Kut- en piemelloze mensen…….

1maartadrian0xn

Vandaag fietste ik door het dorp en genoot nog even van de feestverlichting. Straks ( deze maand in elk geval ) zal een auto met een ladder en een bakje er aan alles weer weghalen, vaak juist op de saaiste donkerste dag en dan mis je het, het meest.  Dan zie je die mannen in oliepakken terwijl de regen hun zowat uit het bakje spoelt. Dan veroorzaken ze juist veel verkeersoverlast, omdat niemand op de fiets het weer wil trotseren en dan is er achter hun auto een lange file van toerenden en boze en vinger opstekenden  mensen, die niet mogen en kunnen  omkeren omdat het straatje krap is en eenrichtingsverkeer.

Maar, dan duurt het niet lang meer of we horen in de avond na het eten de vogeltjes zingen en komen de bolletjes uit, gaat de druif in de tuin weer groeien en verheugen we ons op de grote vakantie.

Omdat het patroon me nu zo bekend is, komen vaak bij die momenten ook veel herinneringen van vroeger terug.  Als jonge vrouw in de bus van Purmerend naar Amsterdam, op de Warmoesstraat was de oefenruimte van de band waar ik de zangeres van was. We hadden ruimte gehuurd onder een draaierij.  ( Tas en Co ) Het was na de kerst altijd extra vuil op straat en er waren veel mensen die samenschoolden, maar dat mocht niet meer, het werd extra in de gaten gehouden. ( samenscholingsverbod )

Een van ons had altijd de sleutel van het pand en vaak moest ik nog even buiten wachten. Dan werd ik regelmatig aangesproken door mannen, die vroegen mijn prijs. Ik jonge blom, maar al wel mama van twee kinderen begreep dat toen helemaal niet, ik was een redelijk onbeschreven blad al had ik wel veel meer moeten weten, ik was toen al jaren verpleegkundige, maar ik weet nu wel, dat er nog voor heel wat onderwerpen een taboe gold. Zo heb ik de opleiding gedaan zonder dat we in boeken zagen en lazen hoe het er bij de man en vrouw van beneden uitzag. De man was haast piemelloos, zo u wilt, lulloos en de vrouw had haast geen vagina, laat staan dat de clitoris werd aangegeven, besproken of afgebeeld werd. Van hoeren had ik wel eens gehoord, ook wat ze deden, maar niet waar je ze kon vinden. En daar stond ik wel altijd een avond in de week, in mijn zangerespakje. Maar had geen weet wat al die mannen speciaal daar van me wilden. Op een dag vertelde ik het toch maar eens aan de andere bandleden en die lagen ongeveer vijf minuten vlak en naar adem te happen van het lachen.

Maar om op mij opleiding terug te komen, er ontbraken in de les- en plaatjesboeken gewoon veel onderwerpen en afbeeldingen. En zo zit ik dus op mijn fiets terwijl ik nog geniet van de feestverlichting, te denken aan bijna kut- en piemelloze mensen en dadelijk neemt een auto een te grote bocht en schept me bijna. Maar ik schiet toch in de lach, ik had het op tijd ingezien, het is een lastig punt en mannen en vrouwen met weinig inlevingvermogen, die ook nog eens nooit op de fiets zitten, zien het gevaar niet in van hun roekeloze rijden.

Ik rijd door met de gedachte dat ik ooit als jong meisje mijn eerste mensen moest wassen. Ik had een schat van een mentor Betty die me alles leerde wat ze op de lesdagen niet vertelden, maar Betty was die eerste dag dat ik op de werkvloer stond als leerling, nog niet terug van vakantie. Een broeder deelde die ochtend het werk uit en ik kreeg de mannenzaal toebedeeld. Die ochtend stapte ik met 12 waskommen en met lood in mijn schoenen die zaal op, God wat een stank en ohhhhhhhhhhhhhhh, wat een werk lag daar op me te wachten, geurend en snurkend. ( en ik had nog geen wasvlieguren gemaakt )

Helemaal achteraan ben ik begonnen met wassen, in de wetenschap dat al die dekens, van al die bedden omhoog moesten en geloof het of niet, ik had nog geen enkele prettige ervaring aan het gereedschap van de man. Had het ook nog nooit echt goed bekeken, vond het maar een raar geval. Ook had ik geen les gehad in hoe je een opgewonden man wel of niet moest wassen, wat wel en niet slim was om te zeggen, wat ze wel of niet van mij mochten verwachten.

Het is toch een wonder, dat ik aan zulke dingen denk, terwijl ik geniet van de kersversiering in mijn dorp, er was niet eens een piek te bekennen, onze hersenpan is een wonder. Of geldt dat alleen voor die van mij?

Zilvertje. ( ik vond ook een handig filmpje voor de ervaringsloze op clitorisgebied :^) )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Kut- en piemelloze mensen…….

  1. Zilvertjez zegt:

    Fulps, hahahahaahahah, nee, dat mag niet, hahaahahah!

  2. Beamer zegt:

    Steen koud washandje, helpt altijd. Prachtig verhaal weer.

  3. Fenny zegt:

    Ik doe het je niet na.

  4. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Dan is het weer donker in de hoofdstraat, maar gaan we op naar de lente.
    Er is veel veranderd in en na onze jeug.
    Zo ben je door de ervaring wijzer geworden en een ervaring rijker.

    ot, soms zou een stift op pennen streek beter zijn. oma

  5. Nanda zegt:

    Grappig hè? Hoe zoiets simpels je helemaal terugbrengt in de tijd. En wij mogen er van meegenieten. Leuk verhaal.

  6. Aad Verbaast zegt:

    Zo zie je maar weer dat er niets gaat boven aanschouwelijk onderwijs😉

  7. Apiedapie zegt:

    Nou, hoewel niet echt ervaringsloos, toch maar eens het filmpje aangeklikt. Mensen nog aan toe zeg, hoe slaapverwekkend je blijkbaar kunt vertellen over zo’n opwindend onderwerp! Ms Lustvol (ahum) had, naar schatting een half minuutje tekst, en heeft dat herhaald en herhaald, inclusief vriendelijke lachjes naar de camera (om de kijker of zich zelf gerust te stellen?), zodat ze maar liefst zes minuten over niets praat. Daarna opende er een videootje van een Amerikaanse vrouw over het vinden van de g-spot, zo mogelijk nog slaapverwekkender. Blij dat ik het allemaal al weet! En geef mij Goedele Liekens maar, die heeft er tenminste echt plezier bij en weet het te relativeren. Het praten erover bedoel ik.😉

  8. nona en nic zegt:

    wat een leuk verhaal.

Geef een reactie

