Voor jou.

9285

Voor jou

Meisje droom maar
Meisje droom
Meisje droom maar
Heel gewoon…..

Dan schil ik de piepers
en dan doe ik de was
dan strijk ik je bloesje
en zet knopen aan je jas

Meisje droom maar
Meisje droom
Meisje droom maar
Heel gewoon…..

Mama droomt met je mee
Mama droomt over jou
We dromen gewoon samen
Omdat ik zo van je hou

Meisje droom maar
Meisje droom
Meisje droom maar
Heel gewoon…..

Het is een liedje voor ons beide
Omdat we elkaar verloren in een strijd
Kennen elkaar uit andere tijden
al ben je weg, je blijft mijn meid.

Zilvertje.

Liedje dat ik schreef naar aanleiding van een berichtje van een moeder die vertelde dat haar dochter vandaag 9 jaar had kunnen worden als niet….

In dit liedje/gedicht, leeft ze voort, moeder denkt bij alles wat ze doet over hoe het nu geweest had kunnen zijn.

Ik heb zelf twee droommeisjes, vandaar dat het bericht mij dubbel raakte.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Voor jou.

  1. Zilvertje zegt:

    Dankjewel. Een volger op mijn Twitter had een tweet die me zo raakte, en dadelijk vloog dit liedje in mijn hoofd en het heeft zelfs een lief melodietje, maar noten schrijven kan ik niet.

  2. Dirk zegt:

    De woorden zeggen genoeg.

  3. goodknight zegt:

    …en ook mij raakt dit diep in mijn hart…

  4. Corline zegt:

    Wat een lief liedje, Zilvertje…..

  5. Hans zegt:

    Er zijn toch woorden om je verlies te leren te dragen. Hans

    • Zilvertje zegt:

      Gelukkig zijn er woorden. Genoten je show. Heb je het al gelezen? In deel 7 werd ik gedwongen opgenomen.

      Gehoord van al die krabben dood op de stranden? Ik zag er de laatste dagen al wel wat meer, maar vandaag was ik er niet, zag op de tv echt duizenden dode krabben.

  6. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Och… ik ben er stil van. Wat een verdriet is er toch. Vreselijk.

Geef een reactie

