Jonge meidendiner.

Nog even dat komen ze eten, drie meisjes, mijn jongste dochter is de jongste van de groep. Soms is dat bij elkaar eten zo in de mode, dat wordt er geshopt bij ouders, wat eten jullie en jullie en jullie? Ik viel gister niet in de smaak met mijn kookplan, wij gingen aan de bruine bonen met gehakt/spek, kruiden, appels, mosterd, kaneel en stroop, Boston Baked Beans heet het, een oud recept van de Pelgrimbrothers. Die waren uit eigen land gevlucht omdat ze daar niet mochten bidden, bijna begrijpelijk als je het recept leest, want de bonen met alle ingrediënten stonden uren op een vlammetje te garen, de tijd dat ze familie aan het bidden was in de kerk, ja dat is heftig, in die tijd kan je erg veel andere dingen doen, werken bv. ( mijn recept haalde ik als jong meisje uit het Wannee kookboek. Maar onder de pagina heb ik een link op internet gevonden, beetje anders, maar zal ook wel lekker zijn.

Mijn huis is dit jaar honderd jaar en dat vinden jonge meiden niks, die houden van glad en strak, zit ik ook nog in een soort van mamaverbouwing, elke keer schuur en schilder ik een stuk, de woonkamer is op 70 procent na klaar en ik zaag en maak eenvoudige plankensystemen, alles op zijn Zilvertjes, natuurlijk, want voor ik dit huis had wist ik niet eens wat een verstekbak was en dacht ik dat de persoon die me dit wilde leren bedoelde of ik een bestekbak had en ja, dat had ik wel, en ook een mooie witte houten doos met bestek…….

Je zou het nu bij me moeten kunnen zien, allemaal mooie servetjes, wijnglazen op gekleurde voetjes, schaaltjes voor de rauwkost, en in de keuken maak ik spare ribs en spinazie en gebakken aardappels. In de glazen doe ik ijskoude limonade, we drinken hier niet echt en de kinderen krijgen nog geen alcohol van mij. Ik verheug me op de spinazie en de rauwkost, ik eet zelden tot nooit vlees, alleen als ik op visite ben zeg ik nooit dat ik het niet eet.  Het wordt tijd dat ik weer een fototoestel koop, denk dat het oude, dat net nieuw was, nooit meer terug komt, mogelijk heb ik het per ongeluk weggegooid, ik zie wel eens meer vuil in de wasmand en een mooie vieze onderbroek in de afvalbak, ja, druk leven hè. Dus spoedig alles weer in beeld. ( mijn volgden aankoop )

Ik moet koken met twee pitten, mijn gasstel is stuk, 6 jaar oud en nu al problemen, ik heb nu een mooie Bosch gekocht, zodra hij er is, gaat de loodgieter hem inbouwen, wat zal dat een feest zijn, dan kan ik ook weer meer gerechten maken. Het is nu wel erg vaak rijst, mie, bonen enz, dingen waar je niet veel pitjes bij nodig hebt

Maandag ben ik in het ziekenhuis en als het goed gaat mag ik in de avond weer naar huis, ik heb plaatselijke verdoving gevraagd, dan kan het. Ik zei lachend, ja, dan kan ik jullie in de gaten houden………dat vinden ze wel grappig, want ik heb in meer ziekenhuizen gewerkt dan menig ander en dan is het soms bijna familie.

Ik moet nog een kamer dweilen, ik doe dat met vloeibare zeep, nou veel vrouwen weten nu hoe heerlijk het hier ruikt, ja, wat een fijne meidendag,

Bosten Baked Beans van internet

Foto: van best wel lang geleden, nu is het gewoon een jonge vrouw en ik vind haar wonderschoon. En mijn huis is ook veel mooier na al dat geklus! :^0

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Jonge meidendiner.

  1. Dirk zegt:

    Ja zilvertje de kleine meiden worden voor je er erg in heb haast volwassen vrouwen.
    Ik ben deze foto al tijdje geleden eens tegen gekomen maar het blijft een leuke foto.
    En ik wens ik je heel veel sterkte Maandag in het ziekenhuis wat ze ook gaan doen met je.

