Het leven in een liedje.

DSCN0242
Wat regen, zon en maneschijn
Een orkaantje of een zachte bries 
Wat  vruchtbare aarde en een gutsje zee
Een berg hier en daar
met wat slagroomsneeuw
of een optocht van prachtige bomen
 
Een snufje liefde
Een handje begrip
Een tuintje voor de zaadjes
Een pan voor de karbonaadjes
 
Een harde lach
opgevangen door een plasje tranen
Een levenslijn met leerdoelen
Niet verzuren
Niet opgeven
Niet toekijken maar helpen 
 
Blijven lepelen uit de levenssoep
wachtend op de balletjes
met oud en nieuw
de knalletjes
 
En als die lijn dan eindig blijkt
en magere H wacht lachend op je
geef hem dan niet je nee
maar een welwillend kopje
Zilvertje.
( het duurde wat lang, maar ik had veel problemen met o.a mijn pc.
Foto: Van Zilvertje, heen en terug.
 
 
 
Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Het leven in een liedje.

  1. rikus zegt:

    Zachtjes tikt de regen tegen het zolder raam
    Ritme van…..

  2. Zilvertje zegt:

    He Rikus, ik ben nu snel het liedje van Rob aan het opzeggen…….

    Kom nu weer wat vaker bij iedereen, maar heb zoveel problemen gehad, mijn pc, viel steeds uit en ik kon niet van link, naar link, dan was het alweer klaar.

    Nu heb ik nog wat problemen met de opmaak, maar dat zit in wordpress, krijg het niet echt zoals ik het wil, maar het begin is er. Fijne avond. Dank voor je like en reactie.

    • rikus zegt:

      Daar hoef je mij niets van te vertellen. Gelukkig help de helpdesk van mijn programma me heel vaak uit de problemen. Ze nemen dan mijn computer op afstand over. wel een beetje een griezelig gevoel. Maar het werkt. Ik heb nu weer een probleem met het verzenden van mail
      Soms komt het in de uitbox terecht en dat zie ik dan weer dagen later

  3. Terrebel zegt:

    Regen en wind, zonneschijn en verdriet…het hoort allemal bij het leven!

  4. Zilvertje zegt:

    Terrebel, zo is dat.

  5. Dirk zegt:

    We moeten het maar nemen zoals het komt Zilvertje, en het beste er maar uithalen!

  6. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Als of het een normale dag is, we zingen gewoon weer mee.
    Gelukkig zit je weer online. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Je email heb ik aangepast. 😉
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM.

  7. Blewbird zegt:

    Fijn! Mail me je opmaakprobleem.

  8. Zilvertje zegt:

    Blewbird, dankjewel!

    Alle mensen bedankt voor de like.

Geef een reactie

