Herfstliefde.

Kale takken, kromme stammen

Verlept blad en stinkende wortels

Groeien samen naar de zon

De kwasten gevuld met ongedierte

De schimmel in duizend kleuren

 

Verstrengeld en geen hond die ziet

Waar de ene stam begint en de ander eindigt

Zelfs hun jaarringen diep onder de bast

Kussen de tijd en het verdriet

 

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Herfstliefde.

  1. Dirk zegt:

    Hallo Zilvertje hij is weer mooi ik lees ze allemaal met plezier.
    En hoe is het met de griep?

  2. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Dirk, nou na het weekend moest ik wel weer aan de slag en per dag werd het beter.

  3. Blewbird zegt:

    Niet helemaal scherp, eigenlijk helemaal niet, maar puur en echt en eerlijk. Mooi!

  4. Zilvertje zegt:

    Dank Blew, ik schreef een mail en het ging over liefde en dat soort zaken en toen schreef ik zinnen als deze en dacht toen, dadelijk het op mijn weblog zetten, heb er toen een hond bij gemaakt, die ik in gedachten een stam zag zoeken om een plas tegen te doen en die niet zag dat het er twee waren toen hij zijn pootje optilde, zo inning als aan elkaar gegroeide bomen zijn mensen soms ook, je ziet ze bijna als eenheid.

  5. EJW zegt:

    Prachtige zinnen in een mooi gedicht gegoten

  6. Zilvertje zegt:

    Dankjewel het is oude mensenliefde.

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    De herfst geeft ruimte voor nieuw leven en geborgenheid aan het bestaande leven. oma

  8. Roel zegt:

    Hallo T.,
    je bent nog zóóó produktief!
    vrgr.,
    RH te A😉

  9. Zilvertje zegt:

    Oma, dat is mooi gezegd, op rot en schimmel leven weer vele andere voort.

    Dag Roel, alles goed met je? Zal nooit de taarten vergeten op mijn weblog met mijn verjaardag, op web-log.nl, waar blijft de tijd, Je woonplaats zal nu wel prachtig zijn, hoe is het met je ouders?

  10. kitty zegt:

    Alles moet versterven om weer nieuw op te bloeien🙂

  11. kitty zegt:

    De natuur is altijd met zichzelf in evenwicht.
    De mens moet dat nog leren.

  12. Zilvertje zegt:

    Kitty, dat zijn wijze woorden. Je link doet het niet.

  13. Luna Holland zegt:

    kom ikje zomaar tegen, een zilveren zonnestraaltje op een grauwe dag, liefs Moon

  14. Zilvertje zegt:

    He lieve Moon, dat is lang geleden, hoe vergat het je? xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  15. Zilvertje zegt:

    Lieve Moon, ik heb snel op je link geklikt, heel even zag ik een prachtig schilderij ( heb jij dat gemaak?) maar toen was het weg, ik heb geen account daar en mag dus ook niks zien, heel apart, heb ik altijd, ik kan ook niet bij Antoinette kijken.

Geef een reactie

