Prins Friso overleden.

johan+friso+groot

Prins Friso overleden.

Het is een raar idee, de prins is overleden, het had allemaal zo anders kunnen zijn. Hij droeg niet zo een speciaal rugzakje dat zichzelf opblaast na te zijn bedolven onder een lawine, het was die dag eigenlijk te gevaarlijk om te gaan skiën. Hij werd heel lang gereanimeerd na het ongeluk, te lang…..bleek later, was het niet iets van 50 minuten?

Nog maar 44 jaar en midden in het leven. Dadelijk denk ik aan onze oude koningin Beatrix, als moeder dit meemaken is zwaar, zou eigenlijk niet mogen. Zijn vrouw, maar vooral zijn kinderen, die hun papa maar zo kort hebben gekend, en lang tussen hoop en vrees hebben geleefd.

Hadden we nog heer Tullekens, die dingen beloofde aan het Nederlandse volk omdat hij alles wel beter wist, het kwam wel goed met de prins volgens hem, hierbij gaf hij informatie prijs, die hij niet eens had mogen horen, want hij was geen behandelend arts en dan mag je niet om informatie vragen, mits ze je vragen advies uit te brengen en de heer Tullekens ging het ook nog eens uitgebreid delen via zijn vrouw met het volk.

Vroeger als verpleegkundige heb ik mensen verpleegd die diep in coma lagen, ook mensen die zeer bekend waren bij het Nederlandse volk, maar God, ik zou het niet in mijn hoofd halen hun toestand mede te delen aan het volk. Wel weet ik daarom meer van hoe het dan toegaat in zo een situatie dan de doorsnee burger en daarom raakt het me ook zo, want je kan alles uittekenen. Wat de familie meemaakt en hoe een patiënt er dan bij ligt en wat de dilemma’s zijn.

Friso, men zegt dat je heel geleerd was, in de knop gebroken, rust zacht prins.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Prins Friso overleden.

  1. Dirk zegt:

    Het is en blijf triest of je nu van adel of jan met de pet.

  2. kittyschoenmakers zegt:

    Een mooi blog Zilver. Anderhalf jaar in coma. Je weet dan dat wakker worden er niet meer in zit. Ik hoop dat zijn familie vrede heeft met zijn overlijden.

  3. ramireziblog zegt:

    Zo triest als dat het is, uiteindelijk is het beter zo…

  4. Hans zegt:

    Wat moet je zeggen!
    Heel triest als je als jonge vader je gezin achter mot ;aten R.I.P. Hans

  5. Zo’n bericht hakt er altijd in.
    Maar door de mediahype wordt onze belangstelling dubieus.
    Terwijl zijn naaste omgeving hem juist in alle stilte in eigen kring wilden koesteren zolang het kon.
    We weten het fijne er niet van en ik wil dat ook niet weten.
    Ik vind eigenlijk dat zijn nabestaanden het alleen aangaat.
    Hij mocht geen prins meer zijn en hij wilde als burger niet zo’n publiek leven als nu van zijn dood gemaakt wordt

    • Zilvertje zegt:

      Mijn jongste zoon zei dat ook gister, mam hij wilde geen publiciteit en kijk eens wat hij nu allemaal over zich geen krijgt. Maar dat is nu eenmaal zo als je zo bekend bent, je bent een deel van de Nederlanders, ik had vroeger doopfoto’s van de drie zonen van Beatrix, ik zag ze op het bordes, het is je hoe ver ook van me af verweven in mijn eigen leven, denk ik aan die tijd, dan denk ik aan het knusse zitten bij de tv met wat lekkers door mijn moeder gebakken, deze mensen wandelden zo de huiskamer in en hoe ver ook van je af, het schept een band.

      Je denkt dat je ze kent en dan is het overlijden altijd verdrietig, zeker in zijn geval.

Geef een reactie

