De olieman.

De Zaan bij Wormerveer.

De man zat bij het gat in de dijk

Hij was dichter

Maar verder weg dan ooit

 

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op De olieman.

  1. Zilvertje zegt:

    Dankjewel Rami, ik zat net bij jou te kijken, wat een mooie slakken en fijn dat ze nu niet dood hoeven. ( al vind ik ze in het echt eng )

  2. Zilvertje zegt:

    Fulps, dankjewel, hij vloog zo mijn hart in, ik ben er ook blij mee.

  3. Dirk zegt:

    Inderdaad heel mooi, geeft stof tot nadenken!!!

  4. Zilvertje zegt:

    Dirk, het kraakt de hersenpan, hij kan op vele manieren worden opgevat, dankjewel.

  5. Zilvertje zegt:

    EJW, wat een mooie reactie, dankjewel.

    Hans, ja, dat vond ik nou ook, dankjewel!

  6. Ik ben niet op en top vandaag denk ik, want ik heb nou vijf minuten zitten kijken. Maar ik snap hem nog niet.

    Love As Always
    Di Mario

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Als ik van de olie man in Krommenie lees, moet ik altijd aan lauw Rouwendaal denken, daar hielp ik wel als kind.
    Misschien ken je hem nog wel. oma

  8. King Billy zegt:

    Vereenzaamd op de opgebouwde dekschuit en de sluis opgezocht?

  9. kitty zegt:

    Kort en krachtig. 🙂

    • joost tibosch sr zegt:

      Het oliemenneke, Sjakieolie, ken ik nog uit mijn Brabantse jeugd, toen hij langs de deur kwam…en laten we nu zoveel jaren later toch denken in een energiebewuste maatschappij te leven!

  10. Zilvertje zegt:

    Billy, het is meer een woord- en gedachtenspel.

    Kitty en zo is het!

    Joost, ja, vroeger kwam alles aan de deur, ik weet nog van de bakker, de melkboer, de visboer en de man van de brandstoffen. Wij verslinden, nou ja, wij, ik let er heel goed op, extra kleding in de winter, kort onder de douche en als ik mijn haren niet was, ook vaak koud enz.

  11. Mooi gedicht! En leuke foto van een plek waar ik jaren heb gewerkt …

  12. Zilvertje zegt:

    Ohhhhhhhhhhhhh, wat bijzonder, het is genomen vanaf de kant van Wormerveer, over de Zaan heen.

Geef een reactie