  2. Rob Alberts zegt:

    Hoewel ik soms zoete dingen eet, is dit recept niet voor mij weggelegd.
    Hartige dingen moeten voor mij hartig, of liever zelfs pittig zijn.
    Gebruik van zoetigheid hoort voor mij ook meer bij kinderpartijtjes.

    Wel schrijf jij er weer een vrolijk verhaal over.
    Dus Eet Smakelijk!

    Vriendelijke groet

  3. Zilvertje zegt:

    Ja, is al heel lang geleden Dirk, ik kan het ook zien aan mijn behang en gang, alles is nu bijna wit gemaakt, dat vind ik mooier.

    Rob, die meiden wilden het gister ook niet, maar vandaag wilden ze graag bij me eten. Ik vind alles lekker!

  4. lidy zegt:

    Mijn moeder zei altijd als je niet sterk bent moet je slim zijn, dus neem ik de tijd, elke dag een beetje en zo kom ik er ook. Ik heb mn hele flat geverfd in veertien dagen en nu ben ik bezig het tapijt eruit te halen. Met een stanleymesje haal ik er dan weer een stuk van af en doe het in de vuilcontainer. De kamer is al bijna leeg en dat terwijl ik er totaal niet moe van word. 🙂

  5. jantiena63 zegt:

    Lijkt me een lekker gerecht ga het zeker uitproberen. Ik at vandaag een lekker gebakken visje van de visboer bij mij in de straat

  6. Zilvertje zegt:

    Lidy, wat heb je dat snel gedaan, nee, ik ben langzaam, doe elke keer wat, moet wel zeggen dat ik erg veel hout heb, bijna alles is hout, zelfs de dieren hier zijn hout… worm. Ja, zo moet dat met tapijt, ik heb ooit ook stukje voor stukje weggehaald, anders is het niet te tillen.

    Jantien, heerlijk vis, wij hebben vaak in de middag op zaterdag warme vis, maar hij was dicht, veel is nog op vakantie, ik had me nu verheugd op gebakken lekkerbek. Ik doe ook regelmatig zijn schol, maar die bak ik dan zelf, want dan vind ik de schol het lekkerst, bakken zoals ze op zee doen, olie zout en peper en verders niks, zaligggggggggggggggggggggg, ohhhhhhhhhhhhh, dat doe ik wel hoor, vis, maar minder dan ik lust. Want ook dat vind ik zielig, maar minder zielig dan een dier met veren of vacht.

  7. terrebel zegt:

    Ik vind je nog steeds hip, hoor! 😉

  8. oma zegt:

    Ha Zilvertje,

    Wel gelachen om je Pelgrimbrothers dat ze door de bonen niet mochten blijven bidden.
    Alles wat je met liefde schildert of in elkaar timmert is onvervangbaar, zo doe ik het wel eens op zijn oma’s.
    Wij hadden vroeger ook twee kookplaten thuis, moeder maakt er alles op, met veel liefde.
    Naar het ziekenhuis is minder, maar je mag weer naar huis, sterkte.
    De jaren gaan door we zijn beide 54, de leuke dingen worden minder, de kwaaltjes meer, vanavond even wat oppakken, krak zei de rug.
    Je hebt prachtige kinderen zilvertje. oma

  9. Zilvertje zegt:

    Terrebel, hahahha, dankjewel!

    Oma, beterschap met de rug!

  10. Zilvertje zegt:

    Lidy, nou kan ik weer je weblog niet vinden, is het weg? Ik hoop het niet, je foto;s zijn altijd een oase van rust.

  11. kitty zegt:

    Ik vond zagen en timmeren als kind al leuk! Mijn broer kreeg altijd de schuld als een hamer weg was en ik durfde niks te zeggen als mijn vader aan het schelden was:(
    Timmeren is leuk. Fijn dat je het alsnog ontdekt hebt.
    Hopelijk viel het mee in het ziekenhuis! XXX

  12. Zilvertje zegt:

    Je reactie zat bij de spam, gek he?

    Ben aardig aan het herstellen, leef wel op de pijnmedicatie.

  13. kitty zegt:

    mijn avatar komt ook niet meer mee! of ik nou ingelogd ben of niet. het is al lang zo.

Geef een reactie

