De Vethaakjes deel 5 ( seks na de bevalling )

1193080541.25281

De Vethaakjes deel 5 ( seks na de bevalling )

Leo stond bij het bed van zijn vrouw. Greetje had heel sereen een klein poppedeintje in haar armen, alle kinderen zaten om haar heen gedrapeerd op en naast het bed, behalve Karel, die stond te ijsberen aan het voeteneind. De pastoor hing aan de zijkant van het bed, half geknield en bad devoot Weesgegroetjes, zijn rozenkrans glipte razendsnel door zijn vingers.

Leo kon maar met moeite de karper uit zijn hoofd zetten die even daarvoor nog aan zijn haak bungelde, maar mijnheer pastoor had zijn feest ruw verstoord, hij moest mee, hij mocht niet eens de vis fotograferen voor zijn vrienden. Leo had tranen in zijn ogen, tranen van spijt om die joekel van een karper waar nu geen bewijs meer van was.

Greetje zag zijn tranen aan voor ontroering en ze wenkte haar man. Kom maar lieverd, ik begrijp het wel! En Leo dacht: wat heb ik toch een moordwijf, wat leeft ze met me mee. Ik zal haar vanavond toch maar eens goed te pakken nemen dat verdient ze…………ook al heb ik geen zin in seks. ( ohhhhhhhhhh, wat een sukkel )

De vroedvrouw wilde met Leo praten, maar hij ontdook dit gesprek en ging bij het café verderop een paar biertjes drinken. Karel was achter hem aangekomen en trok hem aan zijn mouw… Pa, ik wil met je praten…….

In het cafés, begon Leo zich dadelijk te verdedigen, dat hij er niet tegen kon, dat vrouwen gedoe, dat hij meer thuis was bij zijn vissen, dat hij het ook niet kon helpen, maar Karel suste zijn vader en vertelde hem dat hij het daar nu niet over wilde hebben, maar wel over het nieuwe kindje, het meisje, Francientje.

Wat is er nou weer met ons nieuwe kind? Ga je me daar nu de les over lezen, dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem, wel kinderen maak, maar er verder niet mee bemoei, je moeder niet steun en verzorg? Leo stikte bijna in zijn eigen boosheid. Pa, zei Karel op rustige toon, Pa, Francien is niet in orde, daar wil ik het met je over hebben, je moet moeder helpen en jullie moeten er over praten, want ze kan dit niet alleen……

Leo keek woest naar zijn oudste zoon, de snotaap! Ga uit mijn ogen brulde hij, Leo stond op en klaar met de vuist.

Die nacht, had Greetje moeite met het uitleggen van waarom ze uitgerekend nu geen zin had in seks en Leo, werd kwaad en met zijn hand in de lucht riep hij: nou maar dan moet je er de komende jaren ook niet om zeuren, zie je wel, je wilt zelf niet! Greetje moest een klap ontwijken.

Zilvertje.
Wordt vervolgd.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op De Vethaakjes deel 5 ( seks na de bevalling )

  1. Dirk zegt:

    DOMME DOMME Leo, gelukkig zijn we niet allemaal zoals jou creatuur.

    • Zilvertje zegt:

      Hahahahahahahahah, nee, die mannen komen er bij mij altijd wel heel slecht vanaf, hahaahahahahahah!

      Vandaag heb ik de eerste aardappels uit eigen wasmand, mmmmmmmmmmmmmmmmm!

      • Dirk zegt:

        Leuk dat ze maar mogen smaken, heb je er veel?

      • Zilvertje zegt:

        Ik heb een plantje losgehaald, een klein maaltje, ze zijn niet groot, dan had ik langer moeten wachten, maar ik vond het wel mooi zo, ik heb elke week nog wel iets uit mijn wasmandtuin kunnen eten, ook een keer Chinese boontjes, zo lekker! Veel bosui en zo is er elke week iets.

  2. Dirk zegt:

    Lekker hoor.

  3. fulpsvalstar zegt:

    Vind je het gek dat ik denk dat ik een heel klein ietsepietsie de pest heb aan Leo………..grrrrrrrrrrrr!

  4. Zilvertje zegt:

    Dirk ze waren zalig, ik heb ze met schil en al gekookt, want zo vers en zonder gif krijg je ze haast nergens, om rond vier uur nog in de grond, om zes uur in de mond.

  5. Dirk zegt:

    Dat maakt het zo mooi.

  6. Hans zegt:

    Een echte vis verslaafde, zelf aan het bed is hij niet in gebed.
    Leo heeft geen emotioneel gevoel en doet er ook zijn best niet voor zich het aan te leren, arm Kareltje en Greetje en de rest. Hans

  7. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Haha, hij is leuk! Ik heb zoiets in het echt meegemaakt. Neeee, niet bij mij hoor, maar toen ik in het ziekenhuis lag na mijn bevalling moest ik nog een dag of wat daar blijven liggen. Naast me lag een vrouw die haar zesde (of zevende) kind gekregen had. Tussen de middag gingen de gordijntjes dicht, het was tijd voor het middagdutje. Op dag twee hoor ik haar opeens schreeuwen en gillen. Wat bleek: haar man vond dat het wel een mooi moment was op het gewone leven weer te hervatten. De verpleging kwam eraan te pas om hem eruit te zetten. Het arme mens….

  8. Burro zegt:

    Een schitterende verhalenserie Zilver. Ik blijf ze volgen. Je hebt ze echt hoor. Dit type mannen en dit type gezinnen.

  9. Zilvertje zegt:

    Hans, ze hadden hem VISHAAK moeten noemen!

Geef een reactie

