Een ander huis….

Slapen bij je vader en nieuwe vriendin.

Zachtjes sluipt ze naar de keuken

Ze kan niet slapen in dit bed

Onder de lakens woelen nare dromen

En het stinkt in deze flat

 

Kasten met rare dingen

Geluiden onbekend

Je moet flink zijn, zei mama

Maar ze weet dat dit nooit went

 

Op de kamer daar waar papa slaapt

Staat ze aarzelend voor de deur

Maar de geluiden houden haar tegen

En die onbekende geur

 

Huilend sluipt ze naar haar nieuwe bed

Een buik vol pijn en krampen

Als je vader en moeder scheiden

Is je wereld vol met rampen

 

Zilvertje. ( de tekening is van mijn jongste meisje, al heel lang geleden gemaakt )

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Een ander huis….

  1. fulpsvalstar zegt:

    Als het tussen mamma en pappa niet goed zit kan een scheiding -ook voor kinderen- een bevrijding zijn.

  2. Een van de ergste dingen die je als kind kan over komen, helaas gebeurt het tegenwoordig zo veel.
    Jij ook een fijne zondag.

  3. Zilvertje zegt:

    Fulp, heb je helemaal gelijk in hoor!

    Maar terwijl ik mijn post zat te beantwoorden kwam dit liedje van verdriet zomaar in mijn hoofd en heb het toen snel opgeschreven, ik heb het zelf gelukkig nooit mee hoeven maken, mijn kinderen wel helaas. Ik weet ook niet hoe dat zit in mijn hersenpan, maar als ik bezig ben met totaal andere dingen, plopt er altijd iets op en als ik het dan snel opschrijf en blijft het bewaard.En ik vind het heel mooi, dat zo een liedje zomaar in mijn hoofd komt, terwijl het in mijn hoofd gebeurt, zie ik de beelden als een film, een meisje van 12 in een nachtpon op zoek naar warmte in een vreemd huis, ik hoor zelfs haar ademhaling.

  4. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Antoinette, ja, het is vreselijk en ik denk dat het daarom in mijn hoofd zit, dingen die je wegdrukt, maar gewoon terug komen, op momenten dat je het niet in de hand hebt, ik zag dat verdrietige gezicht, vader is natuurlijk intens bij en gelukkig, maar zo een meisje niet, alleen maar verlies voor haar.

  5. Zilvertje zegt:

    Wat een mooie zonneplaatjes, echt zo mooi met al die mooie luchten, dankjewel Rikus!

  6. Dirk zegt:

    Mooi heel mooi en triest tegelijk.

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Scheiden is nooit fijn of plezierig, maar soms is het niet anders.
    Dan is er alleen nog de liefde van een voor de kinderen, maar was dat ook al niet voor het scheiden. oma

  8. galmier zegt:

    Vader zou misschien van de lieve tekening behang kunnen laten maken, het is een schrale troost maar alle beetjes bij elkaar moeten haar er toch weer bovenop helpen.

  9. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Ot. Je verzoekje staat genoteerd voor de volgende show.
    Wat een heerlijke stem heeft Carice van Houten, zo is er weer een talent van haar boven gekomen.
    De shows staan allemaal op: http://www.wir-3.com/

  10. Zilvertje zegt:

    Galmiers en Oma, ja, ik zit er over na te denken.

    Oma, ik vind haar stem ook heel mooi, de hele cd vind ik mooi, apart, sfeer op de cd is ook apart. Dank en beterschap.

  11. Selma zegt:

    Dit heb ik in het echt meegemaakt: mijn vader hertrouwde negen maanden na mijn moeders dood, toen ik elf was. Ik ging eens snachts op straat wandelen omdat ik niet tegen die geluiden kon, toen kwam ik mijn oudste broer tegen, die hetzelfde dacht.

  12. Zilvertje zegt:

    Selma, wat een ontroerend verhaal, ja, die gevoelens van het kind, van jou en je broer, je moeder zo kort kwijt en veel te vroeg…. zwaar, heel zwaar.

    Soms denk ik wel eens dat mijn hoofd een nest is, die al die verhalen opvangt, waar het anders vandaan komt ik weet het niet. Ik heb bij dit gedicht gehuild omdat ik het meisje zo voelde, jij was zo een meisje, dikke knuffel en een arm om je heen en nu heb ik een brok in mijn keel.

Geef een reactie

