De man in het oranje hesje ( deel 3 ) huis doorzocht.

CIMG0369 kleiner

De man in het oranje hesje ( deel 3 ) Huis doorzocht.

Midden in de nacht zat ik te wachten bij de muziektent op iemand die me had opgebeld en me dringend moest spreken en ik kreeg spijt, de kou trok op en het was niet fijn buiten, het was donker en het begon te regenen. De bomen bogen steeds feller heen en weer en ik wilde naar huis. Het was al 2 uur geweest en af en toe dacht ik geluiden te horen van iemand die er aan kwam, maar dan bleek het toch de wind te zijn.

Mijn mobiel ging, het was de mobiel van DZ en ik hoorde de trillende stem weer. Maar iets verstaan kon ik niet en daarna viel de verbinding weg, maar het lag niet aan mijn mobiel zag ik, snel probeerde ik terug te bellen, maar ook dat lukte niet. Koud en stijf en flink nat geregend liep ik naar mijn fiets en zag nog juist bij de hekken een gele auto wegrijden, geel? Op dit tijdstip? Heeft dat met mij te maken?

Thuis zette ik mijn natte schoenen in het schuurtje en mijn jas stopte ik in de droger en maakte koffie. Boven liet ik alvast het bad vollopen, heerlijk met koffie in een heet bad bijkomen en daarna maar weer aan de slag, want de dag begon al heel langzaam te hoeftrappelen.

In mijn slaapkamer lag alles overhoop, ik schrok, laden waren uit de kasten getrokken, het matras lag op de grond, planten waren uit hun potjes gehaald en niets stond nog op zijn oude plekje, de puinhoop was vreselijk. Ik moest me vermanen om niet te gaan gillen, wie heeft dit gedaan? Was ik daarom naar de muziektent gelokt?

Op mijn nachtkastje vond ik een briefje, een blauw papiertje met de woorden: HOUD JE ER BUITEN! Naast het papiertje lag ook een sleutel, een vreemde sleutel, ik pakte de sleutel met een papieren zakdoekje op en bekeek de sleutel van alle kanten, het was een zeer oude sleutel, zeker honderd jaar oud. Is dit een aanwijzing of een vergissing?

Geschrokken hoorde ik hoe het water over de rand van het bad liep en terwijl ik opstond kon ik juist vanuit het raam op de weg kijken en daar reed een gele auto weg.

Zilvertje.

Foto: wachten op een bankje, maar wel een ander bankje, fotograaf Dirk.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op De man in het oranje hesje ( deel 3 ) huis doorzocht.

  1. Dirk zegt:

    Spannend, een mysterie in de Zaanstreek..
    Leuk.

  2. Dirk zegt:

    Wel het kenteken genoteerd toch?

    Hoe gaat het met de verjaardag?

  3. Hans zegt:

    Zo blijkt maar weer dat er meer bureaus van de DZ zijn, ze komen je halen in een geel autootje. Hans

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ben benieuwd naar deel 4!

Geef een reactie

