Mijn droom voor ons land.

De Zaan.

De Zaan.

Eerlijkheid en duurzaamheid.

Mijn droom is: dat we beter samenwerken met de landen die hulp nodig hebben. Bv we transporteren de zon uit Griekenland, Spanje enz, we helpen daar met het bouwen van opvangmogelijkheden en transport, dan worden we er allemaal beter van. Zo kan het ook met water.

Verder vind ik het heel erg dat nog steeds mensen uit een andere cultuur vaak de ergste dingen moeten aanhoren. Mijn eigen landgenoten zouden wel eens meer mogen kijken naar alle goeds dat deze mensen meebrengen en gebracht hebben.

De hoop dat onze nieuwe koning meer op bezoek gaat bij de normale mens, de zieke mens en de oudere mens, zodat hij heel oprecht kan zeggen: mijn rijkdom is zo groot, ik deel met hen die het moeilijk hebben.

Zou de nieuwe koning wel weten dat als je geen geld op je bankrekening hebt staan, je niet eens met de trein of bus mee kan? De enorme bedragen die je daar op moet hebben staan voor je mag reizen, zijn voor veel mensen een probleem.
Een minister van barre armoede zou er moeten komen, om deze zaken ongedaan te maken.

Nieuwe koning doe uw best, er is een hoop werk aan de winkel.

Hier kan je zien wat er al is aan dromen:http://deeljouwdroom.nl/participants

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Mijn droom voor ons land.

  1. rikus zegt:

    En ik drom met je mee

  2. Dirk zegt:

    Blijven dromen zonder zijn we nergens meer Zilvertje, ik droom nog dagelijks

  3. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, als het goed ik sta ik nog bij de populaire, net nog wel in elk geval.

  4. ramireziblog zegt:

    Ik ga voor gratis openbaar vervoer, gratis gezondheidszorg, gratis kunst en cultuur. En dan doen we gewoon geen JSF…

  5. Zilvertje zegt:

    Dirk, geweldig! Dankjewel, mooi he wat er allemaal is gemaakt, echt zo bijzonder mooi.

  6. fulpsvalstar zegt:

    Het zou heerlijk zijn als je dromen geen bedrog zijn maar werkelijkheid worden.

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Dan dromen we samen en gelukkig vele andere dat het anders zal gaan worden.
    En misschien op een dag is dat ook zo. oma
    ot, de kat was goed verzorgt, maar is misschien wel door scholieren of honden gepest.
    Arme Benno, en hij is altijd zo gek met onze eigen katten, gelukkig nog steeds.

  8. Van mij mogen ze aan de rand van de steden grote gratis parkeerplaatsen maken en dan alle openbaar vervoer vanaf daar gratis richting centrum. In Belgische steden passen ze dit al toe (bijvoorbeeld Hasselt) en de binnenstad is dan veel prettiger.

  9. Aad Verbaast zegt:

    Mooie droom. Die houden we er in!

  10. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    We ontwaakten in de stralen van de zon, onze dag kon niet stuk.
    Ook al blies de oosten wind wat hij kon. oma

  11. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Na aanleiding van de show heb je ook wel verschillende complimenten gekregen.
    Het was erg leuk om samen te stellen en presenteren. oma

  12. Selma zegt:

    Zilvertje,
    ken je dat pure gedicht van Joke Smit, een halve eeuw oud, maar ozo universeel:
    http://home.wxs.nl/~evenwild/wsts210/simjes/teksten/eiel/eiel.html

Geef een reactie

