Dood.

P1000166 water, meel, gist liefde

Zo klam en broos
haar oude rimpelige hand
op die van hem
wetend dat hij weggleed
had ze hem liever in haar armen gewiegd
maar door al die draadjes
en techniek
konden ze niet meer dan dit
en moesten het er maar mee doen
een hard signaal kondigde de dood aan
alsof magere Hein op zijn fluit
het slotakkoord blies
schril en hoog

Zilvertje

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Dood.

  1. Dirk zegt:

    Triest en mooi tegelijk Zilvertje!!!!!!!

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, vond ik ook!

  3. terrebel zegt:

    Ik ben het gewoon heel hard eens met Dirk…

    Toen mijn zoon vier jaar jong was vroeg ik hem: ‘Wat is volgens hou het allerbelangrijkste in het leven?’ Hij antwoordde: ‘Eten, drinken en liefde.’ Kijk, dat vind ik mooi…;-)

  4. Zilvertje zegt:

    Terrebel, wat een heerlijke zoon!

  5. Zilvertje zegt:

    Dankjewel antoinette

  6. Krijg er de rillingen van zo beeldend schrijf je…

Geef een reactie

