Witte bloemen in het zand van het strand.

naamloos (2)

Deze prachtige bloemen zag ik vrijdag aan zee, dicht tegen de duinen aan, maar wel op het zand waar je gewoon mag liggen en lopen. Ik heb lang moeten zoeken op internet om de juiste bloemen te vinden, want het blad is heel apart, het lijkt op zeewier. De plant die ik zag, was prachtig, had meer bloemen dan hier op de foto en ik kon er mijn ogen niet van afhouden, ik ben verder langs die duinen gaan lopen, maar meer zag ik er niet.

Het leek net alsof een bruid haar boeket was verloren, het was wonderschoon.

( heel voorzichtig heb ik paar stukje meegenomen en die staan hier in de kamer mooi te zijn, ik was zelden zo blij met een handvol geluk )

Witte bloemen.

Het loslaten kreeg wortels
Bij de aanblik van
Witte bloemen in het zand

Hoe kan in deze droge zoute
woeste razernij
een wonder bloeien
Ik nam er een voorbeeld aan

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Witte bloemen in het zand van het strand.

  1. Dirk zegt:

    Zo zie je maar dat iets wat los geslagen lijkt toch nog wortels bezit.

    • Zilvertje zegt:

      Wat goed, jij hebt het gevonden, ja, ik denk ook dat dit het is. Ook de vindplaats klopt. Het blad, dik, stevig. De bloemen zijn puur wit en sterk, maar mogelijk kan wit ook. Ik was zo verbaasd, zo een bosje bloemen op die plaats, waar het altijd droog en dor is, maar de verklaring van je link maakt het weer heel duidelijk.

      Ik hoop dat ik het kan stekken, of er zaadjes van krijg, ga het gewoon proberen, maar ik denk dat het eerst nog heel lang mooi blijft het is zo fris en sterk.

      Ik heb een hele tafel vol zeeschatten, vandaag was mijn oudste dochter er, die vond het ook prachtig.

  2. Zilvertje zegt:

    Met de door Blew gevonden naam heb ik dit gevonden:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeeraket

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, ik heb het nu allemaal gelezen, Blew, het hebt het bij het juiste eind, het is zeeraket, prachtig he?

  4. Hans zegt:

    Om mooi te zijn heb je geen rijke grond of wonder voeding nodig, mooi zijn is zoals je bent. Hans

  5. Ja, ze zijn mooi planten die op het strand bloeien, zoals de zeeraket.

  6. Fenny zegt:

    Toen zoon nog klein was gingen we er in de herfst op uit en maakten we van zijn bureau één groot herfstgebeuren, allemaal gezocht en gevonden herfstattributen, heel sfeervol!

    • Zilvertje zegt:

      Fenny, zulke dingen deden wij ook, kastanjes, eikels en mooie bladeren en takjes en een web borduren, heerlijk, ik ruik nog die geuren, wij maakten een herfstdoos, dingen om nooit te vergeten. Ik heb buiten een schuimtafel, ligt allemaal schuim op en binnen heb ik een tafel met de witte bloemen en een boord vol prachtige schelpen en een met dennenappels, met elkaar ruikt het zalig.

  7. mooie gedachte(gedicht)🙂

  8. je hebt een raket gescoord dus. LOL

  9. Corline zegt:

    De bloemen hebben je geïnspireerd tot het schrijven van een beeldschoon gedicht. Ja, zo’n herfsttafel maakte ik vroeger ook met de kinderen. En toen ik zelf nog kind was, maakten wij thuis een herfstdoos. Toen mocht je ook nog paddestoelen plukken. Ik ben ook al weer aan het verzamelen. Die geur…….
    (Enne…. trouwen in De Deining met zo’n boeket? Ooit?)

    • Zilvertje zegt:

      Dankjewel! Ja, die geur en dat geluk van wat de natuur geeft, zo heerlijk.

      Ja, die link had ik nog niet gelegd. ;^)

      Ook hier zit weer een gedicht in, nu is de droom compleet, zeg ik tegen mijn grote liefde, ik wil een rakettenboeket, dan denkt hij vast, dat wordt een sterrenhuwelijk!

Geef een reactie

