Mars naar de toekomst

2013-01-21 13.58.11

Dat de leerlooierij

voorheen de bast

nodig had van de eik

die kennis was ik nog niet rijk

Het looizuur

maakt men

nu synthetisch

Meidoorn, sleedoorn,

kardinaalsmuts, duindoorn

en vogelkers

Je ziet het er in

prachtige kleuren

strompelend, sissend,

verdwaald in het struweel

Tussen hoge bomen en wegen

die ondergesneeuwd

allemaal op elkaar lijken

omdat wij meer naar elkaar kijken

Zilvertje. ( uitrusten na een lange wandeling )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Mars naar de toekomst

  1. terrebel zegt:

    Mooi verwoord, Zilvertje!

  2. Ben je door de sneeuw gaan trampelen? Mooi is het hè?
    Ik vind het jammer dat de ramen van de bussen zo vuil raken want ik wilde graag het landschap wat beter zien😉

    • Zilvertje zegt:

      Het is prachtig nu he. Ja, die ramen worden zo vies door het opspattende strooisel in de sneeuw denk ik, kijk maar eens op je vloer nu wat van de schoenen binnen loopt.

      Ik durf met dit weer niet te fietsen, dus leg nu alles te voet af, maar het is heerlijk buiten.

      Hier zijn de binnenwegen vol sneeuw, met krijgt het niet meer weg denk ik, alleen de hoofdwegen voor de auto’s zijn begaanbaar.

      Veel plezier buiten.

  3. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    De Forbo maakt vroeger ook zijn linoleum met kurk, zou dat nu ook nog zo zijn?
    Alles is onnatuurlijk aan het worden, behalve jij, blozende wangen van de kou. oma

  4. Dirk zegt:

    Heel mooi Zilvertje, en wat een leuke foto!

  5. Dirk zegt:

    Je zie er stralend uit.

  6. We vinden dit een leuke foto van je.

    Op je site staat helaas geen e-mailadres vermeld waar we rechtstreeks kunnen reageren. Jammer! Bewust gedaan om nare reacties te weren?
    Daarom doen wij het maar zo:

    OT: Zilvertje heeft een nieuwe reactie op uw bericht “Zwijmelen op Zaterdag met Engelbert Humperdinck” achtergelaten: Wat een heerlijke foto, zijn jullie op vakantie? Ja, heerlijk liedje.
    Antwoord: We wonen zowel in Nederland als in Spanje en in beide landen wonen we aan het water, Veluwemeer en de Middellandse Zee. De helft hier en de andere helft daar, verdeeld over het jaar en dat bevalt ons goed. Op onze fotoblog staat meer info over ons.
    Tot blogs. Adios Zilvertje en als je wilt stuur ons aub. een mail opdat we jouw e-mailadres hebben. De onze heb je al. Hier via solcon en op onze site via gmail. Saludos de Albert y Mara

  7. Zilvertje zegt:

    Albert Y Mara, wat heerlijk op twee plaatsten wonen. Als ik meer tijd heb zal ik het eens gaan lezen. ja, ik had zo een moeite een reactie te plaatsen en toen het er eenmaal stond zag ik dat het niet helemaal goed gegaan was.

    Als ik bij oma geweest ben, verdwaal ik wel eens bij luisteraars van oma, geweldig he, al die mooie shows, ben daar zo rijk me. Fijn weekend, hoop dat jullie nu in Spanje zijn, want hier is het nat en koud.

  8. Je beide reacties zijn bij ons gelukt, alleen hoef je bij ons geen e-mailadres te vermelden. Alleen naam en url vandaar die vraag om ons een mail te sturen. Weten wij jouw e-mailadres. Grtz Mara
    P.S. Sinds 9 januari j.l. zijn wij in Spanje en blijven tot half april. Misschien tussendoor twee weken terug om de kleinzoon en de kleindochter te zien en te spreken. We zien dat wel.

Geef een reactie

