Jolande Sap.

Sap.

Gistermiddag na een drukke week even op visite, twee vliegen in een klap slaan, even ontspannen en iemand helpen met een kast verschuiven. Wil je nu wat drinken of na het klusje? Laten we eerst maar wat drinken, ik ben nog op krachten aan het komen, hoorde ik mezelf zeggen. Wat wil je drinken? Doe maar eerst sap.

Sap? Heb je het al gehoord, ze is weg! Ik wist nog van niks, was de hele dag verstoken van tv, krant en radio en op mijn werk doe ik nooit privédingen op de pc, al zou ik willen, ik heb niet eens de tijd.

Nou doe dan maar koffie! Mag de radio aan op 1 dat wil ik wel horen. Samen luisterden we naar het Sapverhaal. God, wat een gedoe, je zal maar gestemd hebben op die partij, er waren nog maar weinig aanhangers, maar toch…..

Mijn vriendin vroeg wat ik nou van Sap vond en dat is een moeilijke vraag, want ik heb haar nog steeds niet kunnen inschatten. Groen is voor mij ook, geen inmenging in landen waar je niks te zoeken hebt. Je mag er wel dingen brengen om de bevolking te helpen, of kennis toevoegen, maar dan moet bijna iedereen in het land het er wel mee eens zijn. Het mag ook de eigen economie niet in gevaar brengen. Als je de kans loopt van je goede doel te vallen, omdat ze je vermoorden, ja, is je doel dat wel geschikt voor het land? Is je doel wel echt nobel? Is het land er dan wel aan toe? Sommige landen worden aan de lopende band bedolven onder “”hulp”” van anderen, terwijl ondertussen de hulp de situatie in het land alleen maar erger maakt, bodemschatten worden geroofd, vrouwen en kinderen verkracht, mannen in de gevangenis gestopt en zelfs op je huwelijk ben je niet veilig, de bommen vallen overal.

Oké, zei mijn vriendin, ja, die standpunten van jou ken ik, maar Sap, als persoon? Een vrouw met weinig tijd denk ik. Ik dacht hardop. Haar bovengebit zit niet lekker, dat hoor je als ze praat en ze zit in een fase van ouder worden. Vraag me af, heeft ze wel een lief mens om haar heen, die haar knuffelt, tranen droogt en advies geeft?

Nou de kast! Riep mijn vriendin. Ik heb het zware ding niet leeggehaald, zoals je zei, dat bespaarde me veel tijd, maar hoe kunnen we die kast dan ooit verschuiven, heus hij is loodzwaar met al die boeken.

Leer mij wat over verhuizen en meubels verplaatsen, ik doe al jaren al die dingen alleen. Bij sommige kasten doe je washandjes om de pootjes en je schuift met je rug tegen de zijkant de kast zo door je hele huis en lelijke sporen krijg je niet. Sommige kasten zet je op handdoeken, voorwaarde is wel dat je gladde vloeren hebt.

De kast verschuiven was een klus van niks, ja, zo had ik het ook alleen kunnen doen, hoorde ik mijn vriendin zeggen terwijl ze naar de wc holde, na krachtsinspanningen moet ze altijd nodig plassen.

Ik bleef achter met een naar gevoel in mijn buik. Jolande Sap, hoe zou ze zich nu voelen? Ze is groen, ze is links, zou ze niet beter naar de partij van de dieren kunnen overlopen? Ze lijkt beestachtig behandeld en ondanks dat ik haar niet echt heb leren kennen, vind ik dat ze beter had verdiend. Ze had die logge partij washandjes om de poten moeten doen, dat glijdt beter! ( vrouwenwondermiddel )

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

32 reacties op Jolande Sap.

  1. Ik denk ook dat Jolande Sap beter verdiend had. In mijn ogen deed ze het beslist niet slecht. Dat haar partij veel zetels heeft verloren is denk ik niet aan haar te wijten. De populariteit van Samson en Roemer is vermoedelijk ten koste van haar stemmen gegaan. Ook dat gedoe met Tofik Dibi heeft haar partij geen goed gedaan.

