Missie naar Mars ( deel 4 ) Geen methaan op Mars.

marslander

Missie naar Mars ( deel 4 ) Geen methaan op Mars.

De informatie over het Marsproject was een goed te lezen boekwerk. Ik begreep dat er in de loop van 2021 een soort van modules vertrokken, die eerst als raket dienst zouden doen, maar bij aankomt op Mars, na ongeveer 9 maanden, daar zouden blijven en zouden dienen als basis, maand na maand zou zo een module vertrekken en aaneengeschakeld zou het een dorp worden. Deels onder de grond. De eerste module zou veel apparatuur en gereedschap vervoeren, een kleine O.K, keuken, voedsel en camera’s, want vanaf het allereerste moment werd alles gefilmd, nu filmde men al de voorbereidingen van de trainingen de bouw van de modules, de selectie, nou ja, alles dus. Het geheel werd spoedig als een soort soap op de tv getoond.

Maar de initiatiefnemer van dit geweldige project, ging er van uit, dat de kans van slagen, minder dan tien procent was, dat er mensen levend aankwamen, las ik in het boekwerk. De lange zit in de module op weg naar Mars, zou mensen fataal kunnen worden. Ruimtevaarders hadden vaak als kind al deze droom en deden de juiste studies en trainingen, dan nog werden de beste er uit gepikt. Nu gingen artsen mee, cameramensen en burgers, mensen die het spannend vonden, met een hart voor de ruimtevaart, maar niet met de juiste opleidingen en trainingen. Er zaten mogelijk ook mensen bij die ten gevolgen van de voorbije crisis liever de aarde wilden ontvluchten. Je werd wel geselecteerd en je gezondheid werd wel gecheckt, maar te kritisch konden ze ook niet zijn, want geld is geld en zoveel totaal gestoorde mensen waren er nu ook niet. Volgens de informatie die ik las, waren de grootste problemen die men verwachten, de ruzies aan boord en de mensen die totaal gek werden aan boord en zouden gaan flippen. Bij elke verwachte calamiteit was ook een order. Als iemand gek werd aan boord, werd hij dadelijk uitgeschakeld, er waren injecties aan boord die voor dat doeleinde meegingen, binnen drie minuten zou de dood intreden.

Ook wist men nog niet of je de oversteek van Aarde naar Mars kon overleven, meteorietenstormen waren onderweg heel gewoon, daar kwam nog bij dat het hele heelal enorm in beweging was en de onbemande Curisosity, had op weg naar Mars ook veel problemen gekend, vaak was de energie weggevallen en dagen was deze raket, niet op de beelden te zien geweest. Soms leek het wel alsof andere krachten opdrachten gaven en werd de oorspronkelijke lijst niet afgewerkt.

In het boekwerk werd ook ingegaan op het ontbreken van methaan op Mars, een geweldige domper. Curiosity had dit in 2013 ontdekt en dit gas, methaan was juist het gas dat zou wijzen op het bestaan van een minieme vorm van leven op Mars. Curiosity had het niet aangetroffen in de dampkring van Mars. Men had het proberen stil te houden, maar het was toch uitgelekt. Nou hoopte men toch dat er een andere vorm van leven was, want er zijn ook microben die geen methaan uitstoten, maar de kans werd wel steeds kleiner.

De vraag rees nu ook, of er wel iets kon groeien op Mars, want ook al zou elke module met nieuwe Marsbewoner, voedsel en dingen voor het levensonderhoud meenemen, op een dag, stopten de reizen naar Mars en moesten ze zichzelf kunnen voorzien in eigen onderhoud. Hier was het boekwerk zeer somber over.

Ook hoopte men niet op calamiteiten, want wat, als er in die negen maanden iemand een operatie moest ondergaan in de module op weg naar Mars? Of dat er toch een zwangere vrouw aan boord was? Om dit soort zaken af te dekken moest mijn zoon mee en met hem vele veelzijdige artsen, in elke module op weg naar Mars, zou een arts aanwezig zijn. Ik zakte door mijn benen, en wat nou als mijn zoon ziek werd en een operatie zou moeten ondergaan?

