De geweldige hondendrol.

Op de fiets. Kunst van Blanca.

Elke ochtend als ik bijna op mijn werk ben, moet ik door een tunneltje. Heel stijl ga ik met de fiets aan de hand naar beneden, je kunt het alleen via de treden doen, of via de glijstang die er is voor de fietsers. Mijn fiets is een stevig apparaat, dikke banden, grote mand voorop. De glijstang, is voor mijn banden te dik.

Recht naast die glijstang tegen de tunnelwand aan, zijn geen treden, daar loop ik altijd mijn fiets naar beneden. Zo doen de brommers en alle rijwielen met dikke banden het. Maar sinds twee weken, ligt er juist op die plaats, in het midden een geweldige hondendrol, de drol zelf heeft al de afmeting van een kleine hond en ik kon dan ook mijn ogen niet geloven. De eerste aanblik was schrikken! Jakkes, wie laat dat nou liggen en juist op die plaats? Gelukkig was het toen nog warm en de hoop trok een hoop bekijks en aftrek van vliegen en andere vieze diertjes. Maar nu wordt het steeds kouder en de sappigheid is uit de drol en al die vieze beetjes laten de drol links liggen.

De regen heeft geen vat op de drol, er komt op die plaats amper regen en de zon ziet al helemaal geen reden om haar stralen in duizend bochten te draaien om de drol een glimp te gunnen. Dus ik zit mooi opgescheept met dat vieze ding. Ik ga er natuurlijk nooit overheen met mijn banden, ik trek mijn fiets op de treden. Dat valt niet mee, mijn mand zit altijd vol met boeken en nakijkwerk en mijn fiets weegt heel zwaar.

Hoe lang blijft zo een vieze hoop liggen op die plaats waar geen regen komt? Ik zal u op de hoogte houden. Dat is het voordeel van autorijden of met het OV-reizen, dan heb je nooit last van hondendrollen……. of je moet juist bij het uitstappen uitglijden over een vette hoop…. Ja, daar weet ik wel verhalen over, maar nu niet, dit was het voor vandaag.

Fijn weekend allemaal!

Zilvertje.

 

 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op De geweldige hondendrol.

  1. Rob Alberts zegt:

    Deze week zijn er her en der schoonmaakactiviteiten geweest. Jammer genoeg heeft niemand deze drol mee kunnen nemen. Veel hondenliefhebbers zouden zich wat meer met de uitwerpselen van hun lieve viervoeters moeten bezighouden!
    Geniet van je weekend!
    Vriendelijke groet

  2. Zilvertje zegt:

    Rob, hij ligt verscholen half onder het Zaanse….. Ja, mee eens, hondenbezitters moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Dankjewel, ook voor jou.

  3. Hondendrollen, ze blijven ergeren.

  4. Zilvertje zegt:

    Antoinette, ja, soms liggen ze zo ongunstig en onder je schoenen eenmaal binnen is ook zo smerig, bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

  5. Selma zegt:

    Zilvertje,
    als je ‘m zelf te vies vindt om weg te scheppen, dan is dit de beste oplossing:
    neem een dikke krant (het liefst natuurlijk een zaterdagse Telegraaf😉 )
    en spreidt die over de drol heen.
    Lekker vast aanstampen, en je kunt er weer overheen rijden.
    Het staat ook veel beter, en tegen de tijd dat er een schoonmaker komt, is het ook prettiger verwijderen.

  6. Zilvertje zegt:

    Selma, ja, opscheppen is geen optie, moet ik een uur met een schep rijden en die dan stinkend meenemen, maar die krant dat is een goede tip! :^)

  7. rinus zegt:

    Hoi Zilvertje
    Via oma kom ik bij jou terecht
    Dat kunstwerk in die tunnel vind ik wel heel mooi , maar die drol waar je om heen moet dat is vies
    Had die honden bezitter dat niet even mee kunnen nemen of denkt hij misschien die bekeuring kan ik wel betalen
    Nog een prettig weekend verder
    Groetjes Rinus

  8. Arjan Fernhout zegt:

    Vervelend, Zilvertje. Als je dit bericht maar niet naar Henk Kampf opstuurt. Die haalt gelijk honderden uit de bijstand ter opleiding als hondenpoep-opruimer. Jobs, jobs, jobs is het credo. Selma zit met die Telegraaf al in de goede richting, maar technologische innovatie heeft mijn voorkeur. Daar kan ik Henk wel de pas mee afsnijden.

  9. oud schepje of stuk hout meenemen, drol aan de kant scheppen, schepje in de eerste de beste vuilnisbak donderen.

  10. Ik ben voor een opruimplicht…overal.

    Love As always
    Di Mario

  11. EJW zegt:

    Amsterdam heeft de naam wbt hondendrollen maar ik zie ze amper nog op de stoep

  12. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Een afspiegeling van de veranderende maatschappij, laat maar liggen is het moto van het baasje.
    Trouwens als je uit de bus of station komt moet je ook goed opletten.
    Wij vinden dat een ander geen last van onze honden hoeft te hebben, maar soms voel je je een roepende in de woestijn. oma

  13. galmier zegt:

    Ik ben altijd heel blij bij het zien van een hondendrol want waren er geen hondendrollen dan was men nooit op het idee gekomen van een zeeuwse bolus.

  14. Blewbird zegt:

    Foto? Zulke grote honden vervuilen meer dan een auto. Wat ze poepen, maar ook wat ze eten (en wat dat weer poept en zo verder). Selma’s advies snijdt hout.

  15. Zilvertje zegt:

    Dag Rinus, ik kan jou weblog niet vinden, de link is niet goed, ik kan dus geen tegen bezoekje doen. Ja, meenemen, die hap, warm of koud!

    Hallo Arjan, je bedoelt de politicus? Maar maakt een schrijffout?

    Hanneke, hij is zo groot en ik zie geen mogelijkheid om een schep mee te nemen en ik wil geen poep aan mijn schep. Er is daar ook geen bak voor vuil, het is diep onder de grond.

    Di Mario, ik ook, altijd en overal.

    EJW, de polen schuiven, ze zijn vast naar hier gerold.

    Oma, ja, wij zijn roepende in de poepwoestijn. Ik zeg ook altijd ( bijna ) tegen mensen u laat iets vallen, woest worden sommige, hi, hi!

    Galmier, lust ik ze nu nog wel? :^)

    Blew, ik heb nog steeds geen nieuwe camera, ik denk zo vaak, wat mis ik dat, mijn nieuwe was zo een fijn ding, ik ben in een korte tijd veel verloren, of het is gestolen dat kan ook.

    Ja, Selma weet het, een dikke krant kan wel mee, die kan ik ook mooi daar laten liggen, hoef ik niet steeds mijn fiets op te tillen.

Geef een reactie