  2. fredvanderwal zegt:

    Goed verhaal
    Jammer dat ze weg is
    loyaliteit in de politiek wordt niet beloond

  3. fredvanderwal zegt:

    Die Toffie Bibi heeft haar een mes in de rug gestoken
    maar wat wil je ook
    een Toffee
    dan liever een Haags Hopje

  4. Zilvertje zegt:

    Ridzerd, ze had meer tijd moeten krijgen en het lijkt allemaal zo leugenachtig, nu is ze na eerdere toezegging alle vertrouwen kwijt, belachelijk gewoon, wat een nare smaak geeft dat. Ja, Dibi, had even zijn eigen ambities in de ijskast moeten stoppen, ze hadden als een man achter Sap moeten gaan staan en zeker in deze tijd hebben we een groene partij nodig, maar dan moet het wel over groen gaan en niet over interne problemen.

    Fred, het is een slangenkuil. Hahahaha, leuke grap!

  5. Burro zegt:

    Mooi geschreven blog, Zilver! En wat Jolande betreft. Tja, wel een persoonlijk drama. Ze had , denk ik, de eer aan zichzelf moeten houden , direct na de verkiezingen. Ik hoorde deze week ergens op de tv de uitspraak, dat je als modern politicus niet meer de kans krijgt om ‘in het werk te groeien’, maar dat je meteen moet scoren. Dat lijkt ook hier wel het geval. Ze was verbaal wel hard en stevig, maar haar lichaamstaal bevestigde dat nooit. En dan hebben mensen al snel geen vertrouwen.

  6. rikus zegt:

    Een goed verhaal. Maar alles heeft zijn voor en tegen. Ook Sap ik ben bang voor het kosten plaatje van haar groene revolutie
    Het zelfde zie je bij de partij voor de dieren. Geweldige emotionele acties over de plofkip en wat blijkt de kilo knallers zijn het beste voor het milieu
    Ook de intensieve veehouderij berokkend het milieu minder dan loslopende koeien
    Ernstige misvattingen dus. Als Tiemen haar zin krijgt verdwijnt onze bio industrie
    Ze begrijpt blijkbaar niet dat het voor ons land de grootste economie is

  7. Zilvertje zegt:

    Burro, tja, ik vind dat je bij verlies niet hoeft op te stappen, raar is dat eigenlijk, gaat bij de voetbal ook zo. Als vrouw in een gezin hoef je toch ook niet weg als bv je kindje gehandicapt op de wereld komt, het ligt nooit aan een ding. Ja, haar lichaamstaal kon beter, daarom gun ik haar een lieverd om haar heen, die haar dat laatste groeizetje geeft. Deze dame heeft denk ik een hoop in zich, ze is op een kwetsbare leeftijd, ze heeft steun en liefde nodig. En de partij veel groen, heel veel groen.

  8. Zilvertje zegt:

    Rikus, ik heb die uitzending op de tv gezien, maar ik geloof er geen barst van, hoe kan een kip die vol met rommel zit nou goed zijn voor de mens? Ja, je moet slim zijn om de hele wereld te voeden, er is een groot voedselprobleem, maar dan moeten wij in de westerse wereld, gewoon minder eten en gezonder gaan eten, minder vervuilen meer delen. Deze dame die we zagen moet wel een verborgen agenda hebben.

    Hoe gaat het met je Rikus ik heb te weinig tijd om veel te lezen en te bloggen, lief dat je nog steeds komt lezen, deze maand zal ik onthullen waar ik mee bezig ben, kost veel tijd, dikke knuffel voor jou en alle lieve mensen om je heen.

    • rikus zegt:

      We weten beide dat activisten graag overdrijven om hun ideologie uit te dragen.
      Ze spelen vaak ik op de onderbik gevoelens van de mens.
      Ze schieten daarbij het echte doel voorbij. Er zijn op het gebied van dieren welzijn nog veel zaken te verbeteren. Bijvoorbeeld het vervoeren van dieren voor de slacht naar Italië. Omat daar het slachten goedkoper is en dan als vlees terug naar ons. Dat is pas belasten van het milieu. Tiemen wil maar 1 ding en dat is het vervangen van dierlik voedsel, maar ze weet niet welke gevolgen dit heeft
      Met mij gaat het weer aardig. Ik ben ook weer zakelijk actief voor een tijdje
      En dat geeft toch weer nieuwe energie

  9. Terrebel zegt:

    Jammer dat zij niet bleef om nog te proberen er wat van te maken. Ja, inderdaad, dat lijkt op het verhaal van de voetbalcoach die na één slechte wedstrijd opstapt. Toch zal ik er niet om treuren want GroenLinks was helaas alleen nog maar in naam Groen en Links en niet meer in daad.

