Treinongeluk Krommenie Assendelft bij de spoorwegovergang.

IMG_0111

IMG_0114

IMG_0124

IMG_0120

De foto’s twee maal aanklikken, dan worden ze heel groot.

Rond 13.30 uur landde naast de provincialeweg een traumahelicopter. Er is een tent met gewonde mensen, aantal nog onbekend. Een trein is op de overgang in botsing gekomen. Verder bericht volgt. Alles gestremd, tot zeker 16.30 uur wordt er gemeld.

Laatste nieuws Volgens Het Noord Hollands Dagblad:

Gepubliceerd 1 maart 2013 14:37 | Laatste update 1 maart 2013 14:38

WORMERVEER – Tussen Wormerveer en Uitgeest rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon vlakbij station Krommenie/Assendelft. De extra reistijd is meer dan een uur.

De NS verwacht dat de verstoring rond 15.30 uur verholpen is.

Laatste nieuws, Zaantreek Dichtbij:

ASSENDELFT – [update 15.11 uur] Tussen Zaandam en Uitgeest reden vrijdagmiddag geen treinen door een aanrijding met een persoon. Het treinverkeer werd rond 14.50 uur weer geleidelijk hervat.

Het slachtoffer is er slecht aan toe. Er is een traumahelikopter opgeroepen voor medische ondersteuning. Tot zover.

Zilvertje. De datum van de foto klopt niet, heb ik verkeerd ingesteld, de foto is van vandaag, 1 maart 2013

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Treinongeluk Krommenie Assendelft bij de spoorwegovergang.

  1. Nu Zilvertje, op sommige plaatsen gebuurt dat vaak. Te vaak.

    • Zilvertje zegt:

      Antoinette, eerst leek het net of er veel gewonden waren, maar het stuk in de krant praat over 1 man.

      Of iemand gesprongen is, weet ik niet, maar alles staat hier vast. Mijn zoon kon niet thuiskomen, die bleef steken op Uitgeest, maar gelukkig zat hij niet in dei trein, dochter nu ook veilig thuis.

      Al twee weken lang, is er tussen Amsterdam en Uitgeest telkens wat, ik denk allemaal springers, gruwelijk!

  2. terrebel zegt:

    Het is inderdaad verschrikkelijk. In wat voor maatschappij leven wij eigenlijk dat mensen zoiets nog als enige uitweg zien?

  3. Dirk zegt:

    Heel erg wat de oorzaak ook is bewust er een eind er aan maken of (gewoon) een ongeluk.

  4. bart zegt:

    Het gebeurde vlak nadat ik was overgestoken. Een oude man met brommer is onder de slagbomen door gereden. Of het een ongeluk of opzet is geweest blijft gissen. Sommige collega’s na mij, die voor het verkeerslicht stonden te wachten hebben het zien gebeuren.

    • Zilvertje zegt:

      Bart, wat lijkt me het erg om het mee te maken zoals jij vlak achter je. Je collegae zullen ook wel erg geschrokken zijn. Dank voor de aanvulling, we hadden hier geen idee, wat en hoe. Sterkte!

  5. Het begint weer lente te worden, dan is het hier in de buurt ook altijd raak. Lente en herfst.. Helaas dat mensen nog steeds die uitweg kiezen.

    Love As Always
    di Mario

  6. fulpsvalstar zegt:

    Wat jaren geleden (ze werkte nog) kwam mijn vrouw terug van het station met de vraag of ik haar even naar De Klomp wilde brengen want de trein reed niet vanwege “een aanrijding met een persoon”.
    ’s Avonds kreeg ik een telefoontje van een plaatselijke dominee: “Fulps, ik weet dat je nooit rouw- en trouwdiensten speelt maar Toos heeft dringend gevraagd of je de rouwdienst voor L. wilt spelen, ik neem aan dat je weet…….”.
    Ik heb toen een krakende vloek gelaten, dit was een van onze beste vrienden.

  7. rikus zegt:

    We woonden vroeger vlak bij een spoorlijn. Als je naar ons huis wilde moest je een overweg over beveiligd met knipper lichten. Mijn moeder zaliger is zich bijna een keer door geschrokken. Ik had net mijn rijbewijs en ze zag dat ik vlek voor de trein overstak. Ik had geen trein gezien en ook het knipperlicht en de bel niet gezien. Ze huilde toen ik thuis kwam.

  8. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Altijd triest als men een ongeluk krijgt, de oorzaak kennen we niet, maar een trein is niet te stoppen, je verliest altijd. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM.

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Is je aacu nog wel goed, of je netvoeding van je laptop, jammer dat je problemen hebt. oma

  10. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Vandaag ook geen treinverkeer door asbest opruiming, waren dat de loodsen achter het oude station? oma

  11. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Krommenie staat weer regelmatig in het nieuws, Venrooi caravans ken ze wel.
    Wel jammer van je laptop, kan zijn dat je hem eens moet schoonmaken, opruimen.
    http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html
    Mooi lied van Jeroen Zijlstar met vismijn, doet me denken aan de visafslag van IJmuiden, daar liep ik als jongen van 15/16 jaar al rond in de nachten.
    Ik eet ook geen vlees meer, voel me veel beter en heb genoeg beesten zien doodschieten in het slachthuis van Zaandam, daar kwam ik met slager Pot, ook al als kind.
    Voel me nu veel beter. oma

    ot, dank je voor de virtuele arm om me heen.

  12. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    ot, ja, IJmuiden vislossen en spijbelen van school, ’s nacht om 01.00 uur op de fiets naar de visafslag.
    Heb er in het verleden wel een logje over geschreven, maar die staan niet meer online. oma

Geef een reactie

