De oude muzikant……….

1170963693.34591

Wist van toeten nog blazen

Zijn leven hing aan een snaartje

Doopte zijn leven in de alcohol

Hij had vaak vals gespeeld

En niet in de maat

De hoge noot kwam er uit

Toen zijn vrouw hem verliet

Voor een klootviool

 

 

Zijn hart jodelde van pijn

En in bed telde hij

triooltjes om in slaap te vallen

Zijn strijkstok was droog

Kreeg niks meer omhoog

Hij voelde de rot en de slijt

Hij was de juiste sleutel kwijt

 

 

Zilvertje. ( Foto van Zilvertje, het oude N.S. station in Krommenie )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op De oude muzikant……….

  1. Stefania zegt:

    Geweldig, klootviool.

  2. Zilvertje zegt:

    Oma, is van Radio de Bom, en maakt elke avond op de vrijdag een verzoekplatenprogramma, vrijdag is het de kerstshow en ik had een plaat aangevraagd, oma is een Zaankanter in het zelfde dorp geboren als ik en is een man, ja, hoe gek kan het op internet, ik zal even de link zoeken. Nu woont oma heel ver, maar houdt nog wel de Zaantreek in de gaten, we hebben alle twee een lidmaatschap op een historisch blaadje en deze keer stond mijn straat er in, met de huisjes van vroeger, zo leuk.

  3. Zilvertje zegt:

    http://www.karoetsie.net/?p=2458 De link van oma en niet te vergeten vrijdag/zaterdag de grote kerstshow! Ik zou zeggen houd het in de gaten zo leuk!

  4. Dirk zegt:

    Ik vind hem mooi Zilvertje, maar hij had wat beter op zijn sleutel moeten letten ik hoop dat ik nooit die sleutel kwijtraakt.

  5. Zilvertje zegt:

    Dirk, nee, maar dat overkomt jou niet hoor! Dank!

  6. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Een prachtige bonte verzameling van woorden, samen gebonden in een zowat waar verhaal. oma

  7. fulpsvalstar zegt:

    Het pad n eens muzikanten gaat niet over rezen.

  8. kittyschoenmakers zegt:

    Wat leuk!

  9. oma zegt:

    Ha zilvertje

    Met liefde gemaakt. oma
    Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
    Het programma kun je straks beluisteren op onze weblog en nu al op de website waar de programma’s staan: http://www.wir-3.com/ kies voor radio de BOM

  10. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    ot, Mijn zus is geboren in het oude ziekenhuis, zie het nog zo voor me, en het snoepwinkeltje zat in de fietsenstalling. oma

Geef een reactie