  10. King Billy zegt:

    Hoewel beslist geen tegenstander van ‘groene’ energie, is het idealistisch opererende GroenLinks onvoldoende´ge-equipeerd om dit op grootschalige wijze te integreren in de economie en de samenleving. Jolande Sap is mede daardoor het slachtoffer geworden, naast de gevolgen van een benepen partij ideologie en geborneerde, politiek onvolwassen partijbestuurders.
    Jammer, verloren jaren die veel gemeenschapsgeld hebben gekost.
    Zal me niets verbazen dat de Kamerfractie ook overhoop wordt gehaald.
    Al met al, hebben ze geen tijd om te doen waarvoor ze zijn gekozen: de regering kritisch volgen. En dat is hoog nodig.

  11. Zilvertje zegt:

    Terrebel, ja, mee eens, nu zijn er zoveel dingen die verandert moeten en kunnen worden, maar het belang leek wel buiten onze landsgrens te liggen en in de partij en niet op het linkse en het milieu, zo jammer, ik had wel mooie plannen, groen en links, maar ja, die luistert er nou naar mij?

    • Dirk zegt:

      Ik wel hoor Zilvertje.
      Het is zo jammer dat er altijd een aantal mensen zodra ze gesetteld zijn in Den Haag na een tijdje 360 graden omdraaien bang dat ze weer bij een echte werkgever moeten gaan werken.

  12. Zilvertje zegt:

    King Billy, soms ben ik bang dat sommige mensen gelijk hebben gehad het haat- en likgehalte was groter dan het groengehalte, zo jammer

  13. King Billy zegt:

    Instemmen met de peperdure en vruchteloze Kunduz missie en de Tofi Dibi kwestie heeft GL stemmen gekost, waardoor het vervolg van verlies aan Kamerzetels de zwakte van GL genadeloos bloot heeft gelegd.
    Helaas ziet het er niet naar uit dat GL hier ook maar iets van heeft geleerd. De partij moet visie en strategie volledig herzien. Misschien zijn ze verstandig eens met Renate Kunast en Trittin in Keulen te gaan praten.

  14. Zilvertje zegt:

    Dirk, ik zit te zoeken waar ik wel op slaat, help me even?

  15. Zilvertje zegt:

    King Billy, ik weet nog niet zo veel van Renate Kunast, wel dat ze de naam van het ministerie liet wijzigen, consumentenbescherming, dat vond ik prachtig, maar of ze ook echt in die tijd groene veranderingen heeft weten door te drukken, dat weet ik helaas niet. Wel mooie reactie, want ik ga straks na het soep maken even zoeken op Google, dankjewel!

  16. Zilvertje zegt:

    Nou al heel wat gelezen, leuk, ik ga voortaan beter op haar letten en nu naar de soep:

    Künast

    Renate Künast (54) geldt als pragmatisch, koppig, strijdlustig en als iemand die zich snel inwerkt. In 2001 werd ze onverwacht minister op het nieuwe departement Consumentenbelangen in de rood-groene regering van Gerhard Schröder. Binnen de kortste keren maakte ze zich de onderwerpen eigen en bond ze de strijd aan met onder meer de landbouwlobby. Ze bracht de zogenoemde Agrarwende tot stand: meer nadruk op consumentenbelangen, stimulering van biologische landbouw en betere bescherming van dierenrechten. ( Bron Internet )

  17. Zilvertje zegt:

    Dirk, dat is lief en mooi!

  18. EJW zegt:

    Jolande is op een gemene manier afgeserveerd. Het bestuur kon niet anders dan opstappen na zo’n blamage. Een partij in totale ontreddering, Sap kan wel een knuffel gebruiken maar ik weet niet waar ze woont.

