Mijn koningin.

2013-01-21 13.58.11

Ze struikelt vaker op de trede
De troon in af verzegd
Wat rest is een laatste rede
Maar alles is al gezegd

Langzaam zullen de munten verdwijnen
Met haar vrolijke olijke toet
Het gemis zal niet schrijnen
Deze rust die komt doet haar goed

Nooit kon ze iets doen ongezien
Even niet die zware last
Al was ze wel eens verkleed als een Mien
Op de Wallen een Legergast

Het leven was gewoon een groot geboetseerd feest
Alles heerlijk en verguld
Tot het ongeluk van Friso was geweest
En hij zelfs niet bijkwam na engelengeduld

Ze struikelt vaker op de trede
De troon in af verzegd
Wat rest is een laatste rede
Maar alles is al gezegd

Dapper moet je zijn
Je lot te aanvaarden
Zo was die koningin van mij
Ondanks dat ik rijken haat vond ik haar van waarde

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Mijn koningin.

  1. fliproodnat zegt:

    O mevrouwtje zilverwerk, wat zit u hier zielig alleen
    ik zal een aria van mozart voor u zingen

  2. fliproodnat zegt:

    pop up meid,
    morgen kan alles anders zijn

  3. Blewbird zegt:

    Ach Zilvertje, we laten ons zó voor de gek houden met dat rare koningshuis. Niet alleen door hen zelf, maar juist ook door degenen die er belang bij hebben dat zij aan de macht blijven. Hoe vriendelijk mevrouw Beatrix ook mag zijn, ik ga voor transparantie, ik wil een -democratisch gekozen- president.

  4. fliproodnat zegt:

    Ik zie het al, het helpt niet echt. Een flinke slok doet wonderen en anders heb ik deze nog wel in mijn lichtvoetig assortiment maar u moet wel beloven zelf ook een beetje uw best te doen.

  5. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Dit is een heel mooi afscheidslied, zou je zo kunnen uitbrengen. oma

    ot, jammer dat je pc nog niet echt wil.
    Van een boterham in je mond wist ik wel, maar van water niet,

  6. Zilvertje zegt:

    Flip ik ken u niet en zit niet zielig op de bank, deze foto is genomen deze winter na een heerlijk wandeling van uren en de foto werd genomen door Annemiek en we samen zalig aan de koffie en we hadden pret voor tien.

  7. Zilvertje zegt:

    Blew, maar ik ben zo blij dat ik niet zo een zware taak hoef te volbrengen als onze koningin. Ze heeft niks kunnen kiezenen dat mag ik elke dag en al die mensen om haar heen die dingen doen/deden die niet in de haak waren, kan ik haar niet aanrekeken, ik denk dat het een aardige vrouw is, met een loodzware taak, die ze spoedig mag overdragen.

    Vind onze Beatrix toch slimmer dan Rutte, die denkt dat het nu voor mij tijd is om een boot te kopen en een auto ( ik wil niet vervuilen ) en een huis, heb ik al. :^) En dat terwijl er nu zoveel mensen zonder werk zitten en niet eens weten hoe ze rond moeten komen.

  8. Zilvertje zegt:

    Dankjewel oma, ik heb het later weer kunnen horen, genoten, ik heb er nog een te gaan, echt mooi was deze weer.

    Denk dat het door iets in de mond te houden, de weg blokkert naar de neus en traanbuisjes, maar er nu niks erotisch bij denken hoor oma. :^)

Geef een reactie

