht in de media. Niks bijzonders, gewoon een vastgelopen kottertje.

  2. Dirk zegt:

    Gelukkig maar.
    Nu allemaal weer snel weg van die kerncentrale vandaan.

  3. Dirk zegt:

    Ik krijg nooit bezoek en zeker geen hoog bezoek.🙂

  4. Hans zegt:

    Las net bij Gerry dat de kotter is los getrokken. Hans

  5. Selma zegt:

    Heftig. Ik heb diep ontzag voor de zee.
    En voor zeelui, vooral voor vissers, die het gevaarlijkste beroep ter wereld uitoefenen:
    http://www.quest.nl/vraag-en-antwoord/artikel/wat-is-het-gevaarlijkste-beroep-ter-wereld

  6. Zilvertje zegt:

    Selma, nou dat het gevaarlijk is, ben ik met je eens, die zee is onvoorspelbaar. Ik heb twee avonden even de berging gevolgd, wat een spanning, de dag voor het voltrekken, ging het schip op de ander zijde liggen, je zag de mensen op het schip een klap maken.

    Ik sta nu bijna dagelijks even voor de zee, nou wat een kracht zit daar in.

    Mijn opa was een schipper op de grote vaart, zijn verhalen waren prachtig, maar hoe ouder ik werd, hoe meer ik het afzien tussen de regels door hoorde. hij was een vingertop kwijt, bij het aanleggen, ja, en dan gewoon doorgaan, eerst het werk. Ik ben trots op die oude stoere beer, met een hart van goud. ( hij is al 33 jaar dood, maar ik vergeet hem nooit)

Geef een reactie

