Grote blote kerels

Groene-stroom

Grote blote stalen kerels

Staan op een rij

Met de armen omhoog

Houden knetterwol op

Voor Moedertje stroom

 

Als je haar zoekt

Ze woont in de stad

Loop onder die kerels door

En je vindt die schat!

 

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Grote blote kerels

    • Zilvertje zegt:

      He antoinette, ik was gister een fietstocht aan het maken en zag ploseling een lange rij van die kerels, alleen die hadden een iets andere vorm, het leek met alsof ze de wol ophielden voor hun moeder, jij kent dat vast nog wel, de jeugd vaak niet meer. En toen schoot dit me te binnen.

      Fijne dag. ( hoe gaat het nu?)

  1. kitty zegt:

    jazeker!
    slimme titel ook , haha

    • Zilvertje zegt:

      Ja, ze hebben niks aan en zijn heel groot en je kan er niet omheen dat ze enorm knetteren.

      Je dacht eerst ik noem het stroomgedicht of liefde, ja, soms weet je het niet he, maar grote blote kerels bekt lekker! :^)

  2. Dirk zegt:

    Leuk Zilvertje.

  3. Burro zegt:

    Mooi beeld! Knap gevonden.

    • Zilvertje zegt:

      Dankjewel Burro, ik zag het voor me, van verre zag ik ze aankomen en toen ik bijna bij mijn bestemming was, moest ik onder ze door, die ik zag leken nog meer dan op de foto mannen die met de armen omhoog stonden, het liedje zat dadelijk in mijn hoofd, ik had geen pen, dus moet het onthouden, ik ben een couplet kwijt, maar ja, zo gaan die dingen.

      Fijne zondag!

  4. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ze zijn zo hoog omdat ze spannend zijn.
    In Zaandam hangen ze echt boven de huizen. oma

    Ot, het was toch best spannend gisteren, was nu toch een gezelligere songfestival.

  5. Blewbird zegt:

    Ze moeten ondergronds straks. De kabels. We zullen ze missen.

  6. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Opeens waren de Pinksterdagen niet zo mooi weer.
    De dag stond even stil. oma

  7. Mooi. Op de foto staan wel heel veel van die horizonvervuilers trouwens. Die windmolens zijn ook behoorlijk groot. Ik zie liever een boom, bloot of met blad, of desnoods een kerktoren…

  8. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Met dit weer zie je geen grote blote kerels buiten staan, echte dan hoor. oma

    ot, antibiotica slaat aan, maar het hoesten is nog heftig, heeft ze ook iets tegen.

  9. Corline zegt:

    Knetterwol, wat een mooi woord!

  10. ik breng je even een muziekje voor het weekend( van Tim)

  11. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    hopelijk wordt je laptop voldoende gevoed door de mannetjes.🙂 oma

  12. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Wat jammer dat je laptop nu echt kapot is, hopelijk heb je snel een vervanger. oma

  13. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    succes met je nieuw pc, hoop dat je hem al binnen hebt.
    Het is net Wat je zegt, wie schrijft een artikel.
    Zelf heb ik een honden allergie, maar wil de hondjes niet kwijt. oma

  14. oma zegt:

    Vergeten,
    Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

  15. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Weer goede berichten uit het Zaanse land, heerlijk dat je nieuwe pc goed werkt en je hebt genoten van de show. oma

  16. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Geluk zit ook in je nieuwe pc. oma

Geef een reactie