Ik was op de vlucht, ik wist te veel, dit miljardenproject werd aan de wereld getoond als een waterdicht plan, alsof het de nieuwe bewoners van de Noordoostpolder betrof. Schreeuwende teksten om reclamegeld te kunnen innen. Uw toekomst ligt op Mars. Ontvlucht de vervuilde steden, sla uw module op, op Mars. De Nederlandse regering deed ook mee in het project, omdat ze na de jarenlange crisis die begon in 2009 nog steeds de staatskas niet op orde had, wilde ze graag geld stoppen in dit plan, om dan na het innen van het reclamegeld weer wat ademruimte te krijgen en vooral ook om Nederland te ontlasten van zijn overbevolking en ze hadden ook de hoop iets te vinden op Mars, dat ze konden gebruiken. ( stelen ) het was weer het oude liedje, Nederland ging buiten de eigen grenzen op oorlogspad en wilde zich dingen toe-eigenen die niet aan hen behoorde. Ik had juist mijn hoop gevestigd op de Nederlandse regering, maar dat kon ik nu wel vergeten, na het lezen van het boek.

Met het openbaarvervoer, kwam ik tot aan de grens. Ontweek de controles en kwam de grens over omdat de grenzen zijn weggevallen, via kruip-door-sluip-door-paadjes kwam ik heel ver.

Op de Duitse tv zag ik dat ik werd gezocht. Ik werd afgeschilderd als een gevaarlijke terrorist. Dus het was maar goed, dat ik mijn lange haar had afgeknipt en had geverfd, mijn luxe jas had vervangen voor een afstotelijk jack dat ik nog net voor de grens had gekocht in een kringloopwinkel. Stopte zelfs mijn eigen jas in een kliko aan de kant van de weg.

Ik wilde zo graag mijn zoon bellen, maar ik was bang dat we afgeluisterd werden, ik wilde de wereld vertellen dat het hele plan, geldklopperij was en in verkeerde handen lag. De missie lag als een marssteen op mijn maag.

Zilvertje.

Wordt vervolgd.

Foto: internet.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

13 reacties op Missie naar Mars ( deel 4 ) Geen methaan op Mars.

  1. Een manier om overbodige mensen kwijt te raken, dus.

  2. Idd het oude liedje, ik had je gewaarschuwd, maar van die methaan wist ik niet en het liedje lijkt me bij jou in goede handen, Zilvertje🙂
    Dat het er tig kouder dan in Siberie is, is weer een geluk bij een ongeluk. Want er is een bacterie in de diepten van de Zuidzee gevonden, die in een biotoop leeft gelijk aan Mars. Volgens een achterkleinzoon van Jules Verne komt het organisme oorspronkelijk van die planeet en heeft het de enige waterkolom die er ooit was meegenomen naar aarde. In een sms-je schrijft hij me net dat je de bacterie zo kan manipuleren dat het oerwezentje de reis terug maakt. Het gebruikt daar de waterkolom voor en een regressie-techniek waardoor de kolom tegen de klok in erecteert tot een waterweg van de aarde naar zijn geboorteplek op Mars.
    Dat kanaal zou je misschien uit de brand kunnen helpen. De bacterie is weliswaar monsterlijk groot, maar dat geeft je juist genoeg beenruimte om relaxt een retourtje Mars te maken. Het gaat er nu alleen nog om de juiste tijd en plaats te kiezen, zodat de erectie meteen je zoon in het hart raakt voor een zielsverhuizing. Hij merkt daar overigens niets van. Medici nemen nu eenmaal geen zielen waar.🙂

  3. Hans zegt:

    Nou zilvertje het is een heel boekwerk, vol met verzwegen feiten.
    Je zult iemand maar moeten vermoorden onderweg als hij flipt.
    Mars zal ook een betere toekomst dan de aarde brengen. Hans

  4. Dirk zegt:

    Je staat voor een zware taak Zilvertje, Neem nou niet te veel hooi op je vork of het daar al te laat voor?

  5. Hans zegt:

    Mars is erg ver weg, want men zegt niet: “loop naar Mars”. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

  6. Zilvertje zegt:

    Fijn, dankjewel, ik luister overdag nog de oude, weer een toper!

Geef een reactie

