Niet opgeven. ( deel 9 )

 

Mijn man was steeds vaker aan het mopperen, hij vond dat het gezin er onder leed. Ja, ik begreep ook wel dat ik minder tijd voor mijn gezin had, maar ze waren allemaal zelfstandig en de hele dag van huis. Mijn moeder hielp ik juist in die uurtjes dat veel anderen nog lekker warm in bed lagen. Hij miste hooguit zijn ochtendhoogtepunt met mij, maar ja, met zo een mopperkont in bed, had ik daar al geen trek meer in.

Op vrije dagen vertrok ik wat later van huis, maar daar viel het gezin ook niet van om, het waren langslapers. Maar het hulp bieden aan mijn moeder had dus grote gevolgen voor mijn relatie, hij, mijn Gerrit trok het niet meer en deed naar en kinderachtig en god wat had ik een hekel aan mensen die zielig deden. Dan vliegt de glans eraf, dan is zelfs de mooiste prins, een kale kikker.

Liever zat ik dan bij moeder te tutten met het mooie dikke grijze haar, dan deed ik er na de badbeurt rollers in en zette haar onder de kap met een kopje verse koffie en terwijl ze daar prinses zat te worden, haalde ik de veger door haar huisje, deed overal schone zakken in, deed het sanitair en verschoonde haar bed. Mama onder de kap, voor de tv, ik aan het hollen met een talencursus in mijn oren wierp af en toe een blik op haar en we waren alle twee gelukkig.

Met haren als een prinses en een geurtje van Trussardi op, pakte ze mijn twee handen in een rimpelige knuist van haar en keek me diep in de ogen. Meisje, ik ben je naam vergeten, maar ik wil je danken, je hebt me zo mooi gemaakt en het was zo gezellig! Zachtjes beet ik op mijn lip, ja, dat was het, knus, en sereen, moeder en dochter, pijnlijk dat ze veel vergeten was, maar de kern zat nog een beetje in haar, dat lieve, dat dankbare, dat tevreden zijn met het gewone leven………

Met mijn jas aan gaf ik haar een kus, ze keek vreemd ophoog, zo van: kussen wij dan ook al? Maar mij deed het goed, die oude moeder van mij zo heerlijk warm tegen mijn wang aan te voelen. Het was weekend, ik moest terug naar mijn gezin, maar ik deed het niet, ze lagen allemaal hun roes uit te slapen…..ik zwaaide nog eenmaal, stapte op de fiets en trapte naar Amsterdam, ik ging een jurk kopen, een feestjurk, ik had wat te vieren.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Niet opgeven. ( deel 9 )

  1. Dirk zegt:

    Prachtig

  2. Zilvertje zegt:

    Op dit moment hoor ik niks meer van ze, ik wacht het braaf af.

    Ik ga nu het concert op de gracht kijken en dan lekker slapen, morgen een volle dag.

    Fijne avond!

  3. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Waar je liefde wel wordt gewaardeerd ga je het ook steeds meer geven. oma

  4. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    ot, Dank je wel voor je support van deze dag, straks staat er een kort verslagje op de log.
    Je verzoekje staat erbij hoor. oma

  5. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    ot, gelukkig is de pijn weg en zoon heeft het er vandaag zonder kwetsuren afgebracht. oma

  6. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ot. Mooie herinneringen aan Paul Anka.
    Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM.
    Volgende week over het songfestival, had je ook eens om gevraagd.

  7. Burro zegt:

    Weer een juweeltje.

  8. Heel mooi geschreven!!!!!

    Fijne week gewenst.
    Groetjes van Jacqueline.

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Ot. nou we zijn door, hoera.
    Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

Geef een reactie

