Politiek Den Haag viert Oud en Nieuw.

zaandijk

De vaste lezer van het Zilverstraatje weet het, De Haagse Lui vieren volgens oude traditie altijd het oud en nieuw feest bij Zilvertje thuis. Maar dit jaar heb ik besloten geen feest te geven bij me thuis, want ik heb net een nieuwe leren bank en ik weet niet of u het ook weet, maar het zijn enorme “”viespeuken.”” Ze zijn natuurlijk zelden thuis en hebben geen weet van hoeveel tijd er in huishouden gaat zitten en hoe Jan met de Pet zuinig moet zijn op zijn centjes, geen oprotpremies voor ons, geen gouden handdrukken en dertiende maand, geen relatiegeschenken en smeergeld, nee, een nieuwe bank, zal zeker mee moeten gaat tot aan mijn dood, dus even geen “”viespeuken”” op mijn bank.

Vorig jaar had Rutte mijn bank als kladpapier gebruikt, u weet het, hij vergist zich snel in een miljardje meer of minder en mijn bank zat vol met nullen, hij had het er met een Griekse pen opgeschreven. Op de plek waar hij zat was de stof helemaal weg, vanwege zijn enorme gedraai, weet u dat zijn kleermaker elke dag een nieuw stuk in zijn broek moet zetten ter hoogte van de billen ivm zijn gedraai?

Wilders had vorig jaar in de pot van mijn kerstboom al zijn peuken uitgedrukt, de “”stiekemerd “”stak er elke keer een op als ik met de schaal oliebollen hem voorbij was en als ik dan al snuffend de dader van die vieze rookgeur zocht, dan maakte hij de peuk uit in de aarde van de boom. De boom zet ik elk jaar terug in de tuin en door die rokende Wilders ruikt mijn boom nu naar mentol.

Maar ondanks alle ongemakken van de afgelopen jaren met die Haagse lui zal ik het toch missen, sommige namen een introducé mee en ik zie ze nog samen zitten bij de doofpot, Rutte en Demmink, ze bekeken de fotoboeken van mijn kinderen toen ze nog jong waren, wat genoten ze daar van, wat was de sfeer goed, maar achteraf stel ik mezelf wel de vraag, waren wij allemaal nou zo naïef? Ik in elk geval wel! Dit jaar vier ik het op de Dam in Amsterdam, blijft mijn boeltje thuis lekker schoon en mijn geweten ook.

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

( als je hier langsloopt, pak wat lekkers, ik heb oliebollen, vis, slaatje en nog veel meer en de champage is ook zelfbediening, ik heb genoeg en om 19.00 uur staat het klaar, als je alleen bent of verdrietig, kom bij me eten en of lezen op het weblog en hopelijk warmt het je hart en geeft het je nieuwe energie )

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Politiek Den Haag viert Oud en Nieuw.

  1. Dirk zegt:

    Hij is weer grandioos Zilvertje en inderdaad je kan ze maar beter niet in huis hebben.
    Een fijne en rustige avond.

    • Zilvertje zegt:

      Jij ook, Dirk en ik ga natuurlijk ook niet echt naar de Dam hoor! Ik ben allemaal lekkere dingen aan het maken en ik heb al een fles bubbels opengemaakt, de kaarsjes aan en het knalt al enorm in het dorp.

      • Dirk zegt:

        Maar dat begreep ik al hoor Zilvertje, ja hier knalt het ook al erg.
        Nou verwen jezelf maar goed een keer een ander doe het niet dat heb je wel verdiend.

      • Zilvertje zegt:

        Nou dat moet je niet zeggen, jij bent altijd erg lief voor mij. Heb je al de vorige bijdrage gezien en opengeklikt, dan zie je dadelijk wie mijn topbezoeker is.

  2. fulpsvalstar zegt:

    zitten ze met hun vieze afgetrapte schoenen op je bankstel, de onverlaten!!!!!!!!!!!!!!

    • Zilvertje zegt:

      Ja, erg he, maar dit jaar vissen ze achter het net, ze vonden het zo jammer, want we hebben wat afgelachen, maar ja, moet toch aan mijn boeltje denken he, ze letten niet zo op Jan met de Pet, dus laten ze het maar mooi in eigen kring vieren. Fijne avond!

  3. Dirk zegt:

    Ja maar dat is vaak op afstand en ja ik heb het gezien nummer een gebeurd mij niet vaak maar ben er wel blij mee.

  4. reinejragolo zegt:

    Waarom neem je geen houten bank?
    Dan smeer je hem in met boenwas en Rutte doet de rest.
    Ik wens je veel gezondheid toe in het komende jaar. Dan loopt het wel op wieletjes.

  5. Zilvertje zegt:

    Het kon ook niet anders, nou ik ga de nieuwe lading oliebollen bakken, het pannetje staat te dampen, doeggggggggggggggggggggggg! ( twee andere die hoog staan die zie ik nooit meer, ik hoop dat het goed met ze gaat, ze hebben geen eigen weblog, dus ik kan het ze niet vragen,

  6. galmiers zegt:

    Ach, was ik maar heel eventjes jouw oliebolletje
    dan stond ik ook hoog op jouw ranglijstje, zij het kortstondig.

  7. Zilvertje zegt:

    Nou ik ben nu aan het bakken en als ze straks klaar zijn gaan ze hup de buik in, dan is je leven maar heel kort, fijne avond, het is knus hier, soms is het leven zo goed en dit is zo een dag, nou fijne avond! Ik hoop dat een ieder zo een vrede in zijn hart mag hebben als ik heb en vooral deze avond.

  8. Toch geen gerookte zalm van Foppen he… Was alweer in de actie zag ik… Ik snap wel waarom.

    Love As Always
    Di Mario

  9. Zilvertje zegt:

    Nee, nee, die niet hoor! Gek he, maar die hoef ik even niet meer, maar het is allemaal lekker hoor, eet en drink gezellig mee.

  10. Dirk zegt:

    En kan je het nog uithouden zo op je gemakkie en met de oliebollen?

  11. Zilvertje zegt:

    Heb er te veel gegeten en val bijna in slaap.

    • Dirk zegt:

      Nou ik viel om kwart over elf in slaap en word nu weer wakker van het vuurwerk.
      Ik had een paar oliebollen gekocht maar ze zijn allemaal op een fijn 2013 meid en hou volxxx

  12. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Dirk, gelukkig nieuwjaar Als het ergste geknal over is, ga ik slapen, ben zo moe.

  13. Aad Verbaast zegt:

    Opgeruimd staat netjes!
    Een heel goed jaar voor jou en de jouwen gewenst Zilvertje!!

  14. Zilvertje zegt:

    Zo is dat Aad, dankjewel, ook voor jou!

  15. Selma zegt:

    De Dam, die hoeft toch niet in Amsterdam te zijn?
    Ik ken een mooiere, een gele, in Edam 😉
    Fijn zo’n oudejaarsavond thuis. Mijn kleizoontjes hadden voor het eerst zelf oliebollen gebakken. Zwárt! Zelfs de meeuwen lustten ze vanmorgen niet. Maar gelukkig zijn er ook wat oudere kleindochters die deze belangrijke kunst al wat beter beheersen!

Geef een reactie