  19. Zilvertje zegt:

    EjW ja, ik weet het ook niet, ik heb wel net gevonden dat ze twee kinderen heeft en een echtgenoot, nu maar hopen dat deze haar goed opvangen. Als ze het leest, :^) zal ze vast dankbaar zijn, een goed bedoelde knuffel op afstand is ook fijn! :^)

  20. fulpsvalstar zegt:

    Wat een stel ellendelingen, gelukkig is dit zogenaamde bestuur wieberen.
    Wat betreft Sap…..enorme dossierkennis, groot economisch inzicht, met haar hadden ze goud in de handen maar haar gelegenheid geven om in haar rol te groeien……welnee.

  21. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Een goed geschreven verhaal, het is altijd jammer als je op zo’n manier afscheid moet of gaat nemen. oma

    ot, ken de plaats waar het nieuwe park is, jaren lang alleen een gras veld geweest. oma

  22. Het was op sommige punten net iets te links voor mij. Maar ik hou wel van een beetje tegengas. Jammer dat het zo slecht gaat met de partij. En van die washandjes zou ik onthouden.

    Love As Always
    Di Mario

  23. kitty zegt:

    Nog 1 geluk dat het verantwoordelijke partijbestuur nu ook vertrekt. de partij moet weer overnieuw beginnen met de opbouw.

  24. Aad Verbaast zegt:

    Persoonlijk ben ik nooit een grote fan van Jolande Sap geweest. Zeker niet na het hele Kunduz gedoe. Dit wens je niemand toe natuurlijk. Zeker niet op deze manier. Wat een gedonder in die partij!
    Zonde, want een sterke groene partij, daar is wel grote behoefte aan in Nederland.

  25. Zilvertje zegt:

    Fulps, ja, tijd had ze nodig als er niet zo snel verkiezingen waren gekomen was het heel anders gelopen.

    Oma, ja, triest en slecht partijreclame. Ja, oma, er was veel gras en een koepeltje voor de jeugd, nu is er veel te belezen, best leuk hoor, watertappunten, tuintjes, bankjes, tafels en nog veel meer.

    Di Mario, ja, zo verplaats ik alles, maar het hele verhaal is gelogen hoor, een rekje om het sapverhaal aan op te hangen. Op dit moment ben ik stijf van de verkoudheid, kan nog geen kopje verschuiven.

    Kitty, ja die zijn weg, gelukkig en ja, nu overnieuw en veel groener en alleen dat en verder niks.

    Aad, ja, we hebben dat echt nodig, een luis in de pels, een ideeënmachine die groen is, zo jammer!

  26. Fenny zegt:

    Zilvertje, als je die washandjes plaatst valt de hele santenkraam toch om?
    Dat je Jolande een lieverd toewenst na verloren jeugd, vind ik nou heel lief, van jou!

  27. Zilvertje zegt:

    Fenny, een heel klein puntje optillen, soms kan het niet en dan een handdoek, het is even de juiste manier zien te vinden, als het al op vilt staat hoeft het niet eens, dan is met de rug duwen al voldoende, ik verhuis zo alles door mijn hele huis heen.

    Nou ik wens haar gewoon een lieve schouder, een praatpaal, een mens die haar opvangt. Want van haar partij moet ze het niet hebben, best heel ernstig. Weer lief van jou dat je dit schrijft, dankjewel!

  28. galmiers zegt:

    Ik kwam gister je straatje wel voorbij maar had even geen zin in politiek en nu, na anderhalve dag staat je glaasje nog onaangeroerd. Je hebt toch hopelijk geen last van je maag of anderszins of zit er misschien een vliegje in. Is ze te zuur of juist te zoet of heb je spijt dat je toch geen wijntje nam? Nou sterkte (alleen als je het nodig hebt) en weet dat je altijd nog een washandje om het pootje van het glas kan doen en dan schuif je het zo in de coniferen.

  29. Zilvertje zegt:

    Galmiers, dit sapje blieft niemand meer.

    Hahahahah, een washandje om het pootje, ja, dan glijdt het zo naar binnen. Ik ben meer van de koffie en thee, moet altijd goed mijn hoofd er bij houden. Fijne zondagavond.

Geef een reactie

