Het koningslied.

Foto0133

 

Natuurlijk heb ik ook meegedaan met een regel aandragen voor het koningslied.

Waarom? Ik mag nou eindelijk ook eens mijn ding zeggen! 

Een regel is wel erg kort, maar ik troost me met de gedachte dat mijn droom ( vorige bijdrage ) bij de populaire dromen staat, dus meer mensen zijn het met mij eens.

Nu nog mijn regel,  ingezonden op mijn eigen naam, Trudy Den Herder.

http://www.hetofficielekoningslied.nl/alle-teksten/1/732.html

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

17 reacties op Het koningslied.

  1. “…hoe het is een vreemdeling te zijn in eigen land”
    kan ik niet laten toe te voegen
    stiekem verwijzend naar ‘duitse bloed’ in ’t Wilhelmus
    dat bovendien als melodie een spotlied van de hugenoten gebruikt

  2. joost tibosch sr zegt:

    Geniet van je spontane pogingen om met al die anderen. die daar hun best voor doen, in ons zeurderige land rond een nieuw koningspaar een feestelijke stemming te kweken!

  3. kitty zegt:

    dat vind ik een hele goeie Zilver! Hopelijk komt ie erin!

  4. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Een mooie regel van jouw hand, oude Hollands glorie en nieuwe tijden. oma

    ot, Misschien kun je ze wel rechtstreeks kijken. oma

    http://www.authorstream.com/Powerpointhumor/

  5. Terrebel zegt:

    Juist dankzij al die verschillende culturen leven wij nu in zo’n heerlijk land! Denk landen als Koeweit en de VAE even weg en Nederland is het op zes na rijkste land ter wereld! Ik bedoel maar…

  6. Tja, Zilvertje, wind en water zijn wat lastig te regeren. Maar culturen… die kan je sturen. Mooi gedaan.

  7. Dirk zegt:

    Wat een prachtige regel Trudy, je zegt zelf hij is kort maar jou kennende is hij zeer gemeend!!!!!!

  8. Waarom een k(r)oningslied, waarom niet gewoon een protestsong? Een koningshuis is er toch vooral voor zichzelf en het huis van Oranje is één van de duurste koningshuizen ter wereld. Als er een vacature is voor staatshoofd, laten we die dan gewoon openstellen. Ik heb liever jou als als koningin dan die Maxima.

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    ot, Wel zonder koninklijke regels maar je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM. oma

Geef een reactie

