Elfstedentocht 2013

kerdt 2007 sneeuw

 

Als het vaarverbod wordt ingesteld

Unox stijging van de aandelen meldt

Winterwanten uit de uitverkoop worden gehaald

Je zomaar weer het dubbele betaalt

 

Met ijspegels in je snor de grijze bak buiten zet

De bouwvakkers thuis zitten met vorstverlet

Moeder bezig is met de snert op te warmen

Het Leger des Heils extra bedden klaar zet voor de armen

 

Dan is het bijna zo ver moet je weten

Vader laat vieze snertscheten

Slijpt zijn ijzers met een kleine bocht

Voor die geweldige Elfstedentocht

 

Zilvertje. Foto: Sneeuw op het zomaarvantrudyplein.

 

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Elfstedentocht 2013

  1. Selma zegt:

    Ik gooi de hele avond emmertjes water op de tuintegels, zodat de jongens morgen een glijbaan hebben. Vroeger, als kind, maakten we glijbanen op de stoep, tot boosheid van de buren. Dus nu maar in de tuin. Wat was dat altijd lekker: een flinke aanloop, en dan glijen!

  2. Zilvertje zegt:

    Selma, op mijjn ouder lagere school hadden we dat ook, simpel het glijden was zalig! Leuk!

  3. Fenny zegt:

    Je bent al helemaal in de sfeer Zilvertje een wintergedicht dat Nederland toont, zonder die snertscheet dan🙂
    oh ja zo’n glijbaan, heerlijk!!

  4. Zilvertje zegt:

    Fenny, ik hoorde van het vaarverbod in Friesland en zat er dadelijk helemaal in, 16 geleden was de laatste. Ik vergeet het nooit,, ik was overtijd van mijn derde kindje, straks om 24.00 uur wordt hij 16, ongeveer een week voor hij geboren werd ik dacht 8 januari reed men de Elfstedentocht, het was al een poosje koud, ik was mega zwaar en zat heel vroeg op de bank in een deken de start te kijken, echt genieten. Aan de dokter had ik mijn einddatum gezegd, mijn eerste kindje was een maand overtijd met nare gevolgen, dat wilde ik nooit mee, maar de dokter zei: maak je geen zorgen, zou jij jarig willen zijn op zo een koude dag, nog wel je geboortedag? Hij zit gewoon zo lekker warm en knus bij je. Op 15 januari werd hij spontaan geboren, bijna 9 pond en nu heeft hij maat 47 van zijn schoenen. Waar blijft de tijd, dus ja, met al die linkjes is het heel bijzonder voor mij.

    Ben dol op snert en het eindprodukt via de billen! :^)

  5. Fenny zegt:

    Ja dat zijn mooie,intieme herinneringen die koester je vanzelf!
    Ik moet gaan, proberen te slapen maar ik wens je voor straks een felicitatie met de 16e geboortedag van je zoon. Nog veel mooie jaren samen!!

    juffrouw poepje!!😉

  6. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Zo is het helemaal, snert scheten mag ik alleen buiten laten, maar niet zo hard anders kijken de hondjes me lelijk aan. oma

    Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

  7. Zilvertje zegt:

    Welterusten! Ik blijf nog even op om hem te feliciteren. Dankjewel!

    Hahhahaahahah JP juffrouw Poepje, moet zo lachen!

  8. hennie van ee zegt:

    Van harte en een mooie ijsdag voor jullie beiden

  9. Je wilt niet weten hoe koud mijn kids het hebben. Die zijn duidelijk niet voor het koude nederlandse weer geboren.

    Love As Always
    Di Mario

  10. Zilvertje zegt:

    Di Mario, ach wat zielig, dek ze maar goed toe en veel laagjes kleding aan, het is ook echt heel kou. Ja, denk ook dat ze nu liever in een zalig warm land zijn.( die heerlijke foto’s )

  11. Dirk zegt:

    Gefeliciteerd met E Zilvertje, en kijk uit buiten.

  12. EJW zegt:

    Grappig gedicht over iets dat nog moet plaatsvinden. Maar de voorpret is opzich al leuk.

  13. EJW zegt:

    tussen dat en nog ben ik vergeten misschien te zetten

  14. Aad Verbaast zegt:

    Voorlopig wordt het weer niets, maar ook niet zo erg, we doen het al 16 jaar met de voorpret. En dat telt op!😉

  15. oma zegt:

    Ha zilvertje,
    De geruchten zijn weer de ronde aan het doen, hij komt.
    Nu dan straks de schaatsers hun rondjes doen. oma

    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  16. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Nou de 11stedentocht zou best een kunnen komen, de hondjes en katten vinden het maar koud buiten, Benno niest er ook nog bij. oma

  17. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ja het is echt binnen weer, alleen de noodzakelijke dingen die buiten moeten gebeuren, worden gedaan.
    Zorg voor de vogels en hondjes. oma

Geef een reactie

