Griep.

Ze schreef mijn naam in het zand, mijn oudste dochter.

De prinses van zakdoekenland

Ligt op de bank als een oude krant

De koorts heeft haar vannacht beslopen

Is in al haar cellen gekropen

 

Als dirigent die de opmaat geeft

De prinses laat zweten tot ze kleeft

De pijnprikkels aanmoedigt harder te spelen

De pijntoeters maant ga haar te kelen

 

Ze doet een wasje

En een plasje

Probeert een bouillon van kip

De prinses van zakdoekenland is vandaag sip

 

Zilvertje. (gedichtje geschreven naar aanleiding van het bericht dat Ab Osterhaus, hoogleraar virologie weer een nieuw stout plannetje lanceerde.

Lees hier het bericht!

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Griep.

  1. Dirk zegt:

    Laat de bacillen maar met elkaar kijven en laat de griep maar heel lang wegblijven.

  2. jantiena63 zegt:

    Ik weet hoe de prinses zich voelt, ik loop de hele week al met zakdoeken, keelpastilles en paracetamol. Mijn neus is intussen pijnlijk en rood en ik hoest de longen uit mijn lijf.

  3. Zilvertje zegt:

    Dirk, mooi, een fotograaf die dichter werd.

    Jantiena, beterschap, het is heftig he, vooral dat gedoe op de longen, wij helen met uit, naast het bed.En die hoofdpijnen zijn hels. Ik heb door schade en schande geleerd mijn neus goed in te vetten en elke keer een andere kant op te vegen.

  4. Zilvertje zegt:

    http://www.artsennet.nl/Nieuws/Nieuws-onderzoeken/Nieuwsartikel/122868/Viroloog-Osterhaus-wil-vaccinaties-voor-ouderen.htm

    Hier gaat het over, hij was de man met banden met de fabriek die de vaccins maakten voor de mexicaansevogelgriep. Die griep die zo heftig zou uitbarsten maar we bleven met veel vaccins zitten en ik denk dat ze onverkoopbaar bleken en werden weggegooid.

  5. joost tibosch sr zegt:

    Bij het halen van de griepprik stond er een jonge vent achter me. Ik vroeg hem: Waarom sta jij hier nou toch?”. Hij antwoordde: “Dat zou je niet willen weten!” Ik schoot zo in mijn lach, dat ik het hem niet eens meer gevraagd heb!

  6. Zilvertje zegt:

    Joost niet alleen oudere mensen krijgen de griepprik.

  7. joost tibosch sr zegt:

    Maar die hebben dan ook een verhaal, waar ik soms zelfs met al mijn grieprisico’s niet tegenop kan. Daarom schoot ik bij zijn opmerking ook in mijn lach en als ik er aan denk..nog steeds. Dat schijnt “galgenhumor” te zijn! En laat ik nou toch ook nog blij wezen, daarmee gezegend te zijn! Erg, hé?

  8. Zilvertje zegt:

    Nee, hoor, heel gezond en de jonge man, lijkt me een leuke jonge man, het is gewoon een mooi plaatje van mensen zoals jij en ik, alleen jij was er nu zelf bij. Fijne avond, koud he?

  9. fulpsvalstar zegt:

    Bij mij is de griepprik er gisterenmorgen in geramd.
    Knappe jongen die hem er weer uit krijgt.
    Beterschap allen die lijden!

  10. Zilvertje zegt:

    Ja, dat is mooi, beterschap voor alle grieppatiënten. Hij bent een jaar griepvrij.

  11. Laat Ab de heen- en – weergriep krijgen, Zilvertje.

  12. oma zegt:

    Ha zilvertje,

    Nu je suikerhartje echt ziek is dan wensen we haar heel veel beterschap toe en laat het lichaam maar zijn werk doen.
    Eigenlijk gebeurd al wat Ab Osterhaus voorstelt, zeker bij kinderen en de griepprik bij oudere. oma

  13. Aad Verbaast zegt:

    Beterschap gewenst.
    Zoals een voormalig huisarts zei: met pillen is het in 7 dagen helemaal over. Zonder pillen in 1 week.

  14. EJW zegt:

    Ik kom er ook voor in aanmerking. Aangezien ik nooit griep heb voel ik niet de behoefte om me in te laten enten. Ook niet uit voorzorg. Toen ik Osterhaus op tv zag dacht ik daar heb je hem weer. Hij moet die vaccins slijten. De Mexicaanse griep zou geen epidemie maar een pandemie worden. Er bleek weinig aan de hand. Die man is voor mij ongeloofwaardig omdat hij banden heeft met de farmaceutische industrie.

  15. Zilvertje zegt:

    EJW, ja, je hebt hem dus ook gezien, ik dacht van hoe durft hij nog, overal waar ik werkte, of aan verbonden was hebben we onwijs veel dingen bedacht om het op te vangen en te voorkomen, noodroosters, waar we personeel vandaan moesten halen als iedereen ziek zou zijn, enz enz en het was een storm in een glas water. Gelukkig werd zijn aanbeveling onderuit gehaald, Nee, ik vertrouw de man niet.

  16. Zilvertje zegt:

    Oma, ik was het zelf, de Hartjes hadden het eerder en veel erger, maar ik ben al weer aardig aan het opknappen, maar doe rustig aan.

Geef een reactie

