Volkel………..

De Billenman heeft weer gesproken

Klapte al eens uit de school over onze koning

Heeft zo weer eens aan de publiciteit geroken

Atoomwapens in Volkel maakte hij nu bekend

 

Die dingen die zoveel onheil aanrichten

Dat je ze niet eens moet willen hebben

Maar natuurlijk heeft Nederland ze weer wel

 

Wapentuig dat nooit de agressor aanpakt

Maar altijd de gewone man

Het is een schande!

Dat vind ik er van

 

Dat ze er waren werd altijd ontkend

Een land met honing om de mond

Maar smeer in de handen

Komt nog eens rottig aan zijn einde

 

Tweeëntwintig van die gevaarlijke dingen

Stuur ze maar terug naar Afluisterland

Dat land dat onschuldige aanvalt

En leiders neerknalt zonder proces

 

Zilvertje.

( een ding is zeker, ik kom nooit Amerika in )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Volkel………..

  1. Dirk zegt:

    Dat is duidelijke taal Zilvertje, en zo klaar als een klontje en Ned. maar achter die grootbekken aanlopen.

  2. rikus zegt:

    Hij noemt ze ook nog malle dingen. Ze zijn 4x zo zwaar als waar Hiroshima en Nagasaki mee zijn verwoest. We hebben 22 van die krengen
    Wat zal dat een klap geven

    • Zilvertje zegt:

      Rikus, ik heb het uit de media, heb het hem niet horen zeggen, werd er vanmorgen mee wakker. Het werd altijd ontkend, vrijdag is er weer een jaarlijks protest bij Volkel. Mensen die er dichtbij wonen, melden veel vliegbewegingen bij Volkel vandaag, zou dat extra beveiliging zijn? Van die groet vrachtvliegtuigen, die Chinooks. Die vervoeren ook legerauto’s.

      De ramp die die krengen veroorzaken is niet te overzien en als hij dan over malle dingen praat, god, wat een sukkel. Hij is zelf een mal ding. Een man met een geloof en dan zulke erge dingen toestaan, hij heeft een kans gehad als premier ons ze het land uit te krijgen, hij is net zo schuldig.

      • rikus zegt:

        Het lag toen wel even anders Zilvertje. We zaten midden in de koude oorlog. Rusland was de grote dreiging.
        Maar overeind blijft dat geen enkel land, behalve Amerika de bom ooit heeft ingezet. Maar als vredestichter had hij wel succes. De Japanners werden van een oorlogzuchtig volk. Het vredelievende te wereld. En dat effect werkt nog steeds

  3. Dat wisten we toch al, is al eens eerder bekend gemaakt, alleen, wij doen er niks mee..
    Zo hoorde ik iemand op de radio vanmorgen in de stelling zeggen : “kernwapens, je moet ze wel hebben, maar je moet ze niet gebruiken”. 😦 Hoe dom kun je zijn….

    • Zilvertje zegt:

      Ja, maar het werd altijd ontkend Babbelegoegje.

      Vandaag heb ik allemaal van die stomme dingen gehoord, mijn broek zakte af.

      Rond 13.00 uur op de radio, ook veel voorstanders, ik dacht: mensen je weet niet hoe erg die dingen zijn.

      • Ik hoorde er over om half twee op radio 1 in de stelling. Er waren inderdaad ook nog veel mensen voor…Ik had dat van die ene man wel even genoteerd, je moet ze wel hebben maar moet ze niet gebruiken…waarom moet je ze dan hebben hé. voor de sier? Om te kunnen zeggen, kijk eens wat wij hebben..lekker puh. Die JFS ’s zijn ook zo’n soort jongensdroom. maar wij moeten er wel onder lijden. Want wie betalen uiteindelijk de prijs!?

      • Zilvertje zegt:

        Ja, daar had ik ook voorstanders gehoord, kon helaas niet alles horen, maar toen ik luisterde waren er veel voor. Ja, ter afschrikking, maar als je ze hebt, loop je het gevaar dat ze gebruikt worden. Het is net als met geld, heb je het dan is de kans groot dat je het uitgeeft, heb je niks kan je het ook niet uitgeven.

        Dat afschrikken dat sommige willen vind ik erg dom, je zit zelf met levensgevaarlijk spul opgescheept en ik wil het niet op mijn geweten hebben een ander zoveel schade te berokkenen bij gebruik.

        Dat hele gedoe op de radio vind ik nep, ik kom er nooit doorheen en op de site waar je ook je mening kan geven kan ik nooit inloggen en zo hebben mensen die alle tijd hebben en altijd hun mening geven inspraak in het land, want bij het koningslied bleek dat de uitslag van dat programma telkens werd aangehaald en voor waar werd aangenomen. Sommige schermden ook met dat onderzoek en wisten niet eens wie en waar het gehouden was, met al zijn beperkingen.

  4. Ik begin te stotteren tegenwoordig, geloof ik.

  5. Blewbird zegt:

    Iedereen wist het al en nu geeft hij het ‘zelf’ toe. Gevaarlijke situatie, in meerdere opzichten. Zie ook: http://tweedekamer.groenlinks.nl/groenlinks-wil-kernwapens-weg-uit-volkel (2009)

    • Zilvertje zegt:

      Ik ga, het lezen, dankjewel!

    • Zilvertje zegt:

      Gelezen. Maar snap jij dat nou, waarom nu na het gelubber, het weer ter sprake brengen? Waarom zijn ze de politiek ingegaan? Om alleen maar van incident na incident te hollen, dit had al veel eerder aangepakt moeten worden, steeds op de agenda zetten.

      Elk jaar is er een demonstratie tegen die wapens op Volkel, dacht vrijdag weer. Steeds brengen deze dappere mensen het onder de aandacht en wat doet de politiek? Banken helpen en Griekenland eerst uitmelken en dan tot de bedelstand brengen en zo, zo erg.

      • Blewbird zegt:

        Lubbers wil zijn geweten schoonmaken? Je ziet dat nu zelfs het CDA de kernwapens weg wil hebben, dat was 30 jaar geleden beslist niet het geval. Komkommernieuws met een backbeat, want het blijft natuurlijk reuze link. Kan Obama die rommel komen ophalen? En wat gebeurt er daarna mee?

  6. Zilvertje zegt:

    Blewbird, ja, dat zou nog wel eens kunnen, ik zit te denken aan die andere premier, oh, ja, van Agt, ik weet niet of ik het goed schrijf, die werd de laatste jaren ook heel anders en gaf toe dat hij dingen anders zag dan voorheen.

    Wat er ook gebeurt, het is gevaarlijke troep, die volgens mij nu al gevaarlijk is, want kan het niet doorlekken enz en wat als je het gaat verplaatsen en ja, wat als je het terug geeft en wie bewaard het dan en kan er onderweg niks gestolen worden. Hoe hebben ze ooit zo dom kunnen zijn.Ja, jouw vragen zijn terecht, doodeng allemaal.

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Als hij regelmatig in de publiciteit komt zit er een luchtje aan, positiever is het niet geworden. oma

    Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

Geef een reactie

